BMW R850RT via Domeinen

kcie

Rookie
8 nov 2003
5
0
Nieuw Vennep
Sinds kort heb ik mijn rijbewijs en nu ben ik op zoek naar een niet te dure toermotor. Ik zat te denken er een te kopen via de domeinen; heeft iemand daar ervaring mee?
Ik zag dat ze daar vrij veel BMW-R850RT verkopen, zesjaar oud met 50-60.000 op de teller. Rij je daar makkelijk op weg als je nog weinig ervaring hebt?

Ben benieuwd naar reacties!
 
ff voor de duidelijkheid, het spul wat bij de domeinen word aan geboden is vaak goed gebruikt, maar kan ook anders zijn...
mischien verstandiger omdat ze er geen garantie geven dat je iets goeds koopt, toch maar bij een dealer je eerste motor te kopen of particulier ...
en van goedkoper kopen bij de domeinen kun je ook al niet meer spreken te veel handelaren die vaak overbieden en zo ...duss

veel suc6 met je eerste motor
 
Ik heb een K75RT van de Franse domeinen, ingekocht door een handelaar.
Je kan geloof ik hier in NL niet op een fiets bieden, maar ik kan er naast zitten.

Voor 1500 heb je een leuke gebruikte BMW... MAAR
je moet hem wel vaak een grote beurt laten geven en dan ben je ook nog wat geld kwijt aan invoeren etc.

Over invoeren zijn al diverse topics geweest... daar kan je meer info vinden.

Succes

OH JA, van harte welkom op motor-forum *D
 
Je kan hier bij de domeinen wel op een motor bieden.

De nederlandse politiemotorfietsen zijn over het algemeen zeer goed onderhouden aangezien van de berijder nog wel eens verwacht word dat hij het uiterste uit de machine haalt en daar moet onderhoud tegenoverstaan.

Ik zou geen politiemotor bij domeinen willen kopen, omdat je niets kan/mag testen en/of een proefrit mag/kan maken.
D'r zitten hele goeie tussen :} maar ook heel erg slechte :( en dat kun je dus niet zien aan de buitenkant.

[me]En geloof me O-) , ik kan t weten ;) [/me]


Enne....Welkom :]

 
Je kan hier bij de domeinen wel op een motor bieden.

De nederlandse politiemotorfietsen zijn over het algemeen zeer goed onderhouden aangezien van de berijder nog wel eens verwacht word dat hij het uiterste uit de machine haalt en daar moet onderhoud tegenoverstaan.

Ik zou geen politiemotor bij domeinen willen kopen, omdat je niets kan/mag testen en/of een proefrit mag/kan maken.
D'r zitten hele goeie tussen :} maar ook heel erg slechte :( en dat kun je dus niet zien aan de buitenkant.

[me]En geloof me O-) , ik kan t weten ;) [/me]


Enne....Welkom :]
Correct, vandaar dat ik aangaf dat hij nog een grote beurt nodig heeft.
Wat betreft de staat waarin ze verkeren...
Je loopt net zoveel risico als bij een motorzaak denk ik, alleen is een proefrit bij de domeinen niet mogelijk, wel bij een domeinen ristelaar ;)

Ik heb op die van mij 1500 km gereden voor hij een beurt kreeg.
 
Correct, vandaar dat ik aangaf dat hij nog een grote beurt nodig heeft.
Wat betreft de staat waarin ze verkeren...
Je loopt net zoveel risico als bij een motorzaak denk ik, alleen is een proefrit bij de domeinen niet mogelijk, wel bij een domeinen ristelaar ;)

Ik heb op die van mij 1500 km gereden voor hij een beurt kreeg.
Aaaahhh, oke', maar koppeling/versnellingsbak e.d. kun je dus ook niet testen/bekijken als je geen ritselaar kent en ik ken een aantal dienstfietsen die gewoon echt "op" zijn als ze eruit gaan.
Over het algemeen rijden ze bv per koude start veel kilometers, maar als het toevallig zou uitkomt zullen ze ook voluit moeten gaan vanuit een koud nachtje stilstaan.
Een motorzaak kun je nog eens benaderen, bij de domijnen kun je dat wel vergeten. Als je het mij vraagt is het echt een zaak van pech of geluk hebben.
 
Thanx allemaal voor de goede adviezen!
Qua budget dacht ik dat de domeinen een leuke optie zou zijn, maar blijkbaar wel met risico. En ik maar denken dat onze motorbrigade netjes omspringt met hun mooie materiaal!
anyway, een tweedehands bmw in dezelfde prijsklasse is meestal zo'n 10 jr ouder, vandaar.

Is een R850RT een beetje makkelijk in de omgang, of is die eigenlijk te zwaar voor een beginner?
NB sorry voor de dubbele entry, ik moet nog kijken hoe ik die andere er uit haal...
 
Thanx allemaal voor de goede adviezen!
Qua budget dacht ik dat de domeinen een leuke optie zou zijn, maar blijkbaar wel met risico. En ik maar denken dat onze motorbrigade netjes omspringt met hun mooie materiaal!
anyway, een tweedehands bmw in dezelfde prijsklasse is meestal zo'n 10 jr ouder, vandaar.

Is een R850RT een beetje makkelijk in de omgang, of is die eigenlijk te zwaar voor een beginner?
NB sorry voor de dubbele entry, ik moet nog kijken hoe ik die andere er uit haal...
Die andere kan je er niet uithalen, dat kunnen alleen de modjes ;)

Ik denk dat je een 850 waarschijnlijk wel aan kan, BMW's zijn erg gebruikersvriendelijk en makkelijk in omgang.
Misschien een idee om een R850RT ergens te huren?

Het is net als bij elke andere motor, je hebt toch een X aantal km nodig om de motor eigen te maken.

Je kan ook eerst een motor kopen die in je budget past, lekker kilometers maken en dan na een tijdje (als je je droom BMW gevonden hebt) een BMW aanschaffen ;)

Succes!
 
Is een R850RT een beetje makkelijk in de omgang, of is die eigenlijk te zwaar voor een beginner?
Ik ben op een R1150RS begonnen. Is inderdaad zwaarder dan een sportfiets, maar als je rustig rijdt is het prima te doen. De ervaring komt vanzelf wel als je veel rijdt! Dus als je een mooie kan kopen, gewoon doen.. 8-)
 
Kopen bij domeinen is een risico. Ze verkopen "as is", geen historie, geen garantie. Dat wil niet zeggen dat elke koop gedoemd is te mislukken.

Een BMW kan veel misbruik en verwaarlozing hebben zonder daar echt onder te lijden. Een grote beurt, bandjes en wat extra's, weekendje poetsen en je bent het heertje..

Als je voor het eerst op een r850 stapt dan moet je even wennen aan het hoge koppel en aan het "aan-uit" gedrag van het blok. Verder zijn het hele vriendelijke fietsen..
 
Bij de domeinen moet je inderdaad blind bieden; je weet dus nooit hoeveel teveel je betaalt hebt. En zoals al op gemerkt, je koopt op het oog.
Ik volg al een tijdje de prijzen die betaald zijn:
Merk      type      bouwjr      km       prijs
Honda      CBR      1996      13.000      4000
Honda      PanEur      1999      121000      4100
Honda      PanEur      2000      111891      4101
Honda      PanEur      2000      104238      3889
BMW      R850RT      1997      47000      3666
BMW      K1100LT      1997      88900      2466
BMW      R850RT      1997      60000      
BMW      R850RT      1997      50000      
De laatste twee zijn vorige week geveild; als de prijzen bekend zijn zet ik ze hier wel op. Prijzen zijn overigens exclusief opgeld (20%) en eventuele belastingen (volgens mij niet van toepassing).
Is er overigens iemand met ervaring met kopen op de domeinen?
 
BMW      R850RT      1997      60000      3717
BMW      R850RT      1997      50000      4555
 
Terug
Bovenaan Onderaan