GroenenMotoren in Eindhoven

Heeft iemand positieve/negatieve ervaringen met motorzaak Groenemotoren te Eindhoven?

Ik ben daar geweest voor een motorpak. Ik werd goed geholpen, alleen vond ik het te duur. Heb een dagje Eindhoven gedaan met CBRRami, maar geen geschikt pak gevonden. Een weekje later naar Motoport echt gegaan, waar ik normaal altijd ga, en guess wat, vind ik me daar een zeer mooi alpine stars pak en ook nog eens voor een zeer mooie prijs :)
 
Motoport Echt is ook een hele mooie zaak en voor kleren slaag je daar bijna altijd.

Jij vind Groenenmotoren te durr....
Ik heb daar afgelopen zaterdag gekocht:
CBR 600F van 2001, 10.000 km, nieuwe banden, motor echt in nieuwstaat(geen krasje te bekken... NERGENS) voor 7800 euro. Is dat dan teveel?

Alvast bedankt voor je mening.
 
als je er toch al gekocht hebt waarom dan een mening vragen ????

Dito...
Ik mag aannemen dat je dan tevreden bent....
Anders zou je er geen motor gekocht hebben.

Effe voor de duidelijkheid, we hebben het over Groenen motoren, voorheen uit Luijksgestel. Dus niet Groen motoren uit Son (Ekkersrijt)
Tenminste dat begrijp ik van de topic starter.
 
Motoport Echt is ook een hele mooie zaak en voor kleren slaag je daar bijna altijd.

Jij vind Groenenmotoren te durr....
Ik heb daar afgelopen zaterdag gekocht:
CBR 600F van 2001, 10.000 km, nieuwe banden, motor echt in nieuwstaat(geen krasje te bekken... NERGENS) voor 7800 euro. Is dat dan teveel?

Alvast bedankt voor je mening.

Ik heb niet naar de prijs vd motoren gekeken, alleen naar de kleding.
 
Ik weet niet waar Groenenmotoren eerst heeft gelegen. Nu zitten ze in Eindhoven en ze hebben idd ook schademotoren die weer in orde gebracht zijn. Dat geven ze dan wel aan per motor of dat zo is of niet.
Niet alle motoren zijn dus schademotoren.
 
Ik weet niet waar Groenenmotoren eerst heeft gelegen. Nu zitten ze in Eindhoven en ze hebben idd ook schademotoren die weer in orde gebracht zijn. Dat geven ze dan wel aan per motor of dat zo is of niet.
Niet alle motoren zijn dus schademotoren.
En jij gelooft dat??? :X :X

ikke nie!!
 
Haga-San,

je moet zelf weten wat je er van vind/denkt en wat je gelooft.

Over iedere zaak valt wel iets positiefs danwel negatiefs te zeggen..

Ik weet dat ervaringen uit het verleden niet allemaal even positief waren over deze zaak.

Maar ik heb ook uit betrouwbare bron vernomen dat hij zich wil gaan bezighouden met de verkoop van "nette" motoren, en dat hij stopt met de schadesjakies.

En nee, ik heb geen enkele band met deze zaak.
 
Het blijft altijd een risico met een tweedehands motor. Ook van een particulier kun je een schademotor kopen. Als je zeker wilt zijn dat je geen schademotor koopt moet je een nieuwe aanschaffen. Als hij rechtdoor rijdt met de handjes los, goed klinkt en geen gekke dingen doet vind ik het goed.

Als er nog tips zijn mbt zaken waaraan je evt kunt herkennen of het een schademotor is geweest dan hoor ik dat graag.
 
Haga-San,

je moet zelf weten wat je er van vind/denkt en wat je gelooft.
Klopt, maar ik geloof die praatjes gewoon bij geen enkele motorzaak! Ik kijk liever zelf een ding even goed aan en dan oordeel ik zelf wel!
Zie mijn linkje van een paar postjes erboven, dat speelde minder als een maand geleden. En oordeel dan zelf.
Ik kom zelf ook wel eens bij Groenen hoor, hij heeft veel bruikbaar spul. Maar die praatjes van "nee deze heeft geen schade gehad", daar hecht ik nog geen 1% waarde aan...
Niet dat het dodelijk hoeft te zijn als ie schade heeft gehad.. als het oppervlakkig was en goed gemaakt is, niks aan de hand. Als het maar geen frikandellenreparatie is geweest..
Ik heb bij Groenen wel eens een 2001 R1 gezien met zijkuipen van een 2000 model. waar ben je dan in 's hemelsnaam mee bezig??
 
Mijn VTR komt er ook vandaan, maar ik heb er geen enkel probleem mee gehad hoor.
Je moet er echter wel vanuit gaan dat de motor die je koopt waarschijnlijk schade heeft gehad.
Maar als je goed genoeg kijkt valt het meestal wel ergens aan te zien hoor.(bij de mijne zie je het aan het feit dat er een heel klein deukje in de linker radiator zit, en een afgeschaafd stuur eind)

Over kilometerstanden valt toch niets te zeggen, mijn "oude" cbr stond 3 jaar nadat ik hem heb ingeruild ook met een mooiere kilometerstand bij van de Heyden in den bosch, wil nog niet zeggen dat die de teller ook terug hebben gedraaid.
Kan ook een kwestie zijn van ff de teller vernieuwen vanwege de schade of wat dan ook.

Moraal van het verhaal, Je moet gewoon overal uit je doppen kijken, want je wordt zowiezo genaaid :X
 
ze hadden mij verteld dat er een vfr 400 stond met wat krasjes en die een x een poetsbeurt nodig had... dus ik met het koekblik uit amersfoort helemaal naar eindhoven gereden----> zag ik HET ding :( leek wel of die in de sloot had gelegen ik ben meteen weer naar huis gegaan en ik kom daar nooit meer terug!!!
 
Er is natuurlijk geen mooiere handel dan een schademotor op te knappen en als schadevrij te verkopen.
Dus waarom zouden ze liegen? |(







Duuuuuh, handel is handel. :X
Als je bij zo'n zaak een motor koopt kun je er bijna wel vanuit gaan dat hij schade gehad heeft.
Het wil natuurlijk niet zeggen dat het dan gelijk een slechte motor is.
Meestal is de prijs er ook naar.
 
Op dinsdag 30 december 2003 11:18 schreef Haga-San het volgende:Ik heb bij Groenen wel eens een 2001 R1 gezien met zijkuipen van een 2000 model. waar ben je dan in 's hemelsnaam mee bezig??


Vorig maand was ik ook daar voor 2ehandse onderdelen te kopen bij Groenen,
Voor mij stond een klant met wie de eigenaar bezig was.
Mijn ogen vielen op een RSV Mille uit '01 die een zij-luchthapper miste |(
en dat de uitlaat een tikje had en naar boven was gebogen.

Mensen dat zie je toch zo dat het een schade-fiets is geweest :?
 
Klopt, maar ik geloof die praatjes gewoon bij geen enkele motorzaak! Ik kijk liever zelf een ding even goed aan en dan oordeel ik zelf wel!
Zie mijn linkje van een paar postjes erboven, dat speelde minder als een maand geleden. En oordeel dan zelf.
Ik kom zelf ook wel eens bij Groenen hoor, hij heeft veel bruikbaar spul. Maar die praatjes van "nee deze heeft geen schade gehad", daar hecht ik nog geen 1% waarde aan...
Niet dat het dodelijk hoeft te zijn als ie schade heeft gehad.. als het oppervlakkig was en goed gemaakt is, niks aan de hand. Als het maar geen frikandellenreparatie is geweest..
Ik heb bij Groenen wel eens een 2001 R1 gezien met zijkuipen van een 2000 model. waar ben je dan in 's hemelsnaam mee bezig??

Ben blij dat je alle zaken over een kam scheert en gelukkig maar dat jij er zo ontzettend veel verstand van hebt.....als ik een motorzaak zou hebben zou ik jou geloof ik liever niet als klant hebben!!:x
 
Helaas staat Groenenmotoren er niet bij.
Toch bedankt voor de tip!

Overigens valt het me erg op dat iedereen erg negatief is wanneer het woord schade valt. Tuurlijk wil liever niemand een schadefiets hebben maar nieuw uit de doos. Ik wilde alleen graag weten of er mensen zijn die daar een fiets hebben gekocht en hoe dat bevallen is(problemen, probleemafhandeling ed). Dat er overal schadefietsen opgelapt worden en verkocht als nieuw dat weten we allemaal.

StanleyBobly: In jouw geval kon je zien dat het een schadefiets was. Bij de mijne(die ik nog moet halen) zie je helemaal niets. Is gewoon een normale fiets.

da Ninja: Ik ben van mening dat jouw gestelde insinuatie volledig onterecht is. Omdat een winkel OOK schadefietsen verkoopt wil niet zeggen dat ze ALLEEN schadefietsen verkopen.
 
Laatst bewerkt:
Groenen Motoren Luyksgestel
Op een na onderste regel bij noord brabant, Staat er dus wel bij
 
Ik ben er ook ooit naar een '97 cbr gaan kijken.
In de advertentie stond zeer lichte glijschade. Nou zoiets zocht ik dus vanuit Oss die kant op.
Kom je daar en vraag na eerst 3x dom aangekeken te zijn waar de schade motoren staan.
Ikke dus kijken naar die cbr zit dat ding gvd helemaal in de prak aan 1 kant.
Dit was idd wel glij schade maar zeker geen lichte!!

Voor wat onderdelen zou het wel een prima adresje zijn maar verder koop ik er denk ik niet graag een motor.
 
Volgens worden er hier twee motorzaken door elkaar gehaald:
Groen motoren in Eindhoven/Son (http://www.groenmotoren.nl/)
en
Groenen motoren in Eindhoven (http://www.groenenmotoren.com/)die volgens mij tot voor kort in Luyksgestel zaten.
Over wie gaat het nou :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan