4000+ Kilometer op een 36 jarige Italiaanse

Prachtig reisverslag !!!
Bedankt voor het delen. Ik ben net terug van een 6 daagse trip uit de Alpen en zal spoedig mijn verslag delen.
Voor de pcx-rijders hierboven: post ook jullie reisverslagen.
 
Vreemd, ik overweeg juist een DrPully set, omdat deze beter zou presteren? Wel een complete set, alles erop en eraan.
Heb jij wel een PCX 150, of 125?
@Jaap64: Ik heb de PCX 150. Een complete DrPulley set zou voor mij ook kunnen. Zeker als jij zegt dat de Malosi rollen zo kort meegaan. Ik zal eens contact opnemen met Maksor in Zwolle. Die heeft er veel ervaring mee en verkoopt de DrPulley. Ik heb nu zo'n 24.000 km met de sliders in de originele vario gereden en de sliders zijn nog goed. Is dus wel kwaliteitsspul.
 
Toch apart dat mijn topic zo af kan buigen ;) Zelf zie ik het vergelijk tussen een reis op een Vespa P200E en op een PCX als dat van een Royal Enfield en een Honda Deauville... en vervolgens de overstap naar de techniek van de Deauville ;)

Maar ach... wie ben ik...
 
Toch apart dat mijn topic zo af kan buigen ;) Zelf zie ik het vergelijk tussen een reis op een Vespa P200E en op een PCX als dat van een Royal Enfield en een Honda Deauville... en vervolgens de overstap naar de techniek van de Deauville ;)

Maar ach... wie ben ik...
Leuk hè, hoe zo een discussie zich ontwikkelt :Y
Maar..... misschien kunnen we hier inderdaad beter verder mee gaan op het Pcx draadje....

David, nogmaals bedankt voor het fantastische reisverslag.
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan en ik zie graag jullie trips ook verschijnen want wat met een PCX kan dat moet met een oude Vespa ook kunnen ;) ieder verslag is weer een inspiratiebron (zelfs de van de weekendjes eifel zijn dat voor mij... een inspiratiebron om daar weg te blijven)
 
Superleuk verhaal weer, dank. Jij hebt de heen en terugweg in Noord Spanje op dezelfde dagen gereden als wij.

"Na een aantal fotostops kam ik aan in St. Feliu en mijn GPS stuurde me vervolgens dwars over de strip van Platja D’Aro heen. Vanuit Platja D’Aro reed ik naar Calonge en zo naar La Bisbal. Ik kreeg echter weer een zeer leuke verrassing voor mijn kiezen... wederom een waar bochtenwalhalla. Die GI-660 Tussen Calonge en La Bisbal bleek echt geweldig te zijn. En die zat niet eens oorspronkelijk in mijn route."

Inderdaad een prachtige weg, een beetje veel als je al een hele nacht hebt gereden met het gezinshok, onderweg naar Platja D'Aro... Maar fit en met 2 wielen een droom, net als die weg bij Tossa de Mar. Mooi stuk daar die Costa Brava, staat op de nominatie een keer met de motor te doen.

Heb je trouwens een website waar je jouw reisverhalen bij elkaar hebt staan?

Een paar jaar geleden heb ik eens het idee geopperd om jaarlijks de reisverhalen te beoordelen en de winnaar daarvan uit te roepen tot de Homerus van MF.

Ik vind dat je nu al de oeuvreprijs verdient. :t
 
Haha thnx nee ik heb geen website waar alles samen staat. Vroeger wel op Motorvision echter door tijdgebrek is die erg verwaterd en gaat daar waarschijnlijk de stekker uit.
 
Ik vind dat je nu al de oeuvreprijs verdient. :t

Helemaal juist!

Inderdaad jammer dat we geen verzameling van je reizen hebben en geen verwijzing David.
Slechts sporadisch vind ik iets van jouw hand.
 
Ook het feit dat je geen grote dure motor nodig hebt om een lange reis te maken is al een oog opener.
 
Heerlijk reisverslag :t
Geniaal ook dat je op zo'n Vespa altijd een volwaardig reservewiel bij hebt *O*
 
Je verhaal; 5 daagjes Frankrijk had ik al gelezen, maar blijft leuk.
Wel anders dan alleen en met de scoot.

Er is toch ook een man die op een oude Honda scooter de wereld heeft rond gereden?
Ik kan zijn naam niet meer vinden.
 
Markus Mayer is momenteel bezig met zijn trip "80 Days around the world on a Vespa".

Meer info op: https://www.facebook.com/groups/GoodGuluGulu/

Ik heb nog meer reisverslagen online staan, ook hier op MF. Misschien een idee om een Centraal verzameltopic te maken van alle hier op MF staande reisverslagen? En dan doel ik op de goede reisverslagen en niet de "hoi ik ben 3 weken gaan rijden en hier is 1 foto"-topics. Of de je kunt hier een filmpje of foto vinden maar de lekker uitgeschreven verhalen zoals o.a. ook Adventuregirl geschreven.
 
Thanks voor de link James!

Die Markus Mayer is ook lekker bezig. Dit zijn mensen van "niet lullen, maar gaan".
Een centraal verzamel topic zou geweldig zijn!
Ik heb echter te weinig kennis om zo iets te starten.
 
Ik zal eerst wat oude verslagen die ik in het verleden geschreven heb hier eens posten en dan een verzameltopic aan gaan maken (niet nu maar binnenkort). Nu is het nog meer motorseizoen ipv leesseizoen ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan