Topic #1 : CB 400f revival

triaatje

MF veteraan
7 nov 2002
7.172
0
oosten des lands....
Oude topic wordt structureel ; Mijn 400f in de revisie. Wat is er inmiddels gebeurt met het beestje ?

full


- opgehaald op 22 december 2003
- starten dezelfde dag ; haar 'eerste stapjes'
- haar eerste lekkere beurt ;) het weekend van 3 januari ; klepjes stellen, nokkenasketting spannen, ontsteking gesteld. Eén trap ; lopen
- 7 januari ; DE DAG DES OORDEELS ; Bericht van het overlijden van de 400f ;(
- 8 januari : een nieuwe morgen ; beslissing om de 400f te reanimeren
- 17 januari ; blok gedemonteerd ; OM TE GRIENEN ; Drijfstanglager nr. 3. aan barrels, cilinderblok terminaal, kleppen idem dito... :Z

Stavaza ; 23 januari :

- nieuwe creme giulliari buddy betaald (43 euroos vanuit de BRD), oude (sorry Jasje) gaat naar Theo (ik ga es ff kijken of ik een andere voor je kan vinden Jas)
- Pakkingset voor 19 euroos in Deutschland gekauft.
- Idem het aufklebersetje voor 13 (!) euroos
- Morgen (ALS ik tijd heb) wordt tidjelijk het 350 blokkie onder de 400 gemonteerd. Kan ik tenminste rijden :]

WIJ HOUDEN U OP DE HOOGTE !!
 
Probeer dan niet een zesde versnelling in te schakelen,dat wordt niet wat met een 350F... ;)
 
Hahahahahaaaa...da's een goeie..En maar trekken aan die pook..Kolerus, waarom doet ie het nou niet ? Blokkie los....Nee, jij bent een limme. Maar er zullen er vast meer zijn die ooit eens dezelfde fout hebben gemaakt... ;)
 
- nieuwe creme giulliari buddy betaald (43 euroos vanuit de BRD), oude (sorry Jasje) gaat naar Theo (ik ga es ff kijken of ik een andere voor je kan vinden Jas)

Geeft niks, zoals je weet heb ik niet zoveel haast met m'n 400-tje. Ben druk bezig geweest met m'n cx. Ziet er al weer een stuk beter uit. Maar bedankt voor je aanbod nog, komt wel goed. Je hoeft je niet schuldig te voelen. 8-)
 
Da's mooi K*T, dat van je blok! ;(
Als je hem gaat reanimeren, kijk dan bij Honda4fun!
Dat is van een gast die het complete werkpl.handboek in PDF-formaat heeft en GRATIS te downloaden.

Haal jij je spullen bij lekkergoedkoop b.v?

Zadeltje : ik heb er zo eentje als op de foto van jou machien.
Zonder tekst erop, in goede staat.
Indien interesse : mail naar wijzelf@kabelfoon.nl
 
Wat dacht je van dezes ?

full


De oude hebt ik verkocht aan TMOONS, wellicht heeft Jas interesse ??

Ik heb overigens gisteren de kleur voor de 400f gezien ; Azur-blauw grof-Metalic (botsautoblauw)...Da wordt pooiertfiets nr.2. Nu nog een kuipje erop en dan is ie bijna af....
 
ff bewijs dat ie hagelneu is...


full


Overigens ; spul allemaal van Ebay.de en Ebay.com. Merk toch wel dat als je regelmâßig kijkt, er veel leuke spullekes te halen zijn....een pakkingset voor 19 euro incl Versand...wat wollen wir noch mehr....
 
Ebay is toch een veiling ofzo?
Wel eens gelezen dat je daar zonder speciale bied-taktieken niet ver komt.
Hoe werkt het?

Mooi ding trouwens, dat witte sitzbankje!
Ik vind dat model echter te groot/lomp voor op de kleine 400...

Je wilt er dus een pooierfietsje van maken.... 8-)
Dan moet je op zeker nog wat kitcherige toebehoren erop frotten...
chromen handvatjes en remhendels, M-stuurtje mag dan niet ontbreken!

Er zit trouwens wel een mooi klein dempertje op!

o ja, natuurlijk die enorme staalconstructie, waar het achterlicht op zit, vervangen door iets "sneller" ogends.
En dan ook de hele grote knippers vervangen door iets fraaiers.
 
- 17 januari ; blok gedemonteerd ; OM TE GRIENEN ; Drijfstanglager nr. 3. aan barrels, cilinderblok terminaal, kleppen idem dito... :Z


even een zij stapje, maar hoeveel 'geluiden' mogen er uit een cb400 blokkie komen?
is er iets te zeggen over de kant van het blok waar het geluid vandaan komt?

mijn CBtje maakt in mijn ogen veel herrie aan de rechter kant, en ik vermoed de ketting van de nokas te horen. zijn er check listen om te bepalen wat waar herrie maakt??

alvast bedankt!

ps triaatje heb je je nieuwe buddy al binnen?
 
niet zover ik weet, staan wel wat aanwijzingen in het WPLB staat wel wat.

niet als in geen geluiden, of niet als in geen check lists?

de ketting spanner van de nokasketting, is dat de vertikaal staande bout of die andere?

theo
 
de ketting spanner van de nokasketting, is dat de vertikaal staande bout of die andere?
Die wijst schuin naar beneden. ;)

Maar let op! Als je de borgmoer terug vast zet erg rustig aan. Betreffende bout is van binnen een heel stuk dunner + de draad is erg fijn + het blok is van alu. Anders gezegd: Die relatief grote moer zorgt dat je met een veelste grote sleutel aan een heel klein beetje heel fijn schroefdraad van alu aan 't trekken bent. B|
 
mijn CBtje maakt in mijn ogen veel herrie aan de rechter kant, en ik vermoed de ketting van de nokas te horen. zijn er check listen om te bepalen wat waar herrie maakt??

alvast bedankt!
Hmmm ketting zit in het midden, weet je zeker dat het geen geluid is dat "afdwaalt" en gewoon van je primaire ketting is?
 
Hoi Theo,

Als je nou slim bent, dan neem je je brik gewoon ff mee, kunnen we ff kijken wat het euvel is. Zetten we gelijk de buddy erop (of je komt de buddy halen en je neemt dan je brik mee, mag ook :? )

Wat betreft buddy, kom maar halen. Heb zojuist het 350 blokje erop gelegd, maar verwachtd at het toch nog wel een weekje duurt voordat het weer loopt. Dus dan zal de buddy ook wel binnen zijn...

Mail ff...kunnen we wat afspreken..

tria
 
Van het weekend het 350 blokje onder de 400f gemarteld. Alles van het frame loschroeven en nog kreeg ik hem niet ertussen. Met het knie het blok tegenhouden en vervolgens het kleppendeksel eraf. Toen lukt het wel ; vanavond e.e.a. aansluiten. Zit alleen nog met het probleem dat twee pinnen voor d euitlaat niet aanwezig zijn ; gaten zijn uitgelubbert, dus moet maar es kijken of het allemaal vanavond al gaat draaien...ben benieuwd...
 
Van het weekend het 350 blokje onder de 400f gemarteld. Alles van het frame loschroeven en nog kreeg ik hem niet ertussen. Met het knie het blok tegenhouden en vervolgens het kleppendeksel eraf. Toen lukt het wel ; vanavond e.e.a. aansluiten. Zit alleen nog met het probleem dat twee pinnen voor d euitlaat niet aanwezig zijn ; gaten zijn uitgelubbert, dus moet maar es kijken of het allemaal vanavond al gaat draaien...ben benieuwd...
U bedoelt dat kleine dekseltje met de 6 boutjes en 't ontluchtingspijpje? Dat had ik je vantevoren ook wel kunnen vertellen dat die er echt af moest. :P

Bij m'n gele waren er ook 3 draadstukken foetsie, maar draad in 't blok gelukkig nog in orde. -> gewoon lange bouten erin met een moer onder de kop :)

Blijft altijd spannend hoe zoiets gaat lopen. :]
 
DOE DAT DAN !! |( Maareh...hij ligt erin, duik zo de schiuur in om hem te connecten en van leven te voorzien...zal me benieuwen... ;)
Ik geef graag tips, maar ongevraagd vanalles spuien heb ik intussen afgeleerd hier. ;)

Een simpel 'ik ga ff het andere blokkie hangen, hepperiemandtips?' had bovenstaande wetenswaardigheidje wrsch wel getriggerd. O-)


Ben je trouwens al terug uit de schuur? Want 't is geen vraag oftie loopt, alleen hoe mooi oftie loopt. 8-)
 
Ik ZAT in de schuur...Vanavond de laatste hand gelegd. Bochtjes vast, tankie aansluiten en naar buiten met het ding. Je kon zien dat ie er weer zin in had !!

Op contact, starten.......wiewiewiewiewiewiewiewiewiewiewie...wiewiewiewiewiewiewiewiewiewiewie....Intussen de carbs maar overlopen, plas benzine eronder. Zou ie niet vonken ? ff gecheckt ; nee...vonk is prima...dus weet het ff niet.

De carbs zijn die van de 350f van Jasje, dus denk toch dat dat niet de juiste keuze was. Het blokje draait overigens wel mooi rond, dus ...

Morgen voortzetting...krijg kouwe klauwe....
 
Terug
Bovenaan Onderaan