LePensZeur
MF Frietkraam
Welkom allen bij het reisverslag van een rit met een oldtimer motorfiets van NL naar Zuid Portugal, waarbij een week lang offroad gereden word
Deze rit kan u volgen op de volgende plek : LONG WAY XJ REISVERSLAG SPANJE PORTUGAL LEPENSZEUR XJ750
Dit topic zal verder gaan over het offroad rijden in Noord Spanje, de omgeving van de Pyreneen en Andorra
De reis begon op 21 September 2016 , de dag dat ik werd opgehaald om met 2 motoren richting Andorra te gaan.
Die reis zou moeten eindigen in de omgeving van Faro waar ik een tijdje met vriendin zou doorbrengen alvorens het vliegtuig terug naar NL te pakken.
Dat is de kortst mogelijke manier om het te vertellen en uit te leggen, maar ook de minst interessante en het minst leuke dus daar zal ik de komende pagina's proberen wat aan toe te voegen.
Voordat ik een heel verhaal af ga steken zou ik graag willen vermelden dat het mijn doel is, met dit verhaal, mensen aan te steken om een soortgelijk iets te gaan doen.
Daarmee bedoel ik om te gaan dagdromen wat je leuk vind om te doen en daarmee aan de slag te gaan , om zo uit te komen op een plan waarbij je denkt ' zou dat allemaal wel lukken' .
Waarbij ik moet denken aan een quote/oneliner uit een motorblad in de kop van een reisverslag naar de himalaya :
" avontuur zonder risico is Disneyland " .
Wat is avontuur ?
Om een lang verhaal kort te maken denk ik dat het iets is wat je gaan doen, wil doen, wat buiten je 'comfort zone' ligt.
In het geval van dit reisverhaal houd dat het volgende in :
In de bus stappen met 2 personen die je nog niet eerder in het echt hebt meegemaakt.
2 motoren meenemen achter die bus, waarvan 1 mee terug gaat , omdat je zelf op de andere motor verder rijd van noord Spanje naar zuid Portugal.
Je slechts 300 km al op die motor hebt gereden die je voor 325 euro hebt gekocht, een paar maanden voor vertrek.
De rit van Noord Spanje naar Zuid Portugal in theorie in 2 dagen te rijden is, maar dat is natuurlijk saai, dus daar trekken we 2 weken voor uit in de planning.
Aangezien er een beetje op budget gelet gaat worden, de overnachtingen in een tent zullen plaatsvinden.
Er van te voren niet duidelijk is hoe koud het in de nacht is, in de bergen in Noord Spanje rond eind september.
Maar als beiden reisgenoten een elektrische kachel bij zich hebben het al wat duidelijker word :
optie 1 je bent op reis met een stel watjes (deels waar)
optie 2 je twijfel over welke slaapzak mee te nemen is terecht, je had voor de warmere moeten kiezen....
optie 3 er is een enorm gezellig 'restaurant' bij de camping waar de wijn goedkoop en lekker is dus drink je genoeg om het niet (te) koud te hebben.
'All of the above .. '
Ach, maakt ook niet uit, daarna gaat het verder naar het zuiden (waarschijnlijk) en zal het met de dag (en dus nacht) warmer worden (waarschijnlijk) en zal het wel te doen zijn..
Van te voren word de route uiteraard zorgvuldig uitgestippeld....
Nee eigenlijk toch niet, enkele uren naar google maps staren later, verdeelt over meerdere dagen, doet mij besluiten om 2 oranje Michelin kaarten te kopen en de vele loze uurtjes in de 1e week in te vullen met het plannen van de route.
Owja , die eerste week waarbij er offroad word gereden , het 's avonds om 7 uur donker is en er vervolgens word gegeten en gedronken en er geen tot nauwelijks licht is in de avond , bij de tent....
We gaan natuurlijk niet alles gelijk al verklappen, ik hoop dat uw aandacht 'gegrepen' is....
Uiteindelijk word de terug weg 1 dag eerder 'aangevangen'
Er word dus ook 1 dag eerder begonnen aan de '' route'' door de Pyreneeën..
Deze route is in de navigatie van de telefoon gezet, dat was al geen succes in : 500 euro in 1 week challenge Franse passen RDGA
er zijn wat routes uitgezet door de mooiste passen van de Pyreneeën, met bovenstaande opmerkingen zal men wel begrijpen de behoefte naar 'Zuiderlijke temperaturen' al snel prioriteit werd... vooral s'nachts ....
De volgende update zal foto's bevatten.
Er zijn ook foto's gemaakt met een helmcam, de cam is hier, de helm is kwijt....
Er zijn in totaal 3000 foto's , deze moeten onder de 2 Mb zijn en elk afzonderlijk geupload worden naar MF.
Moet dit ? nee, maar als ze elders staan is er altijd de mogelijkheid dat het over een tijdje niet meer toegangkelijk is voor MF.
Sinds de limiet van 200 kB is opgerekt naar 2 Mb is het mogelijk om fatsoenlijke foto's in een verhaal, topic of post op te nemen.
Bijna onopgemerkt voor velen, maar in MF termen vergelijkbaar met de oprichting/ het ontstaan van Youtube..
afgezien daarvan neemt dat nog wel wat tijd in beslag.
Gezien de populariteit van Facebook zal een en ander daar ook geplaatst worden.
Als men dit hier leest hoeft men daar verder niets mee te doen, maar het is merkbaar dat er steeds meer dingen uit het dagelijks leven daarheen gaan.
Om er iets terug te kunnen vinden is een stuk lastiger (voor een dinosaurus als mij, met mijn 42 jaar , ook al heb ik 8 jaar tussen de nerds gewerkt).
Een ieder heel veel plezier met het lezen van dit reisverslag.
Ik hoop dat ik mensen kan prikkelen zoals een Ed March mij geprikkeld heeft en nog steeds doet.
Dat men kan lachen om de gebeurtenissen, men de neiging heeft om soortgelijke dingen ook te doen, of om gewoonweg te kunnen lezen en genieten en zo 'mee te reizen'
"Werkt die man van jou nog wel eens" was de vraag toen ik mijn motoren afleverden bij Jaap die de bus en aanhanger heeft waarmee het avontuur begon.
Nee.
Wat ik meekrijg wat de meeste mensen onder werk verstaan, werk ik niet meer.
Voor de mensen die met veel verbazing dit verslag lezen , schrijf ik het.
degene die al weten hoe dit werkt, ook veel plezier gewenst
Voor alle lezers en lezeressen , veel plezier en veel succes
Deze rit kan u volgen op de volgende plek : LONG WAY XJ REISVERSLAG SPANJE PORTUGAL LEPENSZEUR XJ750
Dit topic zal verder gaan over het offroad rijden in Noord Spanje, de omgeving van de Pyreneen en Andorra
De reis begon op 21 September 2016 , de dag dat ik werd opgehaald om met 2 motoren richting Andorra te gaan.
Die reis zou moeten eindigen in de omgeving van Faro waar ik een tijdje met vriendin zou doorbrengen alvorens het vliegtuig terug naar NL te pakken.
Dat is de kortst mogelijke manier om het te vertellen en uit te leggen, maar ook de minst interessante en het minst leuke dus daar zal ik de komende pagina's proberen wat aan toe te voegen.
Voordat ik een heel verhaal af ga steken zou ik graag willen vermelden dat het mijn doel is, met dit verhaal, mensen aan te steken om een soortgelijk iets te gaan doen.
Daarmee bedoel ik om te gaan dagdromen wat je leuk vind om te doen en daarmee aan de slag te gaan , om zo uit te komen op een plan waarbij je denkt ' zou dat allemaal wel lukken' .
Waarbij ik moet denken aan een quote/oneliner uit een motorblad in de kop van een reisverslag naar de himalaya :
" avontuur zonder risico is Disneyland " .
Wat is avontuur ?
Om een lang verhaal kort te maken denk ik dat het iets is wat je gaan doen, wil doen, wat buiten je 'comfort zone' ligt.
In het geval van dit reisverhaal houd dat het volgende in :
In de bus stappen met 2 personen die je nog niet eerder in het echt hebt meegemaakt.
2 motoren meenemen achter die bus, waarvan 1 mee terug gaat , omdat je zelf op de andere motor verder rijd van noord Spanje naar zuid Portugal.
Je slechts 300 km al op die motor hebt gereden die je voor 325 euro hebt gekocht, een paar maanden voor vertrek.
De rit van Noord Spanje naar Zuid Portugal in theorie in 2 dagen te rijden is, maar dat is natuurlijk saai, dus daar trekken we 2 weken voor uit in de planning.
Aangezien er een beetje op budget gelet gaat worden, de overnachtingen in een tent zullen plaatsvinden.
Er van te voren niet duidelijk is hoe koud het in de nacht is, in de bergen in Noord Spanje rond eind september.
Maar als beiden reisgenoten een elektrische kachel bij zich hebben het al wat duidelijker word :
optie 1 je bent op reis met een stel watjes (deels waar)
optie 2 je twijfel over welke slaapzak mee te nemen is terecht, je had voor de warmere moeten kiezen....
optie 3 er is een enorm gezellig 'restaurant' bij de camping waar de wijn goedkoop en lekker is dus drink je genoeg om het niet (te) koud te hebben.
'All of the above .. '
Ach, maakt ook niet uit, daarna gaat het verder naar het zuiden (waarschijnlijk) en zal het met de dag (en dus nacht) warmer worden (waarschijnlijk) en zal het wel te doen zijn..
Van te voren word de route uiteraard zorgvuldig uitgestippeld....
Nee eigenlijk toch niet, enkele uren naar google maps staren later, verdeelt over meerdere dagen, doet mij besluiten om 2 oranje Michelin kaarten te kopen en de vele loze uurtjes in de 1e week in te vullen met het plannen van de route.
Owja , die eerste week waarbij er offroad word gereden , het 's avonds om 7 uur donker is en er vervolgens word gegeten en gedronken en er geen tot nauwelijks licht is in de avond , bij de tent....
We gaan natuurlijk niet alles gelijk al verklappen, ik hoop dat uw aandacht 'gegrepen' is....
Uiteindelijk word de terug weg 1 dag eerder 'aangevangen'
Er word dus ook 1 dag eerder begonnen aan de '' route'' door de Pyreneeën..
Deze route is in de navigatie van de telefoon gezet, dat was al geen succes in : 500 euro in 1 week challenge Franse passen RDGA
er zijn wat routes uitgezet door de mooiste passen van de Pyreneeën, met bovenstaande opmerkingen zal men wel begrijpen de behoefte naar 'Zuiderlijke temperaturen' al snel prioriteit werd... vooral s'nachts ....
De volgende update zal foto's bevatten.
Er zijn ook foto's gemaakt met een helmcam, de cam is hier, de helm is kwijt....
Er zijn in totaal 3000 foto's , deze moeten onder de 2 Mb zijn en elk afzonderlijk geupload worden naar MF.
Moet dit ? nee, maar als ze elders staan is er altijd de mogelijkheid dat het over een tijdje niet meer toegangkelijk is voor MF.
Sinds de limiet van 200 kB is opgerekt naar 2 Mb is het mogelijk om fatsoenlijke foto's in een verhaal, topic of post op te nemen.
Bijna onopgemerkt voor velen, maar in MF termen vergelijkbaar met de oprichting/ het ontstaan van Youtube..
afgezien daarvan neemt dat nog wel wat tijd in beslag.
Gezien de populariteit van Facebook zal een en ander daar ook geplaatst worden.
Als men dit hier leest hoeft men daar verder niets mee te doen, maar het is merkbaar dat er steeds meer dingen uit het dagelijks leven daarheen gaan.
Om er iets terug te kunnen vinden is een stuk lastiger (voor een dinosaurus als mij, met mijn 42 jaar , ook al heb ik 8 jaar tussen de nerds gewerkt).
Een ieder heel veel plezier met het lezen van dit reisverslag.
Ik hoop dat ik mensen kan prikkelen zoals een Ed March mij geprikkeld heeft en nog steeds doet.
Dat men kan lachen om de gebeurtenissen, men de neiging heeft om soortgelijke dingen ook te doen, of om gewoonweg te kunnen lezen en genieten en zo 'mee te reizen'
"Werkt die man van jou nog wel eens" was de vraag toen ik mijn motoren afleverden bij Jaap die de bus en aanhanger heeft waarmee het avontuur begon.
Nee.
Wat ik meekrijg wat de meeste mensen onder werk verstaan, werk ik niet meer.
Voor de mensen die met veel verbazing dit verslag lezen , schrijf ik het.
degene die al weten hoe dit werkt, ook veel plezier gewenst
Voor alle lezers en lezeressen , veel plezier en veel succes
Laatst bewerkt: