454LTD '86 opknap/verbouw projectje

LeonR

MF veteraan
2 feb 2010
3.574
0
Zeist
Bij deze maar een eigen Topic begonnen

Ik heb dus een Kawasaki 454ltd uit 1986 op de kop getikt *O*
De vorige eigenaar heeft de motor na een grote beurt een jaar weggezet en nu heb ik wat probleempjes.. -O-

Mijn plan: Dit is mijn eerste project en heb niet echt veel sleutel ervaring maar heb alle tijd om de motor weer goedlopend te krijgen (met een WPHB en jullie ervaring zal ik vast een eind komen), komt het dit jaar niet af dan word het volgend jaar..

Als dat gelukt is wil ik 'm een beetje "Reib-Flippen" *D



problemen/aandachtspunten (tot nu toe :X ):

  • Als de motor loopt lekt er bij de uitlaat(bij het blok) benzine, en als ik gas geef spuit het er echt uit opgelost
  • De uitlaat moet vervangen worden, die is helemaal verrot(het verbindingsstuk is al helemaal door gerot) opgelost
  • Voorband heeft geen ventiel of zit niet meer op z'n plek.. opgelost
  • Tank uitdeuken of vervangen..



Tot nu toe gedaan:

Carbs leeg laten lopen, de carb aan de kant waar de benzine lekt, was zo goed als leeg..
Uit de andere kwam een vol glas.. Alle benzine die er uitkwam was schoon en helder..

De bougies check ik straks als ik de sleutel heb..



Alle tips/trucs/hulp/ideeën/commentaar zijn welkom.. (behalve over schrijffouten )




 
Laatst bewerkt:
Ik zou de carbs er even onderuit halen, is niet zo heel veel werk, is mij ook gelukt ;)

Achterop je zadel zit als het goed is een gereedschapkisje, met slotje. Bij mij zat daar
het gereedschap nog in. Volgens mij moet ik die nog in de schuur hebben liggen.

Tank is zo los en verwijderd, kun je gelijk kijken of er ergens een slang lekt ivm je spuitende benzine.
 
De benzine spuit uit de cilinder bij de uitlaat..

Lijkt mij dat ie het dan niet verbrand, dus misschien toch iets met de bougie :?
 
foto's toegevoegd in de OP

ff vloeken..



I LOVE OLDSKOOL




Ik heb geen gereedschaps kistje of zo kunnen vinden en m'n schoonpa had alleen maar lampies en zekeringen gevonden.. ;(
 
In de volgende advertentie, op de 2e foto zie je achterop, tussen de sissybar het zwarte
gereedschapskistje zitten, met reflector erop. Het kan zijn dat deze niet meer aanwezig
is op jouw motor. Maakt niet uit, je gaat em toch verbouwen ;)

Heb je je bougiesleutel nou al? Anders ga ik in de schuur kijken of ik em nog heb ;)
 
Zucht....

NGK DR8ES
Traditional Spark Plug,
12mm Thread Size,
19mm (3/4") Reach,
11/16" (18mm) Hex Size,
Gasket Seat,
Resistor,
Stud Terminal Threads,
.028" (0.7mm) Gap,
Heat Range 8
 
@Patman ik heb 'm niet, dus als je zou willen kijken graag..

@Martell dat weet ik, ik had voor nood een pijpsleutel maar die is net te lang..
 
@Martell vin ik toch een beetje zonde van het geld..

@Patman mijn dank is zeer groot..
 
oke in ieder geval bedankt voor de moeite..

morgen neemt een collega een tooltje mee, kijken of het daarmee gaat lukken..
 
Vind je het niet handig om er zelf één te hebben?

Eénmalige investering van een euro of 5.

Ik heb er een lange dop 18 voor liggen, beetje afgeslepen aan de randen, zodat die dunner is en makkelijker in diepe bougiegaten past.
 
ik heb gewoon 3 verschillende in een 115 delige doppenset. Past altijd ;)

leonr, al gelukt?
 
ik heb gewoon 3 verschillende in een 115 delige doppenset. Past altijd ;)

leonr, al gelukt?
Ik ken een model, waar een standaard dop te dik voor is. Vandaar dat ik eea heb aangepast.
 
Het is nog niet gelukt, geen tijd meer gehad ivm met werken..

Morgen ben ik op tijd klaar dus dan ga ik ff naar de lokale motorgarage..
Snelmotoren wie kent m niet..(Zot op m-f)
 
het heeft even geduurd MAAR vandaag eindelijk weer wat gedaan(nou ja, meer laten doen)

Ik kreeg vandaag hulp van een OST Member, en hij heeft het benzine-probleem opgelost..
(nogmaals bedankt voor je tijd en hulp *O* )

eerst hebben we de bougies gecheckt deze waren nog zo goed als nieuw, dus daar lag het niet aan, verder nog wat dingetjes bekeken (de benzine kwam niet langs het spruitstuk het blok uit maar uit het overloopgat tussen de cilinderribben), en daarna aan de carbs begonnen..

dit geloven jullie nooit de stationairsproeier lag los op de bodem van het vlotterbakje van de lekkende cilinder.. :X _O-
en via dat gat liep de benzine de cilinder in (SD correct me if i'm wrong)
die er weer ingezet en na wat proberen, een hoop rook, en ff laten lopen, sloeg de cilinder weer aan..

WIJZE LES VAN VANDAAG:

als iemand vraagt of de uitlaat warm wordt moet je er op tuffen en niet met je klauwen aanzitten!!! _O-
 
het heeft even geduurd MAAR vandaag eindelijk weer wat gedaan(nou ja, meer laten doen)

Ik kreeg vandaag hulp van een OST Member, en hij heeft het benzine-probleem opgelost..
(nogmaals bedankt voor je tijd en hulp *O* )

eerst hebben we de bougies gecheckt deze waren nog zo goed als nieuw, dus daar lag het niet aan, verder nog wat dingetjes bekeken (de benzine kwam niet langs het spruitstuk het blok uit maar uit het overloopgat tussen de cilinderribben), en daarna aan de carbs begonnen..

dit geloven jullie nooit de stationairsproeier lag los op de bodem van het vlotterbakje van de lekkende cilinder.. :X _O-
:X
en via dat gat liep de benzine de cilinder in (SD correct me if i'm wrong)
die er weer ingezet en na wat proberen, een hoop rook, en ff laten lopen, sloeg de cilinder weer aan..

WIJZE LES VAN VANDAAG:

als iemand vraagt of de uitlaat warm wordt moet je er op tuffen en niet met je klauwen aanzitten!!! _O-

:^


:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik moet nu het vacuum circuit ff nalopen want dat zit niet helemaal goed..
slangetje en T-stuk ertussen en dan is dat ook weer geregeld..

verder zijn we erachter gekomen dat het koelvloeistofreservoir lek is dus daar moet ik ff iets voor verzinnen.. Daar wilde ik sowieso al iets anders voor hebben..
 
zo troffen we de carb aan op de kawa.... :X :X B|

IMAG0426.jpg


IMAG0427.jpg



kijk die klerelijer daar drijven op z'n gemak in een zwembadje met benzine,



_O- _O- B| :X -O-


*D :W
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan