Hoi,
Dit topic is speciaal voor (bijna) bezitters van een Aprilia RSV1000R(of Erre Factory) 2004. Ik probeer deze eerste post te updaten met info over van alles en nog wat dat maar met de RSV-'04 te maken heeft d.w.z. dat je NIET alleen de laatste reactie in dit topic moet lezen.
-------------------------------------------------------------------------------
Dit topic is een idee van:
Bladesjeezer, eugene, mille108, Duch en NoNick
-------------------------------------------------------------------------------
Mijn eerste kennismaking met haar in Wernhout op 01-08-2003:
------------------------------------------------------------
Hier bouwen ze hem:
http/venus.13x.com/roadracingworld/scripts/Include.asp?include=../issues/oct03/aprilia.htm
Hier wat meer info over de RSV-'04:
http/venus.13x.com/roadracingworld/scripts/Include.asp?include=../issues/oct03/RSVtour.htm
Gaaf ik wil haar kopen:
-----------------------
Prijs: EURO 15.699,= RSV-R of EURO 18.899,= RSV-R Factory
Dealer-lijst: http/members.chello.nl/j.scheepers7/pics/apriliadealers.xls
Verzekering:
------------
Volgens mij is dit de enige verzekering die het start-onderbrekings-systeem van de RSV-'04 accepteerd als goedgekeurd alarm: http/www.knmv.nl/
Ik heb haar opgehaald en nu:
----------------------------
Als eerste die lelijke taartschep verwijderen of vervangen door apparte beugel:
ERVOOR:
ZAGEN(en wat modificeren):
RESULTAAT:
OK ga hem nu maar eerst ff inrijden moet kunnen in een weekend:
---------------------------------------------------------------
Over inrijden kun je veel vertellen. Elke methode heeft zo z'n voors en tegens maar ik heb het gewoon volgens het boekje gedaan. Hoe jij het doet moet je zelf weten.
Ik heb hem ingereden maar ik en de dealer krijgen het service lampje niet uit:
------------------------------------------------------------------------------
De truuk is dus om de plus en min ingeduk te houden (kan met twee pennen als je dikke vingers hebt) dan kontakt aan, 20 seconden vasthouden, kontakt weer uit en aan en na zo'n 20 seconden gaat eindelijk de service melding uit. Je moet dus al die tijd + en - ingedrukt houden !
Tandwiel-verhouding aanpassen:
------------------------------
Standaard wordt de RSV-'04 geleverd met tandwielverhouding 16/40. Om de motor iets soepler te laten oppakken kun je dit veranderen. De voorkeur van vele gaat uit naar 16/42. Je moet dus achter een ander tandwiel kopen. Een 'stealth' tandwiel staan erg mooi en is ook zeer stevig omdat hij aluminium van binnen is en de tanden zijn van staal:
http/www.supersprox.com/stealth.php?PHPSESSID=482a2fc90d637388fc1cd3e3bbfef343
Airbox-kit modificatie:
-----------------------
Hier kun je hem bestellen:
http/apriliaforum.safeshopper.com/103/1.htm?485
Andere uitlaatjes:
------------------
Kijk hier maar eens rond:
http/www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/tig_index.html
SOUND-CLIP
De flapper-valve modificatie:
-----------------------------
Als je in haar neus kijk kun je een klep zien zitten. Deze zit daar vanwege geluid-normen bij wat lagere toeren. De klep houdt helaas ook lucht en dus vermogen tegen (alhoewel het niet veel is). Je kunt deze klep uitschakelen daar het slangetje eraf te halen daarin een kleine kogel-lager te doen en hem daarna terug te stoppen. Nu blijft de klep als het goed is open staan en heb je een winst van ongeveer 2 PK bij lage toeren.
Helder gelakte Carbon-fiber delen:
----------------------------------
Vind jij de carbon delen van je factory ook een beetje dof? Je kunt ze opnieuw (laten) behandelen. Ik weet nog geen adres in Nederland dus als je dat weet geef het dan even door. Dit is het resultaat:
Voorbeeld Picture
http/www.scaninno.fi/aa/Factory/Winter2004/Clearcoating.htm
Stop-kontakt nodig op je race-monster?:
---------------------------------------
http/www.charlessherman.com/motorcycles/widder/index.html
GP-style achterband 'hugger'?:
------------------------------
Dit is een sticker-set voor over je achterband 'hugger':
http/www.ezgraphics.co.uk/bikes/aprilia_acc_04.htm
Power-Commander III usb:
------------------------
http/www.powercommander.com/featintro.shtml
http/www.powercommander.com/buynowbike.shtml
http/www.powercommander.com/ipccdjemea.shtml
Geen zin om je ketting te smeren?:
----------------------------------
In Belgie zit een bedrijfje dat een systeem heeft voor ongeveer €205,=.
http/www.pro-oiler.com/
http/www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16862
Hoe stel ik mijn vering in?:
----------------------------
HIer kun je wat info vinden:
http/aprilia.rsvmille.home.comcast.net/bikes/suspension_guide.htm
http/www.ohlins.nl/UK/suspsetup.html
Manual(s):
------------------
http/www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV%20Mille%202004
Binnenkort meer, veel meer . . . . .
Dit topic is speciaal voor (bijna) bezitters van een Aprilia RSV1000R(of Erre Factory) 2004. Ik probeer deze eerste post te updaten met info over van alles en nog wat dat maar met de RSV-'04 te maken heeft d.w.z. dat je NIET alleen de laatste reactie in dit topic moet lezen.
-------------------------------------------------------------------------------
Dit topic is een idee van:
Bladesjeezer, eugene, mille108, Duch en NoNick
-------------------------------------------------------------------------------
Mijn eerste kennismaking met haar in Wernhout op 01-08-2003:
------------------------------------------------------------
Hier bouwen ze hem:
http/venus.13x.com/roadracingworld/scripts/Include.asp?include=../issues/oct03/aprilia.htm
Hier wat meer info over de RSV-'04:
http/venus.13x.com/roadracingworld/scripts/Include.asp?include=../issues/oct03/RSVtour.htm
Gaaf ik wil haar kopen:
-----------------------
Prijs: EURO 15.699,= RSV-R of EURO 18.899,= RSV-R Factory
Dealer-lijst: http/members.chello.nl/j.scheepers7/pics/apriliadealers.xls
Verzekering:
------------
Volgens mij is dit de enige verzekering die het start-onderbrekings-systeem van de RSV-'04 accepteerd als goedgekeurd alarm: http/www.knmv.nl/
Ik heb haar opgehaald en nu:
----------------------------
Als eerste die lelijke taartschep verwijderen of vervangen door apparte beugel:
ERVOOR:
ZAGEN(en wat modificeren):
RESULTAAT:
OK ga hem nu maar eerst ff inrijden moet kunnen in een weekend:
---------------------------------------------------------------
Over inrijden kun je veel vertellen. Elke methode heeft zo z'n voors en tegens maar ik heb het gewoon volgens het boekje gedaan. Hoe jij het doet moet je zelf weten.
Ik heb hem ingereden maar ik en de dealer krijgen het service lampje niet uit:
------------------------------------------------------------------------------
De truuk is dus om de plus en min ingeduk te houden (kan met twee pennen als je dikke vingers hebt) dan kontakt aan, 20 seconden vasthouden, kontakt weer uit en aan en na zo'n 20 seconden gaat eindelijk de service melding uit. Je moet dus al die tijd + en - ingedrukt houden !
Tandwiel-verhouding aanpassen:
------------------------------
Standaard wordt de RSV-'04 geleverd met tandwielverhouding 16/40. Om de motor iets soepler te laten oppakken kun je dit veranderen. De voorkeur van vele gaat uit naar 16/42. Je moet dus achter een ander tandwiel kopen. Een 'stealth' tandwiel staan erg mooi en is ook zeer stevig omdat hij aluminium van binnen is en de tanden zijn van staal:
http/www.supersprox.com/stealth.php?PHPSESSID=482a2fc90d637388fc1cd3e3bbfef343
Airbox-kit modificatie:
-----------------------
Hier kun je hem bestellen:
http/apriliaforum.safeshopper.com/103/1.htm?485
Andere uitlaatjes:
------------------
Kijk hier maar eens rond:
http/www.deksawyer.pwp.blueyonder.co.uk/tig_index.html
SOUND-CLIP
De flapper-valve modificatie:
-----------------------------
Als je in haar neus kijk kun je een klep zien zitten. Deze zit daar vanwege geluid-normen bij wat lagere toeren. De klep houdt helaas ook lucht en dus vermogen tegen (alhoewel het niet veel is). Je kunt deze klep uitschakelen daar het slangetje eraf te halen daarin een kleine kogel-lager te doen en hem daarna terug te stoppen. Nu blijft de klep als het goed is open staan en heb je een winst van ongeveer 2 PK bij lage toeren.
Helder gelakte Carbon-fiber delen:
----------------------------------
Vind jij de carbon delen van je factory ook een beetje dof? Je kunt ze opnieuw (laten) behandelen. Ik weet nog geen adres in Nederland dus als je dat weet geef het dan even door. Dit is het resultaat:
Voorbeeld Picture
http/www.scaninno.fi/aa/Factory/Winter2004/Clearcoating.htm
Stop-kontakt nodig op je race-monster?:
---------------------------------------
http/www.charlessherman.com/motorcycles/widder/index.html
GP-style achterband 'hugger'?:
------------------------------
Dit is een sticker-set voor over je achterband 'hugger':
http/www.ezgraphics.co.uk/bikes/aprilia_acc_04.htm
Power-Commander III usb:
------------------------
http/www.powercommander.com/featintro.shtml
http/www.powercommander.com/buynowbike.shtml
http/www.powercommander.com/ipccdjemea.shtml
Geen zin om je ketting te smeren?:
----------------------------------
In Belgie zit een bedrijfje dat een systeem heeft voor ongeveer €205,=.
http/www.pro-oiler.com/
http/www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?s=&threadid=16862
Hoe stel ik mijn vering in?:
----------------------------
HIer kun je wat info vinden:
http/aprilia.rsvmille.home.comcast.net/bikes/suspension_guide.htm
http/www.ohlins.nl/UK/suspsetup.html
Manual(s):
------------------
http/www.serviceaprilia.com/public/lum/index.asp?l=RSV%20Mille%202004
Binnenkort meer, veel meer . . . . .
Laatst bewerkt: