4takten in Moto GP

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.946
4.192
De Betuwe
Wanneer precies en wie gaat er op de 4takten rijden van oa Honda en Yamaha?? Die Yamaha is wel gaaf zeg! Supergaaf geluid en megasnel!

De motoren schijnen nog niet mee te kunnen komen met de 2takts die al 20 jaar doorontwikkeld zijn, maar het scheel tmaar weinig! Ik was er eerst erg op tegen, maar nu kan ik de charme er wel van inzien!
 
Wanneer precies en wie gaat er op de 4takten rijden van oa Honda en Yamaha?? Die Yamaha is wel gaaf zeg! Supergaaf geluid en megasnel!

De motoren schijnen nog niet mee te kunnen komen met de 2takts die al 20 jaar doorontwikkeld zijn, maar het scheel tmaar weinig! Ik was er eerst erg op tegen, maar nu kan ik de charme er wel van inzien!

Ik begreep dat Rossi zowiezo volgend seizoen met 4takt gaat rijden.
Biaggi trouwens ook, die had vorige week de nieuwe Yahama (spreek uit als Jammerja :icon_smile: ) al getest.

Ik zelf vind 2pitters geweldige machines, maar rijd toch liever op een 4pitter.
Ben benieuwd hoe het volgend jaar zal klinken, als ze straks allemaal 4pitters aan het opwarmen zijn.
Dat zal een kabaal worden. :icon_smile:


 
volgend jaar rijden alle fabrieksteams zowieso met 4-strokes... als het goed is rijdt rossi op een honda V5 4-stroke... wat de yams gaan doen weet ik niet, maar sauber petronas heeft ook een V5 4-stroke gebouwt (misschien iets voor jurgen :?)

afgelopen weekend lieten ze op eurosport beelden met geluid zien van die yamaha 4-stroke... dat ding maakte echt lekker geluid... dat geluid leek veel op het geluid van een indycar... ik heb het op vhs, zal het binnenkort wel ff capturen

nadeel van dat 4-stroke gedoe is wel dat het voor veel teams stukken duurder gaat worden... je mag nog wel op 2-strokes rijden, maar als die dingen een beetje verder ontwikkeld zijn dan maak je al geen kans meer

[ Dit Bericht is bewerkt door: Steffie op 2001-05-22 13:05 ]
 
Nou, dat weet ik niet! De 2takten zijn ZOOO lang doorontwikkeld...duurt wel even hoor (denk ik)!


Ik heb het ook gezien op Eurosport ja, echt supergaaf dat geluid!

En dat Sauber-blok...ik heb er een stuk over gelezen in de PB, en het schijnt dat dat blok veel te duur is nog. Kan nog niemand betalen...
 
En dat Sauber-blok...ik heb er een stuk over gelezen in de PB, en het schijnt dat dat blok veel te duur is nog. Kan nog niemand betalen...

hoeft toch ook niet... sauber heeft volgend jaar een eigen team, dus die motor is van het team zelf... en die zwitsers hebben echt wel centen genoeg om dat ding fatsoenlijk te ontwikkelen... (en petronas is nou ook niet bepaald een klein bedrijf)

ze kunnen tenslotte ook de lease-prijs van een aantal ferrari v10 motoren betalen
 
Ja oke, maar ik bedoel dat teams die motor niet kunnen kopen/leasen, nog VEEL te duur!
Ik las laatst een bericht over die motor dat het eigenlijk qua opbouw een automotor was, alleen dan met drie cilinders. Veel teams die hem zagen vonden hem veel te hoog om fatsoenlijk in een raceframe in te bouwen.

Toen ze daarna de prijs zagen was het snel afgelopen met de interesse
 
volgend jaar rijden alle fabrieksteams zowieso met 4-strokes... als het goed is rijdt rossi op een honda V5 4-stroke... wat de yams gaan doen weet ik niet, maar sauber petronas heeft ook een V5 4-stroke gebouwt (misschien iets voor jurgen :?)

Yamaha gaat met een 4 in lijn van start. Die zou nu al een zooi meer PK's hebben dan de huidige Yamaha 2 takt.

Op 2001-05-22 12:49, schreef J.W:

Ik zelf vind 2pitters geweldige machines, maar rijd toch liever op een 4pitter.
Ben benieuwd hoe het volgend jaar zal klinken, als ze straks allemaal 4pitters aan het opwarmen zijn.
Dat zal een kabaal worden. :icon_smile:

Ik neem aan dat je takt bedoelt en geen pit (=cilinder) :icon_wink:. Sorry ben muggen aan het ziften.

Ik vind het jammer dat er viertakten worden toegelaten. Dit zal naar mijn mening de doodsteek zijn voor het WK Superbike en voor de tweetakten.

[ Dit Bericht is bewerkt door: Frits Bolkestein op 2001-05-26 02:10 ]
 

Ik denk ook dat de Superbikes op den duur gaan verdwijnen of gaat fungeren als een kweekpoel voor de GP. Het zou jammer zijn als de nieuwe regels de Superbikes een doodsteek geven.

Het is wel interessant hoe een Rossi, Kenny of een Max zich gaan houden op een 4 takt.
 
De 500/gp1 word nu echt de f1 van de motorracerij,ik vind het een goede zaak dat er een verandering komt alleen vind ik maar... 22 deelnemers een beetje te weinig .
Het is toch mooi dat ducati ook deel gaat nemen aan de gp's,en misschien kawa ook wel weer.En dan nog het geluid schitterend toch,hebben jullie het soundje van die nieuwe yamaha fourstroke nog niet gehoord?
De superbike's word een 2 cilinderklasse en zal misschien in aandacht afnemen van de fabrieken, maar misschien? niet van de toeschouwers.
 
5 cilinders heeft die sauber
FF rechtzetten: de Sauber Petronas heeft drie cilinders: zie bericht op Motograndprix.com

Ik vind het op zich niet erg om er naast te zitten maar hardleersigheid trek ik niet zo goed (zeker niet met deze temperaturen). Mijn excuses als ik nu irritant overkom.

The launching of the 4-stroke three-cylinder 989 cc prototype, derived from the latest Formula One engine technology, marks another milestone in the national automotive industry as a result of Petronas' involvement in the Formula One motorsports.
....
The launch of a whole new bike concept including a chassis and this engine has been announced for the Malaysian Grand Prix in October.

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-07-05 09:34 ]
 
ben eens benieuwd hoe die petronas fiets het gaat doen als totale nieuwkomer..
 
Met de komst van de 4-takt komen er meer fabrikanten naar de GP's wat natuurlijk een goede zaak is!
Maar omdat deze helemaal opnieuw ontwikkeld moeten worden bestaat natuurlijk het gevaar dat 1 fabrikant de zaak eerder op rij heeft dan de andere en het kampioenschap gaat domineren.
Dan zou je F1 taferelen kunnen gaan krijgen.(saaie optochten dus)
De 500 GP is op dit moment juist zo spannend omdat alle fabrikanten na 20 jaar ontwikkeling zo'n beetje uit-geontwikkeld zijn en alle machines erg aan elkaar gewaagt zijn.(de v4's dan)
 
Terug
Bovenaan Onderaan