Uitlaatlijn(en) en andere goodies RSV Mille 1998-2010

Green Meanie

Die hard MF'er
7 okt 2003
529
69
Hanoi
UPDATE: Alleen het dubbele systeem en achterlichtunit zijn nog te koop.

Omdat ik mijn RSV (2002) verkocht heb, heb ik nog wat leuke spulletjes te koop. Wellicht dat er hier interesse voor is:

Complete uitlaatlijn (behalve in principe de aansluitstukken vanaf de cilinders) met modificatie aan spruitstuk, titanium demper (ziet er 'gebruikt' uit), 99'er aanzuigmof, 99'er deksel voor airbox en een bijpassend schuimfilter.
Met deze setup reed mijn Appie echt top. Vanaf tpm in een streep naar de begrenzer!

Wordt als set verkocht, €250, goedkoopste en beste upgrade die er is.

full


Boven origineel, onder gemodificeerd.

full


Aanzuigmof, deksel en schuimfilter. Als je dan op de tank ligt is het aanzuiggeluid echt overweldigend.

full


Nog even gemonteerd.

full


Tevens een uitlaatlijn te koop voor modeljaar vanaf 2004. Deze heeft nooit op een rijdende fiets gemonteerd gezeten en is dus beter dan zgan. Ik had de set gekocht om pas te maken op mijn 2002 RSV. Is er helaas nooit van gekomen.

De ovale aansluitflenzen van de >2004 heb ik eraf geslepen maar zitten er nog wel bij. Dit omdat ik zoveel mogelijk van de >2004 lijn wilde gebruiken. Tevens pakkingen, veertjes, hitteschildjes etc. Ik lever (hier indien de koper ze ook om wil bouwen) ook de beginpijpen vanaf de cilinders voor een <2003 model bij.

Deze hele set ook voor maar €250

full

full


Beter dan zgan kroonplaat te koop. Geen idee wat die op moet brengen. Doe eens een bod!

full


Als laatste nog een complete achterlichtunit in gebruikte maar goede staat. Je zult er maar om verlegen zitten... Doe een bod! (Spatbord is al verkocht)

full
 
Laatst bewerkt:
Ben met een grote schuuropruiming bezig en wil dus alleen de set verkopen. Prijs lijkt me ook niet verkeerd. Wellicht wil je zelf losse onderdelen verkopen?
 
Demper is een laser hotcam titanium. Maar zit al een poos gemonteerd en ziet er vandaar 'gebruikt uit' Heeft deukje aan bovenkant en aan achterkant is hij gelast. Als de demper ge-glaspareld wordt ziet hij er weer heel netjes uit.

Misschien herken je hem op onderstaande foto:

Wellicht heb je interesse in beide lijnen? Kunnen wel een leuke prijs maken in dat geval?
 
Laatst bewerkt:
En een topic van rsvr.net waar iemand dyno runs heeft gedaan met de aangepaste collector.

MODDED COLLECTOR DYNO RESULTS

Dit is puur indicatief natuurlijk. Ik weet wel dat ik een gigantische verbetering met name in het middengebied had met de setup.
 
Laatst bewerkt:
Beetje typische reactie weer. Mijn RSV was uitgerust met de RP58 welke gewoon een erg goede map heeft. Ik ben even in je postgeschiedenis gedoken en het lijkt mij dat je een erg goede Googlelaar bent. Je weet dan best dat de RP58 met de-restricted airbox, aangepaste collector en open demper gewoon goed loopt.
Wil je het onderste uit de kan laat je hem daarna fatsoenlijk afstellen door de potmeters te activeren en een custom afstelling laten maken. Dit werkt een stuk beter dan een of andere eprom die iemand op basis van jou info 'op maat maakt'.
Voor mij was mijn gevoel voldoende om mij van het nut van de setup te overtuigen. Heb de Mille 8,5 jaar gehad en reed de laatste jaren alleen nog circuit dus denk dat mijn gevoel aardig klopte. Bougies lieten overigens een mooi beeld zien (al is dat natuurlijk niet zaligmakend).

Om even terug te komen op je opmerking: 'Mits goed gelast' Indien je in mijn postgeschiedenis was gedoken had je daar het antwoord al op gehad (een blik in mijn profiel was ook genoeg geweest).

Overigens geef je in het Tuono topic aan dat je al lasbochten en een collector hebt om deze modificatie zelf uit te voeren. Ik wens je veel succes! vergeet je niet de binnenkant van de collector chemisch te reinigen voor het lassen en te backen tijdens het lassen? Ik raad je een 309 toevoeg aan, maar een 316L kan ook, hell wat mij betreft gebruik je een 625 consumable als je geld genoeg hebt.

Ik vraag me overigens af of jij de bijbehorende eprom bij de evo uitlaat die je te koop had hebt geleverd?
 
Het klopt dat ik research heb gedaan over de collector modificatie, en waar die nu precies zijn oorsprong vind...
Ik begreep maar niet volledig waarom 2 extra buisjes uitkomend in dezelfde pijp, zoveel verschil maakte.
En als je de gedachtegang en research over zo'n modificatie leest, dan begrijp je het meer en dat is weer leuk als je iets echt oprecht begrijpt/snapt.

Het klopt ook dat ik lasbochten heb besteld, maar als ik een kant en klare kan kopen dan doe ik dat graag.
Want dan kan ik mijn originele collector erbij houden, dan heb ik altijd iets om op terug te vallen. En bovenop dat, ik zit ook nog te twijfelen of ik niet eigenlijk gelijk naar een 2in2 systeem wil. Dus nog een reden om de originele, origineel te houden.

Mijn opmerking of "mits goed gelast" komt voort omdat RVS lassen secuur werk is.
Ik bedoelde er niks mee, en het is zeker geen aanval op degene die dat gelast heeft.

En mijn opmerking over de eprom i.c.m de collectormod, is dat Gabro je daarvoor waarschuwt met bewijs (gevaarlijk arm lopen in dat toerengebied).
En ik hecht waarde aan zijn mening omdat hij een eigen dyno heeft, en het echt heeft geverifieerd wat die collector modificatie doet op een dyno met diverse verschillende uitlaten. Ik hecht veel waarde aan zijn mening, omdat hij de enige is die daar veel tijd en research in steekt.
Maar aan de andere kant snap ik je opmerking van op afstand een eprom branden ook wel weer.

Dan nog even terugkomen op mijn TI uitlaat, ik heb de koper erbij vermeld welke eprom hij het beste kan gebruiken. Want er zijn betere eproms op de markt dan de originele Evo eprom. De demper is voor een normale prijs verkocht, minder nog dan wat ik er zelf voor heb betaald zelfs.

Mijn excuses als ik iets verkeerd heb gezegd/gedaan.
Ik snap ten dele jou reactie, en teruglezend naar mijn eigen reacties, had wat meer nuance in gemogen. Dus mea culpa en inmiddels verwijderd!

Bedankt voor je reactie en je tips, en succes met verkoop van jou spullen.
Vooral de 2in2 vind ik een koopje!
 
Laatst bewerkt:
No problem!
Was inderdaad lichtelijk geagiteerd door je posts. Dat laat ook meteen het nadeel van een forum zien: het gemis aan non-verbale communicatie.

Waarom het precies werkt is lastig te beargumenteren (zal mijns inzien te maken hebben met het terugsturen van een onderdrukgolf op het moment dat de overdrukpuls van een verbranding de uitlaat verlaat, dat gebeurd normaliter alleen helemaal achterin de uitlaat maar met deze modificatie zijn er voor de uitgang dus nog twee aftakkingen. Een onderdrukgolf bij je uitlaatkleppen op het juiste moment heeft een voorspelbaar positief resultaat) maar dat het werkt is zeker!
Ik wist niet wat ik meemaakte toen ik voor het eerst met de setup reed. Ik heb de collector overigens zelf aangepast, heb zelf een TIG apparaat staan voor dit soort klusjes. Ongetwijfeld is het effect met een custom mapping nog beter.
 
Niemand zin om te rommelen met zijn RSV/Tuono?
Ik zie een mooie combinatie voor me met de rapidbike die elders op het forum te koop staat 😊
 
De enkele uitlaatpijp is verkocht. Ik heb nog wel de dubbele in de aanbieding inclusief voorbochten van het oudere model.

Kroonplaat en achterlichtunit nog steeds te koop!
 
Laatst bewerkt:
Kroonplaat ondertussen ook verkocht.

Achterlichtunit mag weg voor €10,-
Complete dubbele systeem vanaf bj 2004 inclusief voorbochten oermille's mag weg voor €250.
 
Die mof en schuimfilter. Wat moet dat kosten?
En die kap die ernaast ligt, is toch gewoon het originele filter deksel?
 
Terug
Bovenaan Onderaan