Boskawouter
....euh....?
Ok, Boskawouter heeft dus opeens 2,5 XS750’en in de schuur staan . Hoe kwam dat nou opeens?
Een paar maanden geleden was ik me al lichtjes aan het oriënteren op de aankoop en verbouw van een XS750, maar voorlopig had ik nog geen budget om een aankoop te doen. Vervolgens besloot WimVlis dat de garagebox wel erg vol stond en deed een oproepje betreffende een frame dat hij over had. Dat resulteerde er uiteindelijk in dat ik, iets vroeger dan oorspronkelijk gepland, een bijna compleet rollend frame had staan met het idee; dan is dat frame in ieder geval gered en staat er maar vast wat in de schuur om eens rustig over na te denken en wat onderdelen bij te zoeken.
Ook dat laatste raakte echter alweer in een stroomversnelling toen ook Nils besloot dat de garage maar eens wat leger moest worden en ik, nu toch al aangestoken door het XS-virus, hem daar maar een handje mee ging helpen. Samengevat; 2 garages opgeruimd en 1 schuur waarin je nu opeens struikelt over de XS onderdelen.
Wat hebben we staan?
1 - Een onverzaagd ‘rolling’ Special frame; het ‘oud ijzer’ van Wim.
2 - Een flink verzaagd Standard frame met Guzzi vork en 2D blok; de ex-caféracer in wording van Nils.
3 - Een beetje verzaagd Special frame met standaard vork en 1T5 blok; de ex-‘lopende’ XS van Nils.
4 - Een hoop losse XS delen.
De caféracer in wording:
De Special:
Wat gaan we d’r mee doen?
Tja, goeie vraag. Het uitgangspunt was in eerste instantie ofwel een Bratstyle-achtig ding (proberen) te creëren, ofwel een caféracer met een ‘gedeukt’ kontje zoals die van de XS900 van Pieterklaas/de groene van Kornfed. Voor beide opties zou eigenlijk een Standard als basis moeten, maar een Special als basis kunnen dienen.
De ‘flink verzaagde Standard’ is al helemaal aangepast (en gecoat) voor de caféversie zoals Nils die voor ogen had. Om deze voor andere doelen te gebruiken is natuurlijk jammer en wellicht ook zonde van het werk. Rijst dus de vraag of we nu die gewoon verder af gaan maken of (voorlopig) het ding indien nodig kannibaliseren voor de bruikbare delen. Blijven dus even de onverzaagde en beetje verzaagde Special frames over als basis voor wat ik zelf voor ogen heb.
Hebben we d’r eigenlijk wel een beetje verstand van?
Euh, nee. De XS wereld is eigenlijk nog vrijwel onontgonnen terrein, sterker nog; voor de hele motor-verbouw-wereld geldt eigenlijk hetzelfde. Gelukkig hebben we wel een paar redelijk handige handjes en een dosis goede zin.
Heeft het wel kans van slagen dan?
Hmm, wel beschouwd vrijwel niet en zeker niet op korte termijn. Tenminste, met een drukke baan als zzp’er, drie kinderen van 0-4jaar en een groot huis met een 10-jaren plan verbouwing zou je dat wel zeggen. Gelukkig gaat het er dan ook voornamelijk om dat ik af en toe even het hoofd kan leegmaken. Daarbij staan mijn mede XS’ers natuurlijk paraat mij van advies te voorzien en af en toe eens voorzichtig te informeren of er nog voortgang is . Hoe dan ook, het zal sowieso een lang traject worden en met heel veel zwaaien naar de MF-oma vrees ik.
Ok, hoe nu verder?
Eerst maar gewoon eens af en toe naar kijken, eens zien of de ‘lopende’ ook echt loopt en deze rijdbaar zien te krijgen en verder eens de hoeveelheid werk per optie proberen in te schatten. Verder door de losse delen heen lopen, eens wat onderdelen netjes maken en veel vragen stellen.
Daarnaast kan het natuurlijk geen kwaad wat inspiratieplaatjes op een rij te zetten en daarbij te bedenken wat ik wel en juist niet wil. En nu eerst maar weer wachten op oma
Hierbij dan dus maar wat inspiratie plaatjes;
Leuk, laag en compact. Doorgestoken vorkpoten, ballonbanden en uitlaatwrap dan weer niet.
Die kale tank vind ik gaaf, die MadMax zitwordt hem niet.
Gewoon een top caféracer en die kont past echt perfect bij de XS tank (plaatje geleend van Pieterklaas )
Deze van Wrechmonkees is voor de Bratstyle achtige optie toch wel mijn grote voorbeeld hoor, d’r zijn natuurlijk altijd dingen die ik anders zou doen, maar de grote lijn is perfect in mijn ogen. Topzadel! Wel een hele grote fout; kickstart is verwijderd
Een paar maanden geleden was ik me al lichtjes aan het oriënteren op de aankoop en verbouw van een XS750, maar voorlopig had ik nog geen budget om een aankoop te doen. Vervolgens besloot WimVlis dat de garagebox wel erg vol stond en deed een oproepje betreffende een frame dat hij over had. Dat resulteerde er uiteindelijk in dat ik, iets vroeger dan oorspronkelijk gepland, een bijna compleet rollend frame had staan met het idee; dan is dat frame in ieder geval gered en staat er maar vast wat in de schuur om eens rustig over na te denken en wat onderdelen bij te zoeken.
Ook dat laatste raakte echter alweer in een stroomversnelling toen ook Nils besloot dat de garage maar eens wat leger moest worden en ik, nu toch al aangestoken door het XS-virus, hem daar maar een handje mee ging helpen. Samengevat; 2 garages opgeruimd en 1 schuur waarin je nu opeens struikelt over de XS onderdelen.
Wat hebben we staan?
1 - Een onverzaagd ‘rolling’ Special frame; het ‘oud ijzer’ van Wim.
2 - Een flink verzaagd Standard frame met Guzzi vork en 2D blok; de ex-caféracer in wording van Nils.
3 - Een beetje verzaagd Special frame met standaard vork en 1T5 blok; de ex-‘lopende’ XS van Nils.
4 - Een hoop losse XS delen.
De caféracer in wording:
De Special:
Wat gaan we d’r mee doen?
Tja, goeie vraag. Het uitgangspunt was in eerste instantie ofwel een Bratstyle-achtig ding (proberen) te creëren, ofwel een caféracer met een ‘gedeukt’ kontje zoals die van de XS900 van Pieterklaas/de groene van Kornfed. Voor beide opties zou eigenlijk een Standard als basis moeten, maar een Special als basis kunnen dienen.
De ‘flink verzaagde Standard’ is al helemaal aangepast (en gecoat) voor de caféversie zoals Nils die voor ogen had. Om deze voor andere doelen te gebruiken is natuurlijk jammer en wellicht ook zonde van het werk. Rijst dus de vraag of we nu die gewoon verder af gaan maken of (voorlopig) het ding indien nodig kannibaliseren voor de bruikbare delen. Blijven dus even de onverzaagde en beetje verzaagde Special frames over als basis voor wat ik zelf voor ogen heb.
Hebben we d’r eigenlijk wel een beetje verstand van?
Euh, nee. De XS wereld is eigenlijk nog vrijwel onontgonnen terrein, sterker nog; voor de hele motor-verbouw-wereld geldt eigenlijk hetzelfde. Gelukkig hebben we wel een paar redelijk handige handjes en een dosis goede zin.
Heeft het wel kans van slagen dan?
Hmm, wel beschouwd vrijwel niet en zeker niet op korte termijn. Tenminste, met een drukke baan als zzp’er, drie kinderen van 0-4jaar en een groot huis met een 10-jaren plan verbouwing zou je dat wel zeggen. Gelukkig gaat het er dan ook voornamelijk om dat ik af en toe even het hoofd kan leegmaken. Daarbij staan mijn mede XS’ers natuurlijk paraat mij van advies te voorzien en af en toe eens voorzichtig te informeren of er nog voortgang is . Hoe dan ook, het zal sowieso een lang traject worden en met heel veel zwaaien naar de MF-oma vrees ik.
Ok, hoe nu verder?
Eerst maar gewoon eens af en toe naar kijken, eens zien of de ‘lopende’ ook echt loopt en deze rijdbaar zien te krijgen en verder eens de hoeveelheid werk per optie proberen in te schatten. Verder door de losse delen heen lopen, eens wat onderdelen netjes maken en veel vragen stellen.
Daarnaast kan het natuurlijk geen kwaad wat inspiratieplaatjes op een rij te zetten en daarbij te bedenken wat ik wel en juist niet wil. En nu eerst maar weer wachten op oma
Hierbij dan dus maar wat inspiratie plaatjes;
Leuk, laag en compact. Doorgestoken vorkpoten, ballonbanden en uitlaatwrap dan weer niet.
Die kale tank vind ik gaaf, die MadMax zitwordt hem niet.
Gewoon een top caféracer en die kont past echt perfect bij de XS tank (plaatje geleend van Pieterklaas )
Deze van Wrechmonkees is voor de Bratstyle achtige optie toch wel mijn grote voorbeeld hoor, d’r zijn natuurlijk altijd dingen die ik anders zou doen, maar de grote lijn is perfect in mijn ogen. Topzadel! Wel een hele grote fout; kickstart is verwijderd