zx7r van begrenzing afhalen

zenracer

MF veteraan
10 sep 2002
1.637
0
Amsterdam
Vanochtend bij Adrie Spierings een Jaros run laten draaien op m'n zx7r. Blijkt dat ie maar 85 pk heeft :( Het is een Duitse import en blijkt begrenst te zijn. (Ik vond 'm al zo beroerd rijden in de hoge toeren O-)
Volgens Adrie was het een kwestie van een een 'begrenzer' in de luchtinlaten verwijderen. Nu heb ik het zaakje losgeschroeft en niks te bekennen.
Weet iemand waar de begrenzing zit en of het eenvoudig te verwijderen is (en zo ja, hoe dan? :?

eeeuuhhh, heb dit per ongeluk in WatWaarteDoen gepost. Kan dit naar Techniek,vragen en antwoorden verplaatst worden?
 
Ik ben vanmiddag bij Adrie Spierings geweest en het resultaat was 111.39PK a/h achterwiel. :9
Vooral die .39 doet het 'm. :+
Lees dit ff door:
Geknepen ZX-7R ?? Waar is een testbank in Frl


En een piekje van 130.72 in de allgeartest. |( lekker belangerijk! :Z

Succes strax met je vol vermogen fiets! :}

bedankt. De plaatjes bestaan niet meer in dat topic. Iig kan ik de gasschuiven volledig wegduwen en m'n carburateurdeksels zien er zo uit:
full

Dit zouden ongeknepen deksels moeten zijn als ik het goed begrijp...
85pk...dat is toch niet normaal? Ik heb pas een grote beurt laten doen en toen kreeg ik het complement dat de motor in een goede staat is en goed onderhouden is...
 
Dit zijn idd de ongeknepen deksels. '(
Dat is niet zo mooi. :o
Ik heb mijn motor dit jaar al eens eerder bij Adrie op de bank gehad.
Hij gaf toen 97PK.
Dit viel mij toen ook nogal tegen.
Er zat toen al een Factory Pro carburateurkitje, een BMC luchtfilter en een ontstekingsvervroeger op.
De enige verandering daana is nog mijn uitlaatsysteem geweest.
Ik heb ook mijn voortandwiel vervangen door 1 van 15 tanden.

Zijn je kleppen al eens gesteld en zijn je carburateurs al eens gesynchroniseerd.
Misschien zitten er andere sproeiers in?
Normaal 170 en 180 en de hoofdsproeier 35 dacht ik.

Ik zou gewoon een afspraak maken bij Adrie en gelijk een kitje laten monteren.
Kost wel wat maar je merkt het verschil zeer zeker.

Adrie had vandaag mijn vermogensgrafiek over die van een andere ZX7R heen gelegd die vandaag ook geweest was om het verschil te laten zien.
Zou dat die van jouw geweest zijn. :?

Succes.
 
bedankt. De plaatjes bestaan niet meer in dat topic. Iig kan ik de gasschuiven volledig wegduwen en m'n carburateurdeksels zien er zo uit:
(Afbeelding)
Dit zouden ongeknepen deksels moeten zijn als ik het goed begrijp...
85pk...dat is toch niet normaal? Ik heb pas een grote beurt laten doen en toen kreeg ik het complement dat de motor in een goede staat is en goed onderhouden is...

Je kan ze volledig wegduwen, lijkt me prima. Maar dit zou zonder al te veel moeite moeten kunnen (dus met bijvoorbeeld alleen je pink). Daarnaast zie ik dat je een soort van klemplaatjes hebt zitten bij die schuifjes. Ik heb dat ook gehad op mijn motor en bij mij is dat een onderdeel van de begrenzing.

* Ik zou als ik jouw was eens kijken of de veren in de carbs orgineel zijn dus, daarnaast of die klemplaatjes daar horen.
* Daarnaast of je mischien onder de carbs (in de inlaatspruitstukken) mischien nog plaatjes hebt zitten met een kleinere doorlaat. (Dit laatste is de meest gebruikte manier om een motor te begrenzen in duitsland.)
* Daarnaast zou je even kunnen kijken of de orginele sproeiers erin zitten.
 
Dit zijn idd de ongeknepen deksels. '(
Dat is niet zo mooi. :o
Ik heb mijn motor dit jaar al eens eerder bij Adrie op de bank gehad.
Hij gaf toen 97PK.
Dit viel mij toen ook nogal tegen.
Er zat toen al een Factory Pro carburateurkitje, een BMC luchtfilter en een ontstekingsvervroeger op.
De enige verandering daana is nog mijn uitlaatsysteem geweest.
Ik heb ook mijn voortandwiel vervangen door 1 van 15 tanden.

Zijn je kleppen al eens gesteld en zijn je carburateurs al eens gesynchroniseerd.
Misschien zitten er andere sproeiers in?
Normaal 170 en 180 en de hoofdsproeier 35 dacht ik.

Ik zou gewoon een afspraak maken bij Adrie en gelijk een kitje laten monteren.
Kost wel wat maar je merkt het verschil zeer zeker.

Adrie had vandaag mijn vermogensgrafiek over die van een andere ZX7R heen gelegd die vandaag ook geweest was om het verschil te laten zien.
Zou dat die van jouw geweest zijn. :?

Succes.

hoi , he was jij dat bij spierings , hebben nog ff over je motor staan praten daarzo. Ik was degene met die groene zx6r ;-)

ook nog lekker zeiknat geworden toen je naar huis ging zeker

grtz , Marcel.

en succes met je winterproject
 
Je kan ze volledig wegduwen, lijkt me prima. Maar dit zou zonder al te veel moeite moeten kunnen (dus met bijvoorbeeld alleen je pink). Daarnaast zie ik dat je een soort van klemplaatjes hebt zitten bij die schuifjes. Ik heb dat ook gehad op mijn motor en bij mij is dat een onderdeel van de begrenzing.

* Ik zou als ik jouw was eens kijken of de veren in de carbs orgineel zijn dus, daarnaast of die klemplaatjes daar horen.
* Daarnaast of je mischien onder de carbs (in de inlaatspruitstukken) mischien nog plaatjes hebt zitten met een kleinere doorlaat. (Dit laatste is de meest gebruikte manier om een motor te begrenzen in duitsland.)
* Daarnaast zou je even kunnen kijken of de orginele sproeiers erin zitten.

Klemplaatjes?
Ik zie geen klemplaatjes op de foto. :?
Bij mijn weten verander je alleen de deksels om 'm weer op vol vermogen te krijgen.
 
hoi , he was jij dat bij spierings , hebben nog ff over je motor staan praten daarzo. Ik was degene met die groene zx6r ;-)

ook nog lekker zeiknat geworden toen je naar huis ging zeker

grtz , Marcel.

en succes met je winterproject

Hé Sicko, dat was idd leuk gisteren bij Spierings.
Ik heb op de terugweg bij de eerste benzinepomp mijn regenpak maar aangetrokken dus ik heb het zelf nog redelijk drooggehouden.
Je bent je maat op d'n YZF toch zeker wel gelijk kwijtgereden hoop ik? :9
Ik weet zeker dat hij de uitdraai van jullie 3en boven z'n bed hangt. :)

Succes met het uitzoeken van een andere motor.
Wordt het een 2- of 4cilinder?
Ze moeten bij Kawa gewoon een twinracer bouwen. :}
 
op ebay vond ik dit plaatje van een begrenzingssetje:
full

Dat zullen dus de plaatjes zijn met een kleinere doorlaat. Ik kan trouwens de
originele plaatjes nergens op de microfiches vinden...
 
op ebay vond ik dit plaatje van een begrenzingssetje:
(Afbeelding)
Dat zullen dus de plaatjes zijn met een kleinere doorlaat. Ik kan trouwens de
originele plaatjes nergens op de microfiches vinden...

Deze plaatjes gebruiken ze volgens mij in Duitsland voor de 25kWregeling.(is 34PK)
Bij de 100PKbegrenzing worden alleen de lage carburateurdeksels gebruikt.
Weet je al wat voor sproeiers je hebt?
 
Deze plaatjes gebruiken ze volgens mij in Duitsland voor de 25kWregeling.(is 34PK)
Bij de 100PKbegrenzing worden alleen de lage carburateurdeksels gebruikt.
Weet je al wat voor sproeiers je hebt?

nee, ik heb de carburateur nog niet losgeschroefd.
Tijdens de testrun begon was er boven de 9.000 a 10.000 toeren een harde hoge pieptoon.
Dit zijn trouwens de resultaten van de run (ik zal idd. de zx7r zijn van eerder op de dag)

full
 
Dat komt omdat er orgineel geen plaatjes zitten. Kijk zo simpel is eht gewoon af en toe :)

heb net de carbs eraf geschroefd: geen plaatje, niks, nakkes, nada. Van de week maar naar een tuning-bedrijf om te kijken of die er nog iets van kan maken..
Hoeveel vermogen heeft een standaard zx-7r eigenlijk? Da ninja zegt dat hij 97pk met een dynojet kit, ander luchtfilter en een ontstekingsvervroeger, maar nou las ik ergens op een site dat ze bij een test 107 of 109pk gemeten hadden.
 
heb net de carbs eraf geschroefd: geen plaatje, niks, nakkes, nada. Van de week maar naar een tuning-bedrijf om te kijken of die er nog iets van kan maken..
Hoeveel vermogen heeft een standaard zx-7r eigenlijk? Da ninja zegt dat hij 97pk met een dynojet kit, ander luchtfilter en een ontstekingsvervroeger, maar nou las ik ergens op een site dat ze bij een test 107 of 109pk gemeten hadden.
mijn zx7r had 118 pk aan het achterwiel,de meeste hebben tussen de 110 en de 120 pk.
 
118pk!! Dat wil ik ook :) Was dat een standaard zx-7r, dus niet getuned, zonder een andere uitlaat, luchtfilter etc.?

Lees ik net het topic Heleboel extra pk's in één zaterdag ochtend..... waarin een zx-7r met Sebring, K&N filter en Dynokit ook maar 95pk had (voor tuning).
hij was geheel standaard bij de eerste meting,ik heb er wel een dyno in laten zetten omdat hij bij 10000 toeren een flinke dip had,hij zakte met 10 pk in.
het top vermogen was bij de eerste meting al 118 pk.
nadat ik de dyno& bij behorend luchtfilter er in had laten zetten had hij over gehele gebied 10pk meer,behalve het top vermogen.
verder had ik het voortandwiel met 1 tandje verkleind.
(mijn oude zx7 staat trouwens in de kickstart van 2 maanden geleden)
maar mijn mening is als je de motor met beleid in rijdt je het meeste plezier hier van hebt.
mijn huidige motor had ook al behoorlijk wat vermogen op de testband.
grtn ron
(ben trouwens aan het zoeken naar deze uitdraai.)
 
ff een kleine update: Heijden motortuning gaf me de tip dat er misschien een restrictie in de uitlaatbochten gelast zou kunnen zijn. Vandaag uitlaat eraf geschroefd en helaas: ook daar geen restrictie te zien.
Ik heb er een superbike Akrapovic racesysteem gekocht. Nou maar 'ns kijken wat
dat oplevert...
 
Op woensdag 29 oktober 2003 22:21 schreef deepzly het volgende:118pk!! Dat wil ik ook :) Was dat een standaard zx-7r, dus niet getuned, zonder een andere uitlaat, luchtfilter etc.?

;( ik heb exact de zelfde zx7r als jou, (zelfs de kleuren..)
Ik had 102 op het achter wiel .. ik heb in 2 jaar tijd zo wel een beetje alles vernieuw... bombines.. bougies kabels alles!
maar ik heb het probleem gevonden LET OP!!!!! bij mij was dit het k*T euvel.
er zit een uitlaat systeem op ,dat al gaat roesten als de eerste zuurtsof happen zijn zwarte verradelijke kleur hebben bereikt.
Als dit zwarte onding toevallig bij het punt waar 2 naar 4 verloop flink is gaan roesten, dan kan het zijn dat je binnen uitlaat pijp is los gekomen en is door gezakt waardoor je technisch gezien een geknepen uitlaat hebt...
de oplossing.......... ga naar de eerste de beste uitlaat boer. en koop iets wat in de racerij wordt gebruikt en koop rvs! ik heb een leo-vince ovaal cabon compleet systeem.. hoefde niet te worden afgesteld(althans bij mij).
en het resultaat? zonder ram-air op het achterwiel 118 pk de eerste run.. met standaard luchtfilter.
en 3nm meer koppel.. en dat merk je nog het meest!

ik hoop dat het voor jou hetzelfde probleem is.. ;}
kost een paar centen, maar je hebt een nieuwe motor.

 
Is er achter te komen of de binnenuitlaat heeft losgelaten? Kun je het bijvoorbeeld horen rammelen als je de bochten schut oid? Ik kan me voorstellen dat zo'n andere bochtenset zowiezo al meer pk's oplevert.
Gisteren sprak ik iemand die dacht dat er misschien een restrictie in de cdi-unit zou kunnen zitten. Hij zou het nog voor me uitzoeken of dat het geval zou kunnen zijn...
Heb trouwens al een ander uitlaatsysteem kunnen vinden van titanium :P , maar krijg 'm nog niet passend :(
akra full system, nou past kuip niet meer...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan