Alles over de Aprilia RSV Mille 2004 - Deel 1 -

NoNick

Die hard MF'er
27 jul 2003
328
0
Eindhoven
Hoi,

Dit topic is speciaal voor (bijna) bezitters van een Aprilia RSV1000R(of Erre Factory) 2004. Ik probeer deze eerste post te updaten met info over van alles en nog wat dat maar met de RSV-'04 te maken heeft d.w.z. dat je NIET alleen de laatste reactie in dit topic moet lezen.
-------------------------------------------------------------------------------
Dit topic is een idee van:
Bladesjeezer, eugene, mille108, Duch en NoNick
-------------------------------------------------------------------------------

Mijn eerste kennismaking met haar in Wernhout op 01-08-2003:
------------------------------------------------------------
Hier bouwen ze hem:
http://venus.13x.com/roadracingworld/scripts/Include.asp?include=../issues/oct03/aprilia.htm
Hier wat meer info over de RSV-'04:
http://venus.13x.com/roadracingworld/scripts/Include.asp?include=../issues/oct03/RSVtour.htm

aprilia1.jpg

aprilia2.jpg

aprilia3.jpg

aprilia4.jpg

aprilia5.jpg

aprilia6.jpg

aprilia7.jpg

aprilia8.jpg

aprilia9.jpg


Gaaf ik wil haar kopen:
-----------------------
Prijs: EURO 15.699,= RSV-R of EURO 18.899,= RSV-R Factory
Dealer-lijst: http://members.chello.nl/j.scheepers7/pics/apriliadealers.xls

Verzekering:
------------
Volgens mij is dit de enige verzekering die het start-onderbrekings-systeem van de RSV-'04 accepteerd als goedgekeurd alarm: http://www.knmv.nl/

Ik heb haar opgehaald en nu:
----------------------------
Als eerste die lelijke taartschep verwijderen of vervangen door apparte beugel:
ERVOOR: :(
myrsv2.jpg

myrsv3.jpg


ZAGEN(en wat modificeren): ;(
myrsv6.jpg


RESULTAAT: :9~
myrsv8.jpg

myrsv7.jpg


OK ga hem nu maar eerst ff inrijden moet kunnen in een weekend:
---------------------------------------------------------------
Over inrijden kun je veel vertellen. Elke methode heeft zo z'n voors en tegens maar ik heb het gewoon volgens het boekje gedaan. Hoe jij het doet moet je zelf weten.

Ik heb hem ingereden maar ik en de dealer krijgen het service lampje niet uit:
------------------------------------------------------------------------------
De truuk is dus om de plus en min ingeduk te houden (kan met twee pennen als je dikke vingers hebt) dan kontakt aan, 20 seconden vasthouden, kontakt weer uit en aan en na zo'n 20 seconden gaat eindelijk de service melding uit. Je moet dus al die tijd + en - ingedrukt houden !

Tandwiel-verhouding aanpassen:
------------------------------
Standaard wordt de RSV-'04 geleverd met tandwielverhouding 16/40. Om de motor iets soepler te laten oppakken kun je dit veranderen. De voorkeur van vele gaat uit naar 16/42. Je moet dus achter een ander tandwiel kopen. Een 'stealth' tandwiel staan erg mooi en is ook zeer stevig omdat hij aluminium van binnen is en de tanden zijn van staal:
http://www.supersprox.com/stealth.php?PHPSESSID=482a2fc90d637388fc1cd3e3bbfef343

59857


Airbox-kit modificatie:
-----------------------
Hier kun je hem bestellen:
http://apriliaforum.safeshopper.com/103/1.htm?485
60787314.jpg

75016dyno.gif


Andere uitlaatjes:
------------------
Kijk hier maar eens rond:
http://www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/tig_index.html

SOUND-CLIP

2004_so_02.jpg


De flapper-valve modificatie:
-----------------------------
Als je in haar neus kijk kun je een klep zien zitten. Deze zit daar vanwege geluid-normen bij wat lagere toeren. De klep houdt helaas ook lucht en dus vermogen tegen (alhoewel het niet veel is). Je kunt deze klep uitschakelen daar het slangetje eraf te halen daarin een kleine kogel-lager te doen en hem daarna terug te stoppen. Nu blijft de klep als het goed is open staan en heb je een winst van ongeveer 2 PK bij lage toeren.
attachment.php

attachment.php



Helder gelakte Carbon-fiber delen:
----------------------------------
Vind jij de carbon delen van je factory ook een beetje dof? Je kunt ze opnieuw (laten) behandelen. Ik weet nog geen adres in Nederland dus als je dat weet geef het dan even door. Dit is het resultaat:

Voorbeeld Picture

http://www.scaninno.fi/aa/Factory/Winter2004/Clearcoating.htm

Stop-kontakt nodig op je race-monster?:
---------------------------------------
http://www.charlessherman.com/motorcycles/widder/index.html

outlet_done.jpg


GP-style achterband 'hugger'?:
------------------------------
Dit is een sticker-set voor over je achterband 'hugger':
http://www.ezgraphics.co.uk/bikes/aprilia_acc_04.htm

Power-Commander III usb:
------------------------
http://www.powercommander.com/featintro.shtml
http://www.powercommander.com/buynowbike.shtml
http://www.powercommander.com/ipccdjemea.shtml

Geen zin om je ketting te smeren?:
----------------------------------
In Belgie zit een bedrijfje dat een systeem heeft voor ongeveer €205,=.

http://www.pro-oiler.com/
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16862

Hoe stel ik mijn vering in?:
----------------------------
HIer kun je wat info vinden:
http://aprilia.rsvmille.home.comcast.net/bikes/suspension_guide.htm
http://www.ohlins.nl/UK/suspsetup.html

Manual(s):
------------------
http://www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV%20Mille%202004


Binnenkort meer, veel meer . . . . . :]






 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Dit topic is speciaal voor (bijna) bezitters van een Aprilia RSV1000R(of Erre Factory) 2004. Ik probeer deze eerste post te updaten met info over van alles en nog wat dat maar met de RSV-'04 te maken heeft d.w.z. dat je NIET alleen de laatste reactie in dit topic moet lezen.
-------------------------------------------------------------------------------
Dit topic is een idee van:
Bladesjeezer, eugene, mille108, Duch en NoNick
-------------------------------------------------------------------------------
wel leuk dat bladesjeezer er ook een topic over geopend heeft :) :) :)
 
He No-Nick ik zie wel dat meer mensen ontevreden zijn met de matige afwerking van het carbon. Ik heb vanmiddag ook nog gesproken met iemand van Moto-Magic en die heeft alles in blanke lak gedompeld. Maar zoals ik nu zie gaat spuiten ook goed. En wat het toeval wil ken ik iemand die zeer veel spuitwerk voor race auto's leverd dus die mag alles netjes spuiten voor mij en dat scheelt mij weer euries!

Zal zo spoedig mogelijk die gepolijste wielen posten kan je ook :9~ als je ze ziet ( Hij had ook gepolijste wielen van het vorige model rsv/r staan, deze zijn overigens dezelfde als van een Factory)

Je hebt trouwens veel interessante links!
 
Hoi Factory-rijders,

Mijn broer is ook aan het wachten op zijn grijze Factory +/-10februari word die geleverd. Hij zit er ook over te denken om het carbon in een keer te laten spuiten dit viel hem ook tegen van Aprilia.
Even een tip van een vriend van mij die in een carbon-fabriek werkt, laat het carbon niet behandelen met poetsmiddel als je de motor laat leveren. Want zodra het carbon met was of iets dergelijks in aanraking is geweest krijg je het nooit meer perfect gescheurd en gespoten. Dit trekt namelijk in het carbon.
 
Even een vraag: Is carbon net zoals polyester zelf te vervaardigen? Ik wil proberen om zelf kuipdelen te maken of dit lukt tja dat is afhankelijk van het proces van dit produkt, zo niet helaas!
 
Even een vraag: Is carbon net zoals polyester zelf te vervaardigen? Ik wil proberen om zelf kuipdelen te maken of dit lukt tja dat is afhankelijk van het proces van dit produkt, zo niet helaas!
Die vriend van mij neemt wel eens wat gevlogten matjes mee van zijn werk, hier heeft hij zich voor op zijn monster een koppelingsdeksel en zijn kentekenplaathouder van gemaakt, dit zijn kleine onderdelen. Ik denk dat als je je kappen van carbon wilt maken je goedkoper uit bent als je ze in de winkel koopt, je moet zowiezo de matten kopen en de hars, dan moet je ze nog eens laten spuiten, en je moet mallen hebben voor de kappen te persen(stevigheid)
 
Die carbondelen zien veel beter uit, niet meer zo mat. Ik zou trouwens wel even wachten met het kopen van carbon delen. Dit voorjaar komt de nieuwe prijslijst uit van Aprilia, omdat op de vorige prijslijst veel kritiek was omdat ze zo duur waren. De huidige prijs voor een carbon spatbord is 275 euro, die prijs ging omlaag, alleen nog niet duidelijk hoeveel.
PS overzicht ziet er al goed uit, misschien op de site van www.rsvmilleclub.com/index.php is er nog meer info beschikbaar. Ben alleen (nog) geen lid.
 
De kentekenplaathouder, oftewel de taartschep, wordt bij mij al bij de dealer gemodificeerd. Ze zagen de reflector eraf en zetten de plaat iets hoger vast op de houder. De plaat komt echter niet tegen het kontje aan, om zodoende de mooie lijnen en de doorkijk onder het kontje niet te verstoren. Ik laat er trouwens ook een scotoiler opzetten, ben alleen benieuwd waar ze het oliereservoir verbergen, maar dat zal wel goedkomen.

Ik heb nog naar dat tandwiel zitten kijken, maar zitten er geen nadelen aan? Volgens mij zul je wel hoger in toeren moeten rijden om dezelfde snelheid te rijden als met een kleiner tandwiel. Ook je topsnelheid zal omlaag gaan, maar goed we heten niet allemaal Jurgen, dus 285 rijden we niet dagelijks :] .
 
De kentekenplaathouder, oftewel de taartschep, wordt bij mij al bij de dealer gemodificeerd. Ze zagen de reflector eraf en zetten de plaat iets hoger vast op de houder. De plaat komt echter niet tegen het kontje aan, om zodoende de mooie lijnen en de doorkijk onder het kontje niet te verstoren. Ik laat er trouwens ook een scotoiler opzetten, ben alleen benieuwd waar ze het oliereservoir verbergen, maar dat zal wel goedkomen.

Ik heb nog naar dat tandwiel zitten kijken, maar zitten er geen nadelen aan? Volgens mij zul je wel hoger in toeren moeten rijden om dezelfde snelheid te rijden als met een kleiner tandwiel. Ook je topsnelheid zal omlaag gaan, maar goed we heten niet allemaal Jurgen, dus 285 rijden we niet dagelijks :] .
Ik dacht dat een scotoiler niet echt geweldig was . . . . er zit in belgie een bedrijfje dat een beter systeem heeft (€205,=).

http://www.pro-oiler.com/
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16862
 
Laatst bewerkt:
Mooi :} RSV Mille rouleert...


net als de

Benelli 900 (3-Cil maar Close enough)
Mv Agusta (geen twin maar voor deze keer dan :) )
Buell (te klein voor mij jammer genoeg
KTM ss (komt pas volgend jaar)
Laverda ss
 
Ik heb het bericht op het forum gelezen, ziet er goed uit. Maar goed, scotoiler is al besteld en ik heb ook goede berichten erover gehoord. Mocht het niet briljant werken is het Belgische bedrijf inderdaad een optie.
 
vandaag effe lekker een rit gemaakt
heb er nu al 415 echte kilometers opstaan
tijdens het rijden wel 3 maal niet in versnelling gekregen, hebben jullie dit ook al gehad?
dan heb ik gewoon de koppeling weer laten schieten en met een klein knalletje zat hij weer in de versnelling?
 
De kentekenplaathouder, oftewel de taartschep, wordt bij mij al bij de dealer gemodificeerd. Ze zagen de reflector eraf en zetten de plaat iets hoger vast op de houder. De plaat komt echter niet tegen het kontje aan, om zodoende de mooie lijnen en de doorkijk onder het kontje niet te verstoren. Ik laat er trouwens ook een scotoiler opzetten, ben alleen benieuwd waar ze het oliereservoir verbergen, maar dat zal wel goedkomen.

Ik heb nog naar dat tandwiel zitten kijken, maar zitten er geen nadelen aan? Volgens mij zul je wel hoger in toeren moeten rijden om dezelfde snelheid te rijden als met een kleiner tandwiel. Ook je topsnelheid zal omlaag gaan, maar goed we heten niet allemaal Jurgen, dus 285 rijden we niet dagelijks :] .

Hoi Duch,

Ik heb net nog ff naar die site gekeken van dat oil systeem, ik moet eerlijk zeggen dat ik het echt geen porum vindt echt afschuwelijk :? Sorry!!
Je kan toch net zo goed een pot witte ketting vet kopen en gewoon de kwast erbij en klaar is clara!!

Bij z'n motor past echt niet z'n knullig systeem!!
 
Ik heb niet het systeem dat op die site staat, maar een scotoiler. Ze hebben mij bij motor2000 ervan verzekerd dat ze het zo wegwerken, zodat je er zo min mogelijk van ziet. Natuurlijk is zonder nog mooier, maar de levensduur van je ketting wordt verdubbeld. Met het systeem wordt de ketting doorlopend gesmeerd, ook als het regent. Zonder loopt je ketting tijdens het rijden in de regen "droog" (om het zo maar te zeggen) en zou je eigenlijk tijdens de rit de ketting moeten smeren! Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet, ik haal 'm zaterdag op (hopenlijk zijn de sneeuwstormen dan voorbij). Als het goed is zie je alleen maar een of twee slangetjes naar je achtertandwiel en zit het reservoir (hopenlijk) in de buddyseat. Daar was toch al geen ruimte, dus een reservoirtje maakt ook weinig verschil. Ik heb helaas geen digitale camera, maar mocht ik aan digi foto's kunnen komen dan zal ik ze posten.

Heb je trouwens ook op die forumpagina gekeken met de foto's van dat systeem op een factory? Vond het wel netjes weggewerkt.
 
Laatst bewerkt:
Op maandag 26 januari 2004 20:03 schreef Duch het volgende:
Ik heb niet het systeem dat op die site staat, maar een scotoiler. Ze hebben mij bij motor2000 ervan verzekerd dat ze het zo wegwerken, zodat je er zo min mogelijk van ziet. Natuurlijk is zonder nog mooier, maar de levensduur van je ketting wordt verdubbeld. Met het systeem wordt de ketting doorlopend gesmeerd, ook als het regent. Zonder loopt je ketting tijdens het rijden in de regen "droog" (om het zo maar te zeggen) en zou je eigenlijk tijdens de rit de ketting moeten smeren! Ik ben benieuwd hoe het eruit ziet, ik haal 'm zaterdag op (hopenlijk zijn de sneeuwstormen dan voorbij). Als het goed is zie je alleen maar een of twee slangetjes naar je achtertandwiel en zit het reservoir (hopenlijk) in de buddyseat. Daar was toch al geen ruimte, dus een reservoirtje maakt ook weinig verschil. Ik heb helaas geen digitale camera, maar mocht ik aan digi foto's kunnen komen dan zal ik ze posten. Heb je trouwens ook op die forumpagina gekeken met de foto's van dat systeem op een factory? Vond het wel netjes weggewerkt.

Heb jij je motor ook besteld bij Motor2000? Zal de mijne nu ook wel spoedig krijgen! Had vandaag al gebeld maar waren helaas niet aanwezig! :?
Wil hem wel binnen twee weken hebben als dat mogelijk is, er moet alleen nog alarm worden ingebouwd ik hoop dat er nog plaats is voor een Powercommander. :Z
 
Heb jij je motor ook besteld bij Motor2000? Zal de mijne nu ook wel spoedig krijgen! Had vandaag al gebeld maar waren helaas niet aanwezig! :?
Wil hem wel binnen twee weken hebben als dat mogelijk is, er moet alleen nog alarm worden ingebouwd ik hoop dat er nog plaats is voor een Powercommander. :Z
Motor2000 is gesloten op maandag. Heb je geen 06 nummer van Chris of Peter?
 
Op zondag 25 januari 2004 22:00 schreef eugene het volgende:
tijdens het rijden wel 3 maal niet in versnelling gekregen, hebben jullie dit ook al gehad?gewoon gelijk in neutraal...
dan heb ik gewoon de koppeling weer laten schieten en met een klein knalletje zat hij weer in de versnelling?


wel, heeft iemand dit ook al gehad?
 
Ik heb geen 06 van Chris wacht wel tot morgen.
En wat dat schakelen betreft dat klopt heb niet echt problemen mee gehad
(2 testritjes) maar ging soms wel moeizaam is zijn vrij!! En mij is gezegt dat dat na wat kilometers beter zal gaan. Dus we zien het wel op het andere AF1 forum wordt er ook al over geklaagt!! :]

thumpslideking.jpg
 
Laatst bewerkt:
Er schijnen somige RSVs te zijn waarvan de koppeling/remmen niet goed ontlucht zijn . . . Misschien is dat het probleem. Ontluchten lost e.e.a. op.
 
in zn vrij gaat al veel makkelijker maar soms als ik bijvoorbeeld versmijt van 3 naar vier durft ie wel eens in neutraal, hij zit wel niet in neutraal maar hij draait dan neutraal, te geraken!!!!tjah
 
Z'n neutraal is inderdaad vaak moeilijk te vinden, het helpt als je de koppeling al iets laat slippen als je 'm in z'n neutraal zet. Hielp bij mij tijdens m'n tweede proefrit. Heb gehoord dat dit steeds soepeler gaat naarmate je kilometers maakt. Tussendoor in z'n "vrij" schieten heb ik nog niets van gehoord. Anders toch maar even mee terug.

Vandaag gebeld door Chris, ze zijn met mijn mille bezig *D

Was het maar alvast zaterdag, liefst zonnetje en zo'n 20 graden 8-)
En toen werd ik wakker......
 
Jongens ze hebben het toch zo gemakkelijk gemaakt 4vijsjes en je plaathouder is eraf,en je maakt simpel een andere houder en de originele is nog heel.
In de neus de lammelletjes afsluiten is niet zo een goed gedacht,die dienen niet alleen om het geluid, maar ook om in de airbox de juiste "druk" te behouden. voor de rest zijn nu ook de Acrapovic uitlaten te verkrijgen bij je dealer,zowel het hele systeem voor ong 2545Euro verkrijgbaar als alleen de slip-ons. Er zijn nu ook Superpole uitlaten verkrijgbaar voor de mille, titanium voor ong.450euro,deze gaan we zelf eerst effe proberen hou jullie wel op de hoogte. Het versnelllingbak "syndroom"
lost zijn eigen op in het begin schakelt het wat stroef,gaat hem echt niet in de versnelling direct terug naar je dealer voor het te laat is.
De carbonnen onderdelen van de latere modellen zijn wel beter afgewerkt.


Keep on driving :]
 
Jongens ze hebben het toch zo gemakkelijk gemaakt 4vijsjes en je plaathouder is eraf,en je maakt simpel een andere houder en de originele is nog heel.
In de neus de lammelletjes afsluiten is niet zo een goed gedacht,die dienen niet alleen om het geluid, maar ook om in de airbox de juiste "druk" te behouden. voor de rest zijn nu ook de Acrapovic uitlaten te verkrijgen bij je dealer,zowel het hele systeem voor ong 2545Euro verkrijgbaar als alleen de slip-ons. Er zijn nu ook Superpole uitlaten verkrijgbaar voor de mille, titanium voor ong.450euro,deze gaan we zelf eerst effe proberen hou jullie wel op de hoogte. Het versnelllingbak "syndroom"
lost zijn eigen op in het begin schakelt het wat stroef,gaat hem echt niet in de versnelling direct terug naar je dealer voor het te laat is.
De carbonnen onderdelen van de latere modellen zijn wel beter afgewerkt.


Keep on driving :]

niet echt problemen vond het alleen vreemd dat hij zo 2 maal van zn 3 plots in een neutraal gat viel, klop zei hij dan
misschien is het omdat ik slecht schakelde, niet soepel genoeg schakelde????
bij ons weet men de prijs van de akras nog niet, alvast mn dealer niet
ik ben aant wachten....
 
Terug
Bovenaan Onderaan