[terug??] afgetrapte Suzuki GS500E in Nijmegen

tosti-ijzer

MF'er
14 okt 2014
172
0
Mijn motor is gestolen. Het betreft een GS500E uit het jaar 1992 met het kenteken ML-16-KK. Ik ben net bijna een week niet thuisgeweest, dus weet niet precies wanneer ik hem voor het laatst gezien heb.

Gestolen tussen 05-01-2017 en 11-01-2017, aan de noordwestkant van het Goffertpark in Nijmegen.

Gu6l2Ld.jpg


Opvallendheden:
-zwart
-kenteken ML-16-KK, 1992
-tussen de 60.000 en 65.000km op de teller
-handvatverwarming
-krassen op de tank door een avontuur met magnetische stenen en een tanktas
-een grote lichtgele sticker dwars over de tank met een parkeerwaarschuwing van het Radboud
-een kratje Grolsch geïnstalleerd op het bagagerekje
-een loobman (kettingolieër) geïnstalleerd in het bovengenoemde kratje
-licht verbogen remhendel op het stuur
-het plaatje met het Suzuki-logo aan de rechtskant van het motorblok is een derde slag gedraaid na een avontuur met een andere steen
-rubber van rechtervoetsteun ook beschadigd na bovengenoemd avontuur
-extreem vies, bijna zwart uitziend achterwiel (20.000km niet gewassen)
-relatief nieuwe kettingset en achterband
-relatief nieuwe accu
-blok lelijk zwart geverft
-flinke golven in remschijf achter

Het was een beetje mijn doel om de motor er onverzorgd uit te laten zien, zodat hij niet gestolen zou worden (missie mislukt). Technisch gezien was hij echter nog wel in orde.

Als je de bovenstaande lijst leest vraag je je toch af wie zo'n motor steelt. Ik moet er wel bij zeggen dat er flink wat gewone fietsen voor mijn flatje gestolen worden. Maar de motor stond op stuurslot en ook al is dit er wel af te breken, het moet toch flink wat moeite hebben gekost om hem daadwerkelijk mee te nemen. Ik kon verder niks vinden op de plaats waar ik hem heb neergezet. Alsof hij spontaan van de aardbodem verdwenen is.

Ik heb al lopen zoeken in de buurt, nagevraagd bij de gemeente, nagevraagd bij het grofvuil (je weet maar nooit :+), en aangifte gedaan bij de politie. Hij staat nu ook als gestolen geregistreerd. Morgen zal ik wat briefjes ophangen in de nabijgelegen flats.

Geen diefstalverzekering, dus dat zit ook niet mee...

Heeft iemand iets gezien of gehoord? Dan graag een berichtje via het forum!
 
Heb je al bij de supermarkt gekeken, bij de ingeleverde flessen?
Ff serieus nu:dat is kut man! Ik heb net zo'n motor, repareer de kap niet om hem niet interessant te maken voor het dievengilde, maar dat is blijkbaar geen reden. Ik hoop dat je hem terug vindt.
 
Mjah, enkel stuurslot is ook niet echt verstandig eh. Als je dat al niet kapot krijgt met een paar flinke rukken aan het stuur, dan is het wel te omzeilen met een valse sleutel.
Hoe dan ook, dikke tegenvaller. Sterkte!
 
Tja alles dat niet afgesloten staat wordt sowieso meegenomen, of het er nou kut uitziet of niet. Stuurslot is letterlijk 5 seconden werk dus dat kun je beschouwen als niet op slot. Had je er nog gewoon een schijfremslot op gehad dan had hij er waarschijnlijk nog wel gestaan. Contactslot van zo'n GS500 is ook simpel te omzeilen.

Natuurlijk hadden ze er ook dan gewoon met hun poten van af moeten blijven, maar het is nou eenmaal niet slim om iets zonder fatsoenlijk slot buiten te zetten. Koop de volgende keer (of het nou een andere motor is of dat deze nog teruggevonden wordt) voor een paar tientjes een fatsoenlijk slot voor je remschijf ofzo, dan gaan ze de moeite waarschijnlijk niet doen.
 
Ik denk dat ie wordt verkocht voor onderdelen op marktplaats of andere tweedehandssites. Daar maar eerst zoeken, want zulke motoren zijn gewild voor de onderdelen. (dan maakt het niet uit of ze nog in orde zijn of niet). Ik zou daar als eerst gaan zoeken.
 
Er is nou niet echt een gebrek aan gs500 onderdelen ofzo. Ik acht de kans groot dat de motor gewoon is meegenomen voor joy riding. Er is toevallig al eens eerder een gs500 gestolen in Nijmegen die vervolgens in het water lag in de buurt van winkelcentrum Dukenburg.

Maar het blijft klote natuurlijk. Ik zal mijn ogen openhouden, want ik woon in de buurt.
 
Ik denk ook eerder dat een dronkenlap of joyrider deze motor heeft meegenomen. Zoals zynex al zegt, marktplaats staat vol met reserve onderdelen voor dit type motor. Blijft klote natuurlijk :(
 
Misschien had iemand zelf een manke gs500 staan en moest daar onderdelen voor hebben. Nu is deze dus donor geworden...
 
Er is nou niet echt een gebrek aan gs500 onderdelen ofzo. Ik acht de kans groot dat de motor gewoon is meegenomen voor joy riding. Er is toevallig al eens eerder een gs500 gestolen in Nijmegen die vervolgens in het water lag in de buurt van winkelcentrum Dukenburg.

Maar het blijft klote natuurlijk. Ik zal mijn ogen openhouden, want ik woon in de buurt.

Daarmee, geen gebrek aan onderdelen, en in zo'n groot assortiment valt het dan minder op.
Joyriding is ook een mogelijkheid (gelegenheidsdief).
Eens de bosjes of de plaatselijke plassen doorzoeken.
 
Tja alles dat niet afgesloten staat wordt sowieso meegenomen, of het er nou kut uitziet of niet. Stuurslot is letterlijk 5 seconden werk dus dat kun je beschouwen als niet op slot. Had je er nog gewoon een schijfremslot op gehad dan had hij er waarschijnlijk nog wel gestaan. Contactslot van zo'n GS500 is ook simpel te omzeilen.

Natuurlijk hadden ze er ook dan gewoon met hun poten van af moeten blijven, maar het is nou eenmaal niet slim om iets zonder fatsoenlijk slot buiten te zetten. Koop de volgende keer (of het nou een andere motor is of dat deze nog teruggevonden wordt) voor een paar tientjes een fatsoenlijk slot voor je remschijf ofzo, dan gaan ze de moeite waarschijnlijk niet doen.
Hij stond al 2 jaar alleen maar op het stuurslot, dus met het direct gestolen worden valt het ook wel mee.

Maar ik heb mijn lesje wel geleerd hoor. In de toekomst gaat er ook een ketting + schijfremslot op.
 
Er is nou niet echt een gebrek aan gs500 onderdelen ofzo. Ik acht de kans groot dat de motor gewoon is meegenomen voor joy riding. Er is toevallig al eens eerder een gs500 gestolen in Nijmegen die vervolgens in het water lag in de buurt van winkelcentrum Dukenburg.

Maar het blijft klote natuurlijk. Ik zal mijn ogen openhouden, want ik woon in de buurt.
Ja, ik heb ook al in de vijvers van het goffertpark gekeken, maar daar kon ik hem niet zien. Ik ga volgende week nog wel een keertje kijken, met een beetje mazzel kan je goed door het ijs heen kijken.
 
Even een schopje naar boven. Ik heb ook een aantal blaadjes opgehangen in mijn flat, maar niks gehoord. Ook nog helemaal niks van de politie gehoord, met uitzondering van het feit dat mijn aangifte wel ontvangen was, maar niet onderzocht zou gaan worden. Kortom, van de politie moet ik het hierbij dus waarschijnlijk niet hebben.

Verder ook MP, speurders en wat andere kanelen in de gaten gehouden voor mijn GS500 of herkenbare onderdelen, maar nog niks opvallends voorbij zien komen.
 
Rot man..
als je zelfs zo'n motor niet gewoon kan laten staan, wat dan wel?
Niet lullig bedoelt, het lijkt me een heel fijn leuk motortje, maar echt handelswaarde is het niet, niet het risico waard zeg maar..

Een paar jaar terug was mijn bmnee r100rt gejat bij een sportzaal, werd ca 2 km verder weer gevonden in een greppel...Ook niet echt een motor die veel waard is.

Ze lijken te jatten gewoon om het jatten zelf, maakt niet uit wat iets waard is..
 
Als training voor de enorme rotschop die de dieven tegoed hebben!

maar serieus: de kans is groot dat je die machine niet meer terug ziet.
sterkte, en hopelijk komt hij toch nog (in een stuk) boven water.

Gr.
Lonewulf
 
Deksel op blok niet recht...
Zou wel heel toevallig zijn als het een andere is
 
Terug
Bovenaan Onderaan