Post hier je versleten sliders e.d

Verslijt je veel sliders?

  • 1 setje per maand

    Stemmen: 7 9,6%
  • 1 setje per kwartaal

    Stemmen: 8 11,0%
  • 1 setje per jaar

    Stemmen: 15 20,5%
  • Ik mag niet zo hard van mamma

    Stemmen: 41 56,2%
  • Ik houd me aan de regels.

    Stemmen: 2 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    73

Speedy_J

MF veteraan
25 jun 2003
3.906
59
Deurne
Het leek me handig dat de verschillende sliders ff worden besproken. Aangezien er veel sportievelingen zijn die vaak sliders 'versliden'

Uit mijn ervaring blijkt dat er veel verschil zit in de sliders. Het materiaal, het geluid, het gevoel op de weg en de duurzaamheid.

Om zelf af te trappen, mijn versleten onderdelen :9 :o

De MQP sliders
mqp.jpg


Oordeel
De sliders van mqp zijn van zacht plastic. Ze glijden als boter over het asfalt, alleen ze slijten net zo snel. Je hoort ze bijna niet schuren. Wel hebben ze een leuk smelt effect. :}
Mijn cijfer: 6.5
Kosten: €29.95

De Sparky Wizz sliders
Wizzsparky.jpg


Oordeel
De sliders zijn gemaakt van hard plastic en er zitten stukken ijzer in. Ze maken een heerlijk geluid als je ze over het asfalt schraapt. Ze gaan redelijk lang mee en ze vonken. Vonken ze veel? Nou.. Redelijk, je ziet het wel...
Cijfer: 7.5
Kosten €49.95
Actie foto Wizz:
Sparky.jpg


Carbon Slider
carbon.jpg


Oordeel
carbon slider, sja... Het zijn leuke sliders om te hebben. Ze zien er heel mooi uit, maar als de bovenkant er af is lijken het net op krijt-sliders. |( Ze gingen ook niet lang mee en soms brokkelden er stukken vanaf. Ook hapten ze af en toe in het asfalt. :(
Wel zat er een goed geluid in.
Cijfer: 5
Kosten: €52.95

Leren Sliders
Leer.jpg


Oordeel
Samen geperst leer: keihard! De sliders zijn zeer goed. Ze gaan lang mee, ze krijgen een leuk verbrand kleurtje. Ook ruik je ze! :} Iets wat je niet met andere sliders hebt.
Helaas is het in een poepbruin kleurtje.
(ze zijn nog niet af)
Cijfer: 8
Kosten: €52.95

Toe-sliders voor op de Sidi laars
Deze sliders zijn van plastic. Ze kosten 7.95 per twee en zijn makkelijk te vervangen. Ze krijgen het vooral te voorduren bij rotonders en lange doortrekkers.
toesliders.jpg


toe%2bboot.jpg


Titanium sliders
tiet.jpg


Oordeel
Koop jezelf stukjes titanium van een tussenpersoon. Maak deze op je goedkope sliders. Het effect? Aanwijs veel vonken, heel duurzaam en een prachtig schrapend geluid!
Kosten: stukken titanium €10 a 20 euro. !!!Rico!!! :}
Cijfer: 9!

filmpie
Titanium sliders in actie Doel opslaan als

}) :) :+ :} *D :9~

Excuus voor de brakke digicam kwaliteit :X |(

Update:

Uit engeland: de titanium sliders *D

full


Gisteravond net gebruikt, eerste indruk is goed. Ben benieuwd hoelang ze meegaan :9


 
Laatst bewerkt:
HEyyy dat met die Laarze van SIDI....Dat heb ik ook!!
Haha, lollig toch maar de voete n beetje binne boord houden :D. MAar eh ff vragie, zijn die er ook in het Staal of titanium?? das pas vonke
 
Ben bezig met m'n eerste paar maar ik ga er van uit dat jij deze niet in een seizoen hebt vlak geschruurt. (Indien wel :} )

(P.S. mocht dit wel het geval zijn dan graag een route beschrijving?)
 
Ben bezig met m'n eerste paar maar ik ga er van uit dat jij deze niet in een seizoen hebt vlak geschruurt. (Indien wel :} )

(P.S. mocht dit wel het geval zijn dan graag een route beschrijving?)


Dit seizoen: de Wizz sliders en Carbon sliders. Kheb nu al een paar maand Titanium van Rico er op zitten. Dat gaaaaaat lang mee... Post daar zo een foto van.

De route? Uhm.. overal...

Vooral rotondes en achter bij het Circuit Assen.. *D


Openings post gewijzigd
 
Laatst bewerkt:
Die mqp sliders zijn naar mijn mening waardeloos!!! Waren na twee middagjes industriegebioed helemaal op :( !! Die hoef ik nooit meer. Vol lof ben ik over de geperste lederen sliders van De kicxstart. Die gaan lekker lang mee en ruiken zo heerlijk }) .Ook heb ik met deze sliders een beter gevoel op het asfalt.
 
Achter het circuit is inderdaad een mooie route met 4 geweldige :] bochten. Maar 2/3 maand geleden stonden ze daar met een lasergun :( . Sindsdien doe ik het daar iets rustiger aan. :9
 
Die mqp sliders zijn naar mijn mening waardeloos!!! Waren na twee middagjes industriegebioed helemaal op :( !! Die hoef ik nooit meer. Vol lof ben ik over de geperste lederen sliders van De kicxstart. Die gaan lekker lang mee en ruiken zo heerlijk }) .Ook heb ik met deze sliders een beter gevoel op het asfalt.

idd, die leren is echt top, daar kun je mee vooruit. zelf heb ik nog plasic sliders, maar dat is ook de laatste keer geweest.
 
Ik zei toch ook dat MQP verschrikkelijk snel sleet? Vooral bij knooppunt Drachten waren ze na 1 middag "spelen" al bijna op.

Maar ja... voor de niet zo gevordenen zijn ze wel ok... :)
 
Laatst bewerkt:
Prachtig! Een blikje?!?! Hahha!!

He.. dat is ook een stukje tiet van Rico...

Vonkt het ook lekker veel?
 
Ik heb eens sliders gemaakt van dik leer dat ik bij de schoenmaker had gehaald.
Dit had ik op mijn versleten sliders geplakt.
De eerste keer dat ik de weg raakte werd ik bijna van de motor afgerukt omdat ie veel te veel grip had. Na een paar keer ging het wel, alleen de stank was niet te verdragen. Het leek wel een kadaver. Het leer dat ze gebruiken voor sliders is dus toch iets speciaals, en niet zomaar schoenzolen-leer.
 
Blik heeft de eigenschap dat het venijnige snedes maakt in huid/kleding/etc

pas ermee op zou ik zeggen...
Ennuhhh, tiet vastgemaakt met plakband? zou je dat wel doen? |(
 
Nee, kheb laatst gevraagd bij Boonstra Motoren groningen. deze hadden een boek met bestelbare items voor Sidi. Alleen plasic... :(


Misschien iemand die heel handig is?
Misschien titanium onder je laarzen? En dan op de snelweg op de grond? *D
 
Zag trouwens gisteren bij safe dat je als je je oude/versleten sliders inlevert, je 20 % korting krijgt op nieuwe....

[me]Mistica die nog lang niet toe is aan dat soort geintjes..[/me]
 
Als je filmpje nog niet hebt gezien moet je dat cker doen. Zelf gemaakt offcourse *D . Verder ben ik zelf nog niet echt aan kneedowns toegekomen.

Zit er goed uit speedy
 
Zag trouwens gisteren bij safe dat je als je je oude/versleten sliders inlevert, je 20 % korting krijgt op nieuwe....

[me]Mistica die nog lang niet toe is aan dat soort geintjes..[/me]


Safe Motoren? Bestaat dat nog dan? :P

Kom op mensen! Post je foto's!
 
Blik heeft de eigenschap dat het venijnige snedes maakt in huid/kleding/etc

pas ermee op zou ik zeggen...
Ennuhhh, tiet vastgemaakt met plakband? zou je dat wel doen? |(

:? plakband?? beter kijken joh ;) ind ie tiet zijn twee gaten geboord, draad in getapt, en langs onder door de slider met bouten bevestigd...je ziet de bouten op de foto...
 
Hmmm maybe zelf es een keer wat fabriceren dan.....Is wel gaaf van die titanium stukken op je laarzen. Reken maar dat t vonkt dan, hmmzz *smitjr gaat es denken
 
Motoport slider
full

Dikte vergelijkbaar met een leren slider. Redelijk hard dus gaat lang genoeg mee. Heeft een beetje smelt effect. Het geluid is luid gekras. Wegcontact goed, iig beter dan titaan.
Kosten: € 25,-
Cijfer: 7

Slider was nog niet op maar verlies ze meestal voordat ut zover is. Behalve me setjuh Titaan sliders (2*10mm), maar die gaan maar niet op :}
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan