hoi mede motorrijders en sleutelaars.
Ik heb al zo'n 10 jaar een bandit 1200S uit 2000 in mijn bezit, volledig stock
Zo'n 2 jaar geleden ben ik begonnen met het (deels) reviseren van mijn motorblok.
De reden: Een maand daarvoor had ik een weekje door Duitsland getourd waarbij ik pas echt goed begon te merken hoe rauw het blok eigenlijk begon te lopen.
Op het gebied van motorblokken hab ik 2 maal een kop getrokken van een boxer continental en lycoming motor (zuigermotor van een propellervliegtuig).
Daarnaast doe ik alles zelf aan mijn auto of andermans auto
De persoon waar ik hem van had gekocht had altijd het onderhoud laten doen, echter kon hij het onderhoudsboekje niet vinden op dat moment. Moment zag er goed uit voor een mooie prijs.
Na een crash in Engeland (jaar of 6 geleden) had ik een deuk in de tank waar het stuur in was geslagen. Stuur ook krom en mijn voorvork stond scheef . Was allemaal niet zo dramatisch, met het loshalen van de bouten op de kroonplaat stond deze weer recht. Heb wel nieuwe oliekeerringen geplaatst en voorvork olie vervangen waarbij ik erachter kwam dat 1 poot leeg was.
Ook kwam ik erachter dat het voortandwiel van de ketting een keertje was omgedraaid want de tanden wezen schuin naar voren.
Goed onderhoud verricht dus.
De komende tijd zal ik foto's en informatie posten nu hij bijna klaar is.
Over een tijdje word het eens tijd om hem te gaan tunen
Groetjes Ovy
Ik heb al zo'n 10 jaar een bandit 1200S uit 2000 in mijn bezit, volledig stock
Zo'n 2 jaar geleden ben ik begonnen met het (deels) reviseren van mijn motorblok.
De reden: Een maand daarvoor had ik een weekje door Duitsland getourd waarbij ik pas echt goed begon te merken hoe rauw het blok eigenlijk begon te lopen.
Op het gebied van motorblokken hab ik 2 maal een kop getrokken van een boxer continental en lycoming motor (zuigermotor van een propellervliegtuig).
Daarnaast doe ik alles zelf aan mijn auto of andermans auto
De persoon waar ik hem van had gekocht had altijd het onderhoud laten doen, echter kon hij het onderhoudsboekje niet vinden op dat moment. Moment zag er goed uit voor een mooie prijs.
Na een crash in Engeland (jaar of 6 geleden) had ik een deuk in de tank waar het stuur in was geslagen. Stuur ook krom en mijn voorvork stond scheef . Was allemaal niet zo dramatisch, met het loshalen van de bouten op de kroonplaat stond deze weer recht. Heb wel nieuwe oliekeerringen geplaatst en voorvork olie vervangen waarbij ik erachter kwam dat 1 poot leeg was.
Ook kwam ik erachter dat het voortandwiel van de ketting een keertje was omgedraaid want de tanden wezen schuin naar voren.
Goed onderhoud verricht dus.
De komende tijd zal ik foto's en informatie posten nu hij bijna klaar is.
Over een tijdje word het eens tijd om hem te gaan tunen
Groetjes Ovy