ijzel alarm topic

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.335
5.689
Omdat ik elke morgen voor ik ga rijden nog ff M-F check is het voor mij (en waarschijnlijk veel anderen) handig als er een IJzel alarm topic is.

De weersvoorspellingen kloppen nooit en zijn te traag en onnauwkeurig wat dat betreft naar mijn idee.
 
Gaaf idee!

Jij rijdt nog met dit weer :? ik laat het echt wel afweten, zeker in mijn leren pak is het nu niet te doen... vorige keer ook 12 mijl gereden en mijn klauwen vroren er zowat af (wel gewoon handschoenen aan)...

Bij ons in Enschede hebben ze ineens overal preventief gestrooid :( dat is mijn strooialarm (mag ook toch? :] )
 
And he's not the only fool! :)

Ik moet morgenvroeg richting Brussel, zo'n 70 km.
Zit nu al te bidden dat de wegen er redelijk bij zouden liggen.
Als ik iets te melden heb zal ik dat doen zodra ik op mijn werk ben.
 
And he's not the only fool! :)

Ik moet morgenvroeg richting Brussel, zo'n 70 km.
Zit nu al te bidden dat de wegen er redelijk bij zouden liggen.
Als ik iets te melden heb zal ik dat doen zodra ik op mijn werk ben.

Zal ik ook proberen. De wijken zijn glad (niet gestrooid), de doorgaande wegen zijn op dit moment nog goed berijdbaar. Morgenochtend hoop ik dat het ook zo is.
 
Hiero in Apeldoorn, is het alleen maar koud, dus geen regen/sneeuw/ijzel of wat dan ook :) Wel hier en daar een opgevroren plekkie, maar that's it ;)
 
Was af en toe een beetje glibberig tussen Nunspeet en Amersfoort. (N-wegen).
 
Woehoe, ik ben er geraakt. :)
Onderweg geen noemenswaardige problemen tegengekomen.
Op secundaire wegen kan je hier en daar nog een glad stukje tegenkomen maar de nationale en autosnelwegen liggen er goed bij.

Ben vertrokken met een zwarte motor en zwarte lederen broek, kom toe op mijn werk, ik kijk en wat zie ik?
Een witte motor en een witte broek! :(
 
Hier bij utrecht zit het er droog uit.
Ben vertrokken met een zwarte motor en zwarte lederen broek, kom toe op mijn werk, ik kijk en wat zie ik?
Een witte motor en een witte broek!

Had je liever op de glijbaan gereden :?
 
Breda-Rotterdam ook hartstikke goed te doen. Ook op de binnenwegen. Wel ietsie kouder en een vervelende wind.
 
Venlo -> Veldhoven (bij Eindhoven voor de antitopografische mensen) is te doen.

wel koud aan de hendjes, maar dan is een naked wel handig.. kun je de handjes warmen aan het blok...
 
Rond dordrecht is het op de rijkswegen goed te doen, de N3 op de brug is glad! mijn achterband was even aan het zoeken bij 80 km/h, niet leuk. De binnenstraatjes zijn wel goed opgevroren. Maar veilig aangekomen. Overigens zeer rustig op de wegen.
 
Van Krimpen naar Delft was goed te doen (toen ik eenmaal mijn motor uit de sneeuw op had gediept)... Alles zat beetje vastgevroren, maar ff lekker warmdraaien doet wonderen.... In Krimpen nog hele gedeeltes waar niet of slecht was gestrooit.. En dan op een rotonde komen met een of andere idioot duwend achter je die je vervolgens maar even rechts in komt halen op diezelfde rotonde... :(

Kwam er wel achter dat dat warmdraaien enorm veel brandstof kost. Reedt Delft in met een stotterende motor. Voor het stoplicht sloeg hij af en niet meer aan de pruttel te krijgen.... Stukje gelopen (ook leuk over een bevroren voetpad met een motor aan de hand). Nogmaals maar dan op reserve proberen te starten en dat hielp. Normaal ga ik pas bij 115 mijl op de teller over op de reserve, moest dus nu al bij 109......
 
Ik ben mijn eigen 'ijzel alarm'
Iedereen rijdt rustiger, autorijders ook.

Ik vond dit meestal veiliger rijden dan geen ijzel.

Vandaag voor het eerst weer eens gereden zonder buddy seat klevers.
In mijn straat was het gladder dan op de snelweg.

Ik heb gister alleen de hoes te laat over de motor getrokken.
Ik kon vanochtend met een aansteker aan de gang om de sneeuw uit mijn contact te halen. Sleutel pastte niet meer. :)
 
WWW.KNMI.NL:


Opgesteld op zondag 4 januari 2004, om 09:33 uur.

IJZEL: GLAD OP GROTE SCHAAL


Met uitzondering van de westelijke kustprovincies is het in het hele land verraderlijk glad door sneeuw en ijzel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan