GSXR 1000: knallende uitlaat

Dinant

MF veteraan
4 mrt 2003
1.490
0
Wapenveld
Hoi,

mijn broer heeft een gsxr1000 van 2003. De uitlaat heeft hij vervangen door een BOS uitlaat. Nu gebeurt het soms dat wanneer hij van zo'n 6000-7000 rpm het gas dicht draait er een gigantisch knal uit de uitlaat komt.

Wie heeft dit ook of kan me er meer over vertellen?
 
het enige wat ik erover kan vertellen is dat het echt vet klinkt, wou dat ik het ook had.
mijn vorige motor had het wel regelmatig.
is niet slecht voor de motor geloof ik :? (denk ik)
 
Wat ik bedoel is niet het pruttelende geluit dat ik met m'n gsxr750w ook had, maar het is gewoon 1 knal en verder niets. Motor rijdt verder prima.

Komt het doordat de originele uitlaat er niet op zit? Zit in de originele niet een katalysator (of i.d.)?

Overigens gaan de topics die hierover gaan over carburateurs. De gsxr1000 heeft injectie...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook een injectieblok (speed triple), heb er met m'n Bos dempers ook "last" van. Het kan verminderen met goed afstellen van de injectie (armer of rijker afstellen). Helemaal weg gaat het niet, hoeft ook niet. :P
 
Ik doe dat weleens expres. Beetje toeren maken, en dan de dodemansknop uit zetten. Even uit laten rollen, en dan weer die knop aan.

KNAL!

Dan krijg je ook een mooie steekvlam (leuk in een tunnel of zo).
 
Laatst bewerkt:
Ik doe dat weleens expres. Beetje toeren maken, en dan de dodemansknop uit zetten. Even uit laten rollen, en dan weer die knop aan.

KNAL!

Dan krijg je ook een mooie steekvlam (leuk in een tunnel of zo).

Wel leuk maar is dit niet zeer slecht voor je motor?
 
Ik heb er zelf ook last van. Ik heb een laser DUO-TECH.

Ik heb de motor op de testbank gehad en natuurlijk kwamen er toen geen knallen. De resultaten waren normaal.

Ik heb van anderen gehoord dat naar mate de uitlaat ouder wordt de knallen minder worden. Ik schrik mezelf elke keer te pleuris.
 
Ik heb ook BOS-dempers die lekker pruttelen en knallen bij gas dicht draaien. Machtig geluid ! ;)
Kan geen kwaad, je voelt dat je motor leeft :]
 
Das wel leuk dat knalle enzo.... zou alleen lullig zijn als je demper of uitlaatbocht ineens openscheurt.
Is er nog gevaar ivm de kleppen??
 
Terug
Bovenaan Onderaan