Ride Report: Cols, Kiezel, Kamperen

De patatkoning

MF veteraan
6 dec 2004
1.310
4
Hallo allemaal,

Na vele jaren hier op MF te hebben rondgezworven dacht ik nu, laat ik ook eens een "ride report draadje" aanmaken. Niet om te "posen", maar gewoon voor de fun. Misschien hebben sommige MF-ers er nog iets aan.

Heel kort een klein stukje historie. Ik rijd al wat jaartjes rond, 17 jaar geleden op mijn 19de begonnen op een Suzuki LS 650 Savage. Na vele omzwervingen (racers etc.) komt de "rust" met de jaren *D , en proberen we elk jaar (al dan niet met mijn maatjes in verschillende samenstellingen) leuke tochten te maken. Franse alpen, Italiaanse Dolomieten, Oostenrijkse Alpen etc.

Dit jaar ga ik er eens 2 weken alleen op uit. En om mezelf weer een beetje te "kietelen", zit er voor mij een nieuwe component in de reis, Off Road. Ik vind namelijk dat een KTM Adventure niet alleen gemaakt is voor het gladde asfalt :) en ga een poging wagen, hetzij met beleid (off road in je eentje is niet altijd even verstandig, denk dat het soms best wel spannend wordt).

Een kleine greep uit de cols die op het programma staan (de meesten zijn bekend terrein voor me):

  • Col des Aravis
  • Ballon D'Alsace
  • Cormet de Roselend
  • Col de L'Iseran
  • Col D'Izoard
  • Col de Vars
  • Col de la Bonette
  • De Gorges du Verdon
  • Mont Ventoux
  • Alp D'Huez / Sarenne
  • Col du Chaussy (google maar eens op images)
  • Col de la Madeleine

En tussendoor ga ik dus een aantal off-road "uitdagingen" aan (voor sommigen hier op MF wellicht weinig uitdagend meer, maar ik moet dat nog gaan meemaken :) ):

  • Col du sommeiller (top ligt op 3009 meter)
  • Monte Jafferau (optioneel, schijnt heel moeilijk te zijn)
  • Assietta pass (40 km tussen de bergzadels, alles boven 2000 meter)
  • Col du Parpaillon (ik zal wel een aantal keer een schone onderbroek aan moeten trekken als ik door die tunnel ga......)
  • Col de Sarenne (achterkant van de alp d'huez, deel offroad)