Help!! As v/d achterbrug wil er niet uit!!

ZXRené

MF veteraan
27 feb 2002
4.939
1
Geertruidenberg
Mensen help!!

Ik krijg verdomme de as van de achterbrug niet verwijderd. Ik wil namelijk de achterbrug demonteren voor het polijsten!

Ik heb al tig keer met een flinke hamer op de as gemept, maar nog geen millimeter beweging!!

Zijn er nog truukjes????


HELP!!
 
Heb je echt alles losgedraaid? Vaak heb je er speciaal gereedschap voor nodig.

Licht behandelen met kruipolie en ff laten intrekken?

Maar goed als die echt vastzit dan moet het maar

Met beleid handelen en niet keihard gaan rammen, tik op de ene kant en dan de andere kant net zolang die lost...

Het mooiste zou zijn dat je de as kon laten koelen en de rest opwarmen maar ja hoe bereik je dat..
 
D'r zit echt nergens iets geborgd of zo?
Bij 'n R1 niet, ik weet niet hoe 't bij jouw ZXR zit.

Anders zit er weinig anders op dan WD40 en blijven tikken denk ik.
Misschien een stom idee, maar kun je er op een of andere manier een poelietrekker op zetten?

Heb je mij nog niet horen tikken dan....hehe?? Of ben je op je werk?

Ik heb al genoeg getikd dacht ik zo....ik snap er nix van....er zit niets geborgd, ik heb het werkplaatshandboek al goed bekeken.

Een poelietrekker zou mooi zijn, maar ik kan nergens achter komen.
 
Een nachtje kruipolie of anders de as ff goed (lees heet) opwarmen en enkele tikken geven, daarna volledig laten afkoelen en terug inspuiten met kruipolie.

Gewoon met een gasbrander de boel heetstoken dus? Hmm, moet ik ff op zoek naar zo'n brandertje.....

De ellende met inspuiten met kruipolie is dat je toch alleen maar net aan de eindes van de as kan spuiten.
 
Op maandag 29 december 2003 17:01 schreef ZXRené het volgende:Heb je mij nog niet horen tikken dan....hehe?? Of ben je op je werk?
Ben op m'n werk, d'r zijn op 't moment nog een paar mensen (zoals ik) aan 't werk in Nederland, de rest heeft kerstvakantie (zoals jij). ;)
 
Hey Renee,

doe maar lekker voorzichtig....die achteras is zo beschadigd....bij mijn `92 zxr gaat ie er namelijk heel makkelijk uit.....

de as hoef je er niet uit te draaien !

suc6

D

Ja ik weet dat ik niet hoef te draaien.....en als ik de as beschadig, jammer dan....op dit moment moet hij er kosten wat kost uit.
Ik haal wel een andere as op de sloop.
 
zit er niet een smeernippel voor onderhoud,draai um er dan af en spuit daar ook wat imal naarbinnen,de as verhitten zal weinig helpen als ie uitzet zit ie nog krapper,aan twee kanten meppen lijkt het beste,in combinatie met ingewerkte kruipolie via smeernippel })
 
Een hamer gebruikt? :X Een moker is wel een minimum vereiste voor zo'n klussie,liefst nog een stalenstaaf met flink wat massa ertussen,dat helpt mee,links en rechts in de stofkapjes kan je nog gaatjes boren en olie inbrengen. })
 
als de lagers vastgeroest zitten heb je echt een probleem :P en zo te horen is dat ook hier het geval .
Frame kaal maken en as eruit persen O-) kan je wel gelijk de rest ook polijsten
maarj e kan proberen of je er Imal tussen kunt krijgen , geen wd40 of andere zooi maar een echte roestoplosser .
en geduld hebben :)
 
Fuck man....nee die as is nog niet los, ik ben ook bang dat er het een en ander vast geroest is ofzo....

Ik ben bang dat ik nog meer zal moeten gaan strippen ja.....

Bestaat er niet zoiets als een pulleduwer...hehe

Iets wat je achter het frame kan haken en de de as kan duwen door een spindel aan te draaien ofzo?
 
schuif het op de lange baan,en in de tussen tijd dat geval met een vetspuit gevuld met imal 3 keer per week een beurt geven op zijn nippel,het heeft even zijn tijd nodig dat indringen en oplossen. :P
 
Fuck man....nee die as is nog niet los, ik ben ook bang dat er het een en ander vast geroest is ofzo....

Ik ben bang dat ik nog meer zal moeten gaan strippen ja.....

Bestaat er niet zoiets als een pulleduwer...hehe

Iets wat je achter het frame kan haken en de de as kan duwen door een spindel aan te draaien ofzo?
Kun je dat niet proberen met zo'n klemdinges (Sergant in t vlaams) twee bekkies over een schroefdraad die je kan aandraaien :? ...Lijmklem
 
morgen zit die losser maar motor wel schuin mogelijk zetten...

Dat is nogal lastig als er geen wielen inzitten...ik ben bang dat ik de motor dus toch weer deels in elkaar moet gaan zetten om die fucking as los te krijgen.

En die klote motorzaken zijn ook allemaal dicht met de Kerst.


(Ja er begint hier iemand een humeur te krijgen om op te schieten... :( )
 
Terug
Bovenaan Onderaan