lengte op een supersport

speedy78

MF'er
5 okt 2003
110
0
weert
hoi ik ben 1.88 en wil van het voorjaar een supersport gaan halen welke weet ik nog niet eerst testrijden. maar wil graag wat ervaringen horen van de wat langere mensen die een supersport hebben
bvd
groetjes speedy :}

Bijlage: 24059.jpg
 
Ik heb alleen ervaring met Kawa's, maar met 1.92 pas ik met gemak op de ZX-6R en de ZX-9R.
 
Ik ben ook ongeveer 1.88m.
Rij momenteel R1 :] is zeer goed te doen. Alleen bij hogere snelheden (boven de 150/160 erg veel last van wind; maarja, dat weet je van te voren bij Yamaha....
Heb hiervoor R6 gereden (met een verhoogd ruitje). Was ook zeer goed te doen.

Maar een belangijkere afweging voor je supersprot gaat rijden is (lijkt mij) je rijervaring/rijkwaliteiten + wat wil je/zoek je in een motor?
 
Ik ben 1.90 en rij momenteel op een Honda VTR1000 en dat gaat echt goed.
Heb ook eens op een 1994 GSX-R 750 gereden maar die zijn te klein. Stak er aan alle kanten uit. Je komt met je knie te snel tegen de kuip aan.
 
HAHAHHAH 1.88 is niet lang man, maak je geen zorgen ;)

Met 2.05 pas ik zelfs nog wel op de meeste SSen, Achter het ruitje kruipen lukt alleen niet zonder op de passagiers plek te gaan zitten... en je moet af en toe even je benen strekken en daarmee de automobilisten verwarren :+

Als die GSX jouw motor is heb je het helemaal makkelijk, de wat oudere SS modellen hebben mooie vloeiende tanks, nieuwere hebben van die hoekige uitsteeksels en uithollingen waar je benen dan mooi in vallen (als je een japaner van 1.34 bent :X )
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.80 m en ik pas eigenlijk overal op. Mijn vriend Frank (1.98 m)zit wel eens op mijn R6, maar dat ziet er wat 'vreemd' :o uit.
Als je een normale beenlengte hebt, pas je haast overal op. Schampie (ook uit Zutfun van MF) past niet op mijn motor. Met zijn benen kan hij niet weg terwijl hij een lichaamslengte van ongeveer 1.90 à 1.95 m heeft.

Je moet gewoon gaan passen en dan een proefrit maken. Iedereen is verschillend qua lengte en heeft andere (lengte- en breedte)maten. Zo ook de motoren. Kortom: je kunt er geen pijl op trekken, het is heel persoonlijk.

Je kunt trouwens wel overal een topic over openen (over de motor die je wilt kopen en de ervaringen ed. van iedereen horen) maar ga vooral eens zelf proberen, dan kun je wat gerichter een topic openen.


CAT
 
hoi ik ben 1.88 en wil van het voorjaar een supersport gaan halen welke weet ik nog niet eerst testrijden. maar wil graag wat ervaringen horen van de wat langere mensen die een supersport hebben
bvd
groetjes speedy :}

Ik ben zelf over de 1.90 en zit zeer ruim op mijn mille r... zelfs met die 100 kilo van me :p
 
Ik ben 1.90 en rij momenteel op een Honda VTR1000 en dat gaat echt goed.
Heb ook eens op een 1994 GSX-R 750 gereden maar die zijn te klein. Stak er aan alle kanten uit. Je komt met je knie te snel tegen de kuip aan.

Ik rij ook een VTR Firestorm en ben 2.04M en dit is goed te doen. In het voorjaar heb ik op een 2003 Kawa ZX-9 gereden en die was te klein voor mij. Mijn benen vielen niet in de uitsparingen van de tank. De Z1000 en de ZX-12R zijn wel weer perfect voor mijn lengte en rijden ook nog eens lekker.

Succes, Kleef
 
Uhm, laten we et ook ff over kleine mensen hebben ;) :9 ik ben 1:70, is dat ook een btje te doen op een kawasaki zx6r? :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan