Valideren Nls gelijkvormigheidsattest in Belgie

Péétje Brik

MF veteraan
3 jun 2002
13.465
1
Gistel Belgie
Ik heb dus een VF1000R gekocht in Nederland, de douane ben ik al geweest, papieren meegekregen, geen probleem, de volgende stap is het Nederlandse gelijkvormigheidsattest te laten valideren, nu heb ik deze site gevonden van een particulier.

http://users.pandora.be/daxst70/dutch/procedure.htm

En ik zou graag weten of deze info 100% klopt, want je moet geld storten op een rekening en fiscale zegels mee opzenden, en ik zou toch graag hebben dat mijn euro's voor dit goede doel terechtkomen. ;)
Ik heb een telnr gekregen in Brussel van deze dienst 02/2874482, maar daar probeer ik al 2 dagen naar toe te bellen, en die persoon (Mr.Schoolmeesters :X ) neemt niet op, of is er niet, als ik een ander nummer bel van een collega op dezelfde dienst, weten ze me enkel te melden dat deze persoon niet opneemt of misschien niet aanwezig is en ik later maar eens moet proberen. :z

Nu zou ik graag willen weten, klopt de info op de site van deze jongen :? , want dat bellen hangt mijn kl*ten uit? B|
 
Even de papieren terug gezocht.
Wat op die pagina staat is volledig correct.
Ik heb dit een jaar of 2 geleden ook moeten doorstaan.

Je kan de papieren (omzendbrief TDT/3125/97-CC1) laten opsturen waarin staat uitgelegd wat je moet doen.
Ik geef je nog wat adressen en telefoonnummers :

- Mijn contactpersoon indertijd bij het Min. van verkeer en blabla ...
Miriam Rochette (TEL: 02/287.43.60 FAX: 02/287.43.61)
- Een ander persoon bij het ministerie
Corinne Flament (TEL: 02/287.44.72)
- Nog een telefoonnummer van het ministerie : 02/287.44.60

kantoren zijn open van 9 tot 16u, buiten deze uren -> :z

Veel success en geduld, je zal het nodig hebben. ;)
 
Even de papieren terug gezocht.
Wat op die pagina staat is volledig correct.
Ik heb dit een jaar of 2 geleden ook moeten doorstaan.

Je kan de papieren (omzendbrief TDT/3125/97-CC1) laten opsturen waarin staat uitgelegd wat je moet doen.
Ik geef je nog wat adressen en telefoonnummers :

- Mijn contactpersoon indertijd bij het Min. van verkeer en blabla ...
Miriam Rochette (TEL: 02/287.43.60 FAX: 02/287.43.61)
- Een ander persoon bij het ministerie
Corinne Flament (TEL: 02/287.44.72)
- Nog een telefoonnummer van het ministerie : 02/287.44.60

kantoren zijn open van 9 tot 16u, buiten deze uren -> :z

Veel success en geduld, je zal het nodig hebben. ;)



:}

Uren heb ik al aan de tel. gezeten. |(

Is het rekeningnummer juist op de site :? , morgen die andere tel.nummers ook maar eens proberen. Thx.
 
Péétje bij mijn gelijkvormigheidsattest staat in overeenstemming met R.D.W Nederland en iets eronder: gedaan te Aalst en da's een Belgische moto :?

Ik heb hier een copy bekeken van zo'n gelijkvormigheidsattest van mijn ouwe CB, en daar staat zelfs Benelux op, het probleem is dat de papieren in Nederland op kenteken staan.
 
Deze morgen gebeld, direct prijs :} , vriendelijke man die me alles telefonisch daargaf wat ik moest doen, alles klopt met de gevonden gegevens op de site.
Enkel het adres is anders.

FOD Mobiliteit en verkeer
Residence Palace
Blok A 3de verd
Tav Schoolmeesters Kevin
Wetstraat 155
1040 Brussel

Zopas alles aangetekend verzonden, nu nog de euro's storten.
Zonder feestdagen mocht ik op een 10 tal dagen rekenen, bij mij dus een week of 2.
 
Federale Overheidsdienst Mobiliteit en Vervoer
Mobiliteit en Verkeersveiligheid
Directie Verkeer - Dienst Voertuigen
___________________________________________________________________________________________

datum: vrijdag 7 november 2003
uw brief van : donderdag 6 november 2003
uw kenmerken : /
onze kenmerken : /
bijlagen: /
uw contactpersoon: K. SCHOOLMEESTERS
Administratief assistent
      32 (0)2 287 44 82
      32 (0)2 287 44 80
e-mail : kevin.schoolmeesters@mobilit.fgov.be
            
Betreft :      Gelijkvormigheidsattest voor moto
      

Geachte heer/mevrouw

Concreet dient het volgende per voertuig te worden afgegeven:

-      Een kopie van het douanedocument 705

-      Het origineel buitenlands gelijkvormigheidsattest (Nederland: kentekenbewijs, Duitsland: Fahrzeugbrief, Frankrijk: grijze kaart, …)

-      Een fiscale zegel van € 5 (niet gekleefd noch ontwaard, wel vastgeniet op een papier)

-      Indien de kW niet vermeld is, dient een attest terzake voorgelegd te worden vanwege de mandataris van de constructeur, gevestigd in het land van uitvoer.

-      Een storting van € 49,58 op het rekeningnummer 679-2006010-50 met als vermelding: Valideringsprocedure A / . . . . (en het chassisnummer)

-      Eventueel een bewijs van betaling (van de € 49,58)

Uw contactpersoon:

-      De heer Schoolmeesters K. (Nederlandstalig)
      Tel.: 02 287 44 82
      Fax: 02 287 44 80
      E-mail: kevin.schoolmeesters@mobilit.fgov.be

De documenten moeten verstuurd worden naar:

F.O.D. Mobiliteit en Vervoer
Résidence Palace
Blok A – 3e Verdieping
T.a.v.: de heer Schoolmeesters K.
Wetstraat 155
1040 Brussel
 
Gefeliciteerd Peet... :}

Nu nog maar 1 stapje tot werkelijk mogen rijden zeker? :)

p.s. wordt het nog wat met knie ? antipijn vetnippel erop ofzo :+
 
Gefeliciteerd Peet... :}

Nu nog maar 1 stapje tot werkelijk mogen rijden zeker? :)

Jup, zo is het, als ik vandaag de nodige stappen doe kan ik tegen dinsdag met een gerust gemoed de baan op.
;)

p.s. wordt het nog wat met knie ? antipijn vetnippel erop ofzo :+

Mijn knie is zeker vochtig genoeg, in mijn knieholte heb ik zelfs een reserve zitten |( :+ ,dinsdag zal er beslist worden, de testen die ik deze week heb ondergaan zijn niet zo positief voor mij '( , we zien wel hoe het verder afloopt.
 
Hee Peet,
mag je zo ondertussen al legaal :] :)
en hoe is het met de pijn.....
















in de kaken *D O-)


enneh... als het nou met rijden niets meer wordt ;(

wil ik hem hier wel weer invoeren hoor })
 
is op dit moment even heel rustig.
Ik heb afgelopen weekeinde aan de buitenzijde van het woonhuis eea gedaan (waterborden en boeidelen bekleed met kunststof) en ben nu de voorbereidingen aan het treffen voor de dakkapel die volgende maand op de zuidkant wordt geplaatst.
Daarna moet het dak van de garage opnieuw bedekt worden, ik denk dan om maar gelijk een lichtkoepel erin te plaatsen, en daarna heb ik weer even de tijd voor "bijkomende zaken"
Tussendoor natuurlijk wel her en der de vinger aan de pols voor onderdelen etc.
Zoals je weet is de achterremklauw van de VFkR onderweg, en dan moet ik eerst de schterbrug van de Vf geschikt maken voor gebruik. (oog aan de onderzijde voor blokkeerstang van de remklauw).
Dit kan natuurlijk zonder dat ik hem hoef te missen, want ik heb nog een reserve achterbrug liggen.
Afijn, ik heb het druk zat dus. 8-)
 
Ik zeg: gassssss met dat ding!!! :} :} :}

maar wel uitkijken voor overstekende dingesen B|
 
Hoe lang duurde dat opsturen en aankrijgen van het inschrijvingsbewijs.

ik heb het dounedoc 705 in handen ... wat nu????
Ik hoor hier iets van een inschrijvingsbewijs en dak eerst naar de verzekering moet ... Hoe zit dat nu ????
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan