Nogmaals verbouwing kontje R6 '99 -> '01

Marcell0

MF'er
18 apr 2003
95
0
Maastricht
Over dit onderwerp zijn al diverse posts geschreven, echter
in geen enkele post vindt ik wat ik exact wil weten.

Ik wil dus de achterkant van mijn R6 uit '99 ombouwen naar die van een '01.
Die is echt stukken mooier :9 Lijkt me een ideaal winterklusje.

Graag zou ik willen weten hoe ik dit exact moet aanpakken. Een soort stap voor stap handleiding. Ook zou het handig zijn als iemand me een lijstje kan / wil maken met benodigde artikelen (incl. artikelno. Yamaha).

Ik heb begrepen dat Ohjajoh reeds eerder foto's heeft gemaakt van deze
aanpassing, echter de links in de betreffende post werken helaas niet meer.
Heeft iemand van jullie deze misschien nog op de harde schijf staan?

Elke reactie over dit onderwerp is natuurlijk welkom ;)
 
Niet doen man... gaat je veel pleuro's kosten met de verkoop of inruil

en bijna iedereen zal zeggen hee kijk nou is een 2001 wannabe :X
 
Kan je hem niet beter inruilen?
Kan me voorstellen dat je alles bij elkaar zomaar 1000€ kwijt bent?
beetje erbij en een leuke 2e hands kopen?
 
moet voor rond de 300 a 400 euro lukken lijkt mij.
in dat artikel staat 250 dollar, onderdelen zullen hier wel weer wat duurder zijn.
 
Ik heb mijn 2000-er ook omgebouwd.
Heb een 2de hands lamp en onderplaat op de kop weten te tikken voor 150 euro en een binnenwerk gekocht nieuw voor 39 euro.
Heb ook mijn knipperlicht verwerkt in mijn achterlicht..
Heb ik eventueel schemaatje van.
 
mijne was een schade motor,is door de vorige eigenaar,op kosten van de verzekering,compleet omgebouwd naar 2001,kont,kuip,stickers,tot op de spiegelsteuntjes vernieuwd.
ideetje misschien :+ :P

succes met je project,en ff fotootjes voor en na plaatsen he?
 
Zeg pietje78, je knipperlichten verwerkt in je achterlichten dat lijkt mij wel wat. Kun je me het schema mailen. Bedankt. Frans
 
Ik heb zelf mijn vorige R6 verbouwd en ben toen perfect geholpen door Racing-Bikes in Hoogerheide. Het kontje en de bedoemplaat (undertail) zijn toen zelfs door hun spuiter naadloss aan elkaar gezet en de hele motor is toen zwart-geel gespoten. Die R6 had echter 1 nadeel er kon nooit meer iemand achterop ivm de racekont die erop zat.

Vorige week heb ik de R6 van mijn vrouw aangepast. Bij deze fiets een 2000 R6 heb ik slechts de bodemplaat vervangen (met behoud van originele achterlichten)maar wel de bedoemplaat en kont opnieuw laten spuiten. Ziet er echt heel erg mooi uit.

Er zijn dus kortweg de volgende oplossingen:
1) bodemplaat vervangen met behoud van originele achterlichten
2) bodemplaat vervangen met ronde achterlichten (zonder letjes)(goedkopere optie)
3) bodemplaat vervangen met ronde let achterlichtjes (duurdere optie)
4) bodemplaat en kontje vervangen (mooiste en duurste optie)

Kijk eens op www.racing-bikes.nl onder specials staat een zwart-gele prijswinnende R6 (dat is dus de eerder genoemde). Zij kunnen jou ook info mailen m.b.t. de prijzen van bodemplaten.

Succes, Gummie
 
Heej Gummert ik stel je hulp op prijs, maar tis niet wat ik zoek. Pietje78 zou een schema hebben om de knipperlicht functie te integreren in je achterlichten(ronde les's) zon mooi achterkantje heb ik al, maar ben niet van plan om ruim € 100,- te spenderen aan een zogenaamt kitje, terwijl je waarschijnlijk zelf voor een paar euro een knap schemaatje kan hebben. Daarom was ik zo benieuwd naar de oplossing van Pietje78. Thx anyway!
 
Terug
Bovenaan Onderaan