Munchburg
Rookie
- 10 nov 2016
- 28
- 0
Hallo Forummers,
Vandaag ga ik voor een tweede maal kijken naar een Honda CBR600F uit 2011.
Deze motor ben ik eerder deze week ook al eens gaan bezichtigen maar een proefrit was toen niet mogelijk. Hij ziet er erg netjes uit en is afkomstig van de eerste eigenaar en de historie is aanwezig (volgens de verkoper een Belgische man die er niet meer op reed vanwege gezinsuitbreiding).
Wat me bij de eerste bezichtiging opviel, was lichte roestvorming op een aantal lasverbindingen op het frame. Ook zag ik lichte oliesporen aan de binnenkant van de linker kuip.
Het leek alsof de lak van het frame (zwart) wat breukjes vertoonde waarop roest aan het ontstaan was. In de foto hieronder heb ik aangegeven waar ik de roest ontdekte.
Volgens de verkoper (3D motoren te Hapert) is er niets aan de hand. Omdat ik toch een aankoopkeuring wil doen belde ik met het bedrijf Motor-service Eersel. Ik kan er vandaag terecht, maar zij deelden mij mee dat 3D motoren in het verleden wel eens schademotoren opknapte en verkocht.
Wat denken jullie? Is dit een fiets met een schadeverleden? Laten staan of ervoor gaan?
Vandaag ga ik voor een tweede maal kijken naar een Honda CBR600F uit 2011.
Deze motor ben ik eerder deze week ook al eens gaan bezichtigen maar een proefrit was toen niet mogelijk. Hij ziet er erg netjes uit en is afkomstig van de eerste eigenaar en de historie is aanwezig (volgens de verkoper een Belgische man die er niet meer op reed vanwege gezinsuitbreiding).
Wat me bij de eerste bezichtiging opviel, was lichte roestvorming op een aantal lasverbindingen op het frame. Ook zag ik lichte oliesporen aan de binnenkant van de linker kuip.
Het leek alsof de lak van het frame (zwart) wat breukjes vertoonde waarop roest aan het ontstaan was. In de foto hieronder heb ik aangegeven waar ik de roest ontdekte.
Volgens de verkoper (3D motoren te Hapert) is er niets aan de hand. Omdat ik toch een aankoopkeuring wil doen belde ik met het bedrijf Motor-service Eersel. Ik kan er vandaag terecht, maar zij deelden mij mee dat 3D motoren in het verleden wel eens schademotoren opknapte en verkocht.
Wat denken jullie? Is dit een fiets met een schadeverleden? Laten staan of ervoor gaan?