48 motorrijders op de bon geslingerd

je weet dat er 10000 motoren komen naar de tt dan weet je ook dat daar gegarandeerd controlles zijn. dan haal je toch ff voor 1 dag je originele pijp uit het stof of je propt ff je dB killer terug in je pijp :? en je maakt volgens mij ook geen vrienden als je met 190 door een file van motorrijders heencruised.... en dat een gevaarlijke motor relatief is; ik weet het niet maar ik denk dat ik een motor die met 1 beugeltje aan elkaar zit zou tegen komen als agent(wak nie ben hoor :9 ) dat ik die ook in beslag zou nemen :Y je praat niet alleen over je eigen veiligheid maar ook over die van je medeweggebruikers(in dit geval collega motorrijders) als je lekker wil crossen of racen doe dat dan ergens waar het kan en niet in assen bij de tt :X
 
Ik vind ook dat ze bij dit soort evenementen veeeeel strenger mogen controleren.
Al die motorrijders die denken dat de complete snelweg van hen is omdat ze toevallig met veel zijn en naar een motorrace geweest zijn, bah.
Ik ben zelf wel eens met de auto naar de TT geweest, en dat is door het weggedrag van de motoren vrijwel geen doen, aan alle kanten gaan ze om je heen, voegen in waar het niet kan, verwachten dat jij je wel aanpast aan hen....echt belachelijk, ik schaam me op dat moment dat ik zelf een motor heb, hiermee stel je alle motorrijders in een kwaad daglicht. Van mij mogen ze om de 100 meter een agent neerzetten die elke onverantwoorde motorrijder zonder pardon een bekeuring geeft.
 
Regeling kentekens en kentekenplaten? :?
O ja, voldoet de kentekenplaat dan niet?

Of valt het soms onder art. 7 lid 8 van die regeling?

Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.
 
Laatst bewerkt:
Er is iets aangebracht op de achtergrond (gele gedeelte) wat niet voldoet aan de eisen.....
O, in dat geval mag het kenteken zelf ook niet, dat is ook aangebracht op de achtergrond. Voortaan maar met een blanco gele plaat rijden dan.
 
Wat je edit betreft:

Aan of op het motorrijtuig, de aanhangwagen of de kentekenplaat mag geen teken of middel zijn aangebracht dat de herkenning, daaronder begrepen de herkenning met behulp van technische voorzieningen, van het kenteken bemoeilijkt of kan bemoeilijken.

Gaat niet op en dat bedoel ik ook niet. Maar dat weet jij ook wel :Z
 
Ik ben met de trein geweest en gelijk na de 125 weg gegaan,

Wij zaten vanaf Hoogeveen in een lege coupe ,et z'n 2en tot aan Amersfoort !!

2,5 uur en je staat op het circuit !! Perfect geregeld


En lekker verbrand door het zonnetje ,,,!!
 
O, in dat geval mag het kenteken zelf ook niet, dat is ook aangebracht op de achtergrond. Voortaan maar met een blanco gele plaat rijden dan.

Met dit soort reakties ben ik snel klaar.

We wachten de uitspraak van de rechter wel af... :Z
 
Mocht je al gelijk hebben Remco (wat niet zo is, want de sticker maakt geen onlosmakelijk deel uit van de kentekenplaat), dan kent dit reglement geen strafbaarstelling, noch direct noch indirect. Er wordt in de considerans van de wet ook niet verwezen naar art. 5 KR (waarvoor wordt geschreven; daarover zijn baksteen en ik het wel eens).

De verbodsbepalingen van dit reglement, komen - voorzover de wetgever dit nodig en noodzakelijk achtte - terug in andere wetten en reglementen. Zoals wat hierboven al staat b.v. in art. 41 WvW; de leesbaarheid, zichtbaarheid en goedkeuringsmerk resp in RVV, WVW en VR. Al die regels kennen wel een strafbepaling. Geen feit is strafbaar zonder voorafgaande strafbepaling.

Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali.

Edit.
Ik haal nog even een zin van jou aan uit het ander topic:
Feitnummer zou dan moeten zijn K405, categorie 8, sanctiebedrag 65 euro, omschrijving "De kentekenplaat voldoet niet aan de gestelde eisen."

Dat staat niet in art. 5 KR. Daar staat: Het kenteken wordt aangebracht op een plaat die behoort tot een door de Dienst Wegverkeer goedgekeurde soort.

Dat is heel wat anders dan het niet voldoen aan de eisen. De plaat is een goedgekeurde soort, het is immers een GAIK plaat en geen Franse, Engelse, Belgische of oude kentekenplaat.
 
Laatst bewerkt:
Mocht je al gelijk hebben Remco (wat niet zo is, want de sticker maakt geen onlosmakelijk deel uit van de kentekenplaat), dan kent dit reglement geen strafbaarstelling, noch direct noch indirect. Er wordt in de considerans van de wet ook niet verwezen naar art. 5 KR (waarvoor wordt geschreven; daarover zijn baksteen en ik het wel eens).

De verbodsbepalingen van dit reglement, komen - voorzover de wetgever dit nodig en noodzakelijk achtte - terug in andere wetten en reglementen. Zoals wat hierboven al staat b.v. in art. 41 WvW; de leesbaarheid, zichtbaarheid en goedkeuringsmerk resp in RVV, WVW en VR. Al die regels kennen wel een strafbepaling. Geen feit is strafbaar zonder voorafgaande strafbepaling.

Nullum crimen, nulla poena sine praevia lege poenali.

Edit.
Ik haal nog even een zin van jou aan uit het ander topic:
Feitnummer zou dan moeten zijn K405, categorie 8, sanctiebedrag 65 euro, omschrijving "De kentekenplaat voldoet niet aan de gestelde eisen."

Dat staat niet in art. 5 KR. Daar staat: Het kenteken wordt aangebracht op een plaat die behoort tot een door de Dienst Wegverkeer goedgekeurde soort.

Dat is heel wat anders dan het niet voldoen aan de eisen. De plaat is een goedgekeurde soort, het is immers een GAIK plaat en geen Franse, Engelse, Belgische of oude kentekenplaat.

Je verhaal is duidelijk Mofkap...maar waar in mijn reaktie leg jij de link tussen K405 en artikel 5 KR?
 
Een brok dynamiet en dan zo een kort lontje? :)

Omdat K405 slaat op art. 5 KR volgens het feitenboekje (bijlage WAHV).

Ok! Dan ben ik de eerste om toe te geven dat ik daar overheen gelezen heb in het feitenboekje!!

Maar dat wil nog niet zeggen dat deze discussie ten einde is :+
 
Maar dat wil nog niet zeggen dat deze discussie ten einde is :+
Dat geef ik wel toe. Maar K405 gebruiken is hier onjuist. Daarover verschillen Baksteen en ik niet van mening. De vraag is of het aanbrengen van de sticker ja of nee strafbaar is volgens het reglement kentekens en kentekenplaten en zo ja onder welke strafbepaling dan.
 
Tja als zelf een bevriende politie-man zijn standaard uitlaat weer onder zn Aprilia zet dan kun je er toch wel van uitgaan dat er geen sprake is van willekeur!

Ik hoor trouwens niemand over die politiemacht die ingezet moet worden om de boel een beetje in de hand te houden bij de campings! Want dat heeft toch niks met bonnenquota te maken! Ik heb me weer een verhalen gehoord van die vriend die daar dienst had! :? En dan was het dit jaar nog redelijk rustig!
 
Dat geef ik wel toe. Maar K405 gebruiken is hier onjuist. Daarover verschillen Baksteen en ik niet van mening. De vraag is of het aanbrengen van de sticker ja of nee strafbaar is volgens het reglement kentekens en kentekenplaten en zo ja onder welke strafbepaling dan.

Wat K405 betreft heb je me overtuigd! Ik had beter moeten lezen. De vraag is nu dan inderdaad of het aanbrengen van een sticker op de kentekenplaat gelijk staat aan het aanbrengen van de sticker op de achtergrond van de plaat zoals omschreven. Ik haal er ook niet uit of het een vast onderdeel van de plaat moet zijn. Ben in ieder geval blij dat ik niet de rechter ben die deze zaak op z´n bord krijgt. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan