ZX7-aRnold
MF veteraan
Ik kreeg sterk de indruk dat mijn ZX7R zijn spierballen niet echt voor de volle 100% kon benutten. Had van de zomer al een Sebring, K&N filter en Dynokit laten monteren, maar dit gaf niet het gewenste resultaat. Van de week toch maar besloten mijn "vriendje" eens naar JR Tuning te brengen. "Kom zaterdag maar even" en de afspraak was gemaakt!
Om 8.30 en +2 graden op het groene monster naar Veendam. Was toch wel even benieuwd, en ben er bij de eerste testrun even bij gebleven. "Hmmmm heel vreemd..." luidde de eerste kreten. "95 pk aan het achterwiel is niet veel voor een 750". slik...... Dat was dus een zure appel, mede omdat mijn kameraad die mij gebracht had een CBR600 heeft met het zelfde vermogen. "Als jullie mij nu even alleen willen laten" sprak de monteur op een wijze alsof er dadelijk een Kawasaki ritueel geslacht zou worden.
Met een redelijke pestbui de hele dag naast de telefoon gezeten om het bericht te krijgen dat ik hem weer op kon halen. Het werd 14.00 uur "Kom hem maar halen!" Als een Flinstone naar Veendam, kon bijna niet wachten!!!
De monteur vertelde dat ik het vast wel zou merken, en liet me de uitdraai zien. 95,9 pk toen ik hem bracht, 116,3 echte achterwiel pk's ten ik hem weer ophaalde!!! Ik weet niet of dit veel of weinig is voor een ZX7R, maar die +20 pk resulteerde op de terug reis in een spontane wheelie in z'n 1,en zelfs bij doorschakelen naar z'n 2 kwam het voorste rubber nog los van het asfalt!!
Ik ben een gelukkig mens!!!!!
Wat mij uiteraard wel bezig hield is hoe het komt dat een motorzaak, welliswaar zonder testbank, zo'n eindproduct (durft?) af te leveren Er klopte dus echt helemaal niets van! Hij was niet geknepen ofzo, wat m'n eerste gedachte was. Hij was gewoon slecht afgesteld op alle fronten.
Dit seizoen zal ik er niet zo veel meer van kunnen genieten, alhoewel de terugreis een boel goed heeft gemaakt.
Een gelukkige kawa rijder.......
Om 8.30 en +2 graden op het groene monster naar Veendam. Was toch wel even benieuwd, en ben er bij de eerste testrun even bij gebleven. "Hmmmm heel vreemd..." luidde de eerste kreten. "95 pk aan het achterwiel is niet veel voor een 750". slik...... Dat was dus een zure appel, mede omdat mijn kameraad die mij gebracht had een CBR600 heeft met het zelfde vermogen. "Als jullie mij nu even alleen willen laten" sprak de monteur op een wijze alsof er dadelijk een Kawasaki ritueel geslacht zou worden.
Met een redelijke pestbui de hele dag naast de telefoon gezeten om het bericht te krijgen dat ik hem weer op kon halen. Het werd 14.00 uur "Kom hem maar halen!" Als een Flinstone naar Veendam, kon bijna niet wachten!!!
De monteur vertelde dat ik het vast wel zou merken, en liet me de uitdraai zien. 95,9 pk toen ik hem bracht, 116,3 echte achterwiel pk's ten ik hem weer ophaalde!!! Ik weet niet of dit veel of weinig is voor een ZX7R, maar die +20 pk resulteerde op de terug reis in een spontane wheelie in z'n 1,en zelfs bij doorschakelen naar z'n 2 kwam het voorste rubber nog los van het asfalt!!
Ik ben een gelukkig mens!!!!!
Wat mij uiteraard wel bezig hield is hoe het komt dat een motorzaak, welliswaar zonder testbank, zo'n eindproduct (durft?) af te leveren Er klopte dus echt helemaal niets van! Hij was niet geknepen ofzo, wat m'n eerste gedachte was. Hij was gewoon slecht afgesteld op alle fronten.
Dit seizoen zal ik er niet zo veel meer van kunnen genieten, alhoewel de terugreis een boel goed heeft gemaakt.
Een gelukkige kawa rijder.......