5 April 2014 Sjoko Toer voor MS Research (street of allroad)

thanks voor de leuke route!!!


Volgend jaar mss een echte lange allroad? (200 +? )
Hoewel ik denk dat we heel blij mogen zijn dat het niet geregend had, want dan was 't wss niet meer te doen met een allroad :d
 
en nog een kleine toevoeging: kunnen jullie de tracks voor de all road mss ook al aanbieden als route, ipv enkel als track?


thhx!!!
 
en nog een kleine toevoeging: kunnen jullie de tracks voor de all road mss ook al aanbieden als route, ipv enkel als track?


thhx!!!
route word lastig aangezien de zandweggetjes door de meeste navi's niet begrepen worden. Ik was overigens maar wat blij dat er iemand voorop reed met een Montana aangezien mijn Zumo er een totaal ander rondje van had gemaakt.
 
thanks voor de leuke route!!!


Volgend jaar mss een echte lange allroad? (200 +? )
Hoewel ik denk dat we heel blij mogen zijn dat het niet geregend had, want dan was 't wss niet meer te doen met een allroad :d
Thanx!
Ik zit er idd aan te denken om volgend jaar een optie voor een extra lange route aan te bieden. Meeste paden zijn op Heidenaus of TKC's ook als het wat heeft geregend nog te doen. Tempo wordt dan wel wat lager.


en nog een kleine toevoeging: kunnen jullie de tracks voor de all road mss ook al aanbieden als route, ipv enkel als track?


thhx!!!

Dat is technisch niet mogelijk. Voor een route is het nodig dat het kaartmateriaal in je toestel de weg kent. Op topo kaarten zal dat met veel zandpaden nog wel gaan, maar een aantal van de in de route opgenomen zandpaden staan ook niet op het routeerbare topomateriaal van open street maps. En de gewone wegenkaart zal 90% van de zandpaden niet kennen.
Een Garmin toestel kan heel goed overweg met tracks. Als je offroad wilt rijden is een TomTom geen optie.
 
Laatst bewerkt:
Thanx!
Ik zit er idd aan te denken om volgend jaar een optie voor een extra lange route aan te bieden. Meeste paden zijn op Heidenaus of TKC's ook als het wat heeft geregend nog te doen. Tempo wordt dan wel wat lager.Dat is technisch niet mogelijk. Voor een route is het nodig dat het kaartmateriaal in je toestel de weg kent. Op topo kaarten zal dat met veel zandpaden nog wel gaan, maar een aantal van de in de route opgenomen zandpaden staan ook niet op het routeerbare topomateriaal van open street maps. En de gewone wegenkaart zal 90% van de zandpaden niet kennen.
Een Garmin toestel kan heel goed overweg met tracks. Als je offroad wilt rijden is een TomTom geen optie.

ik heb een garmin 210.

Die op zich dus niet overweg kan met de track.

Zelf dan een route ervan gemaakt, en de wegen die de garmin niet kent gaan naar "offroad" modus, al de andere geeft de garmin correct de weg aan...


De vraag was gewon om te vermijden dat er een hoop varianten komen op de offroad...
 
ik heb een garmin 210.

Die op zich dus niet overweg kan met de track.

Zelf dan een route ervan gemaakt, en de wegen die de garmin niet kent gaan naar "offroad" modus, al de andere geeft de garmin correct de weg aan...


De vraag was gewon om te vermijden dat er een hoop varianten komen op de offroad...

Ik wist niet dat er ook Garmin toestellen waren die niet met een track overweg kunnen. Weer wat geleerd. Offroad rijden zonder tracks (sporen in Basecamp) blijft verre van ideaal. Dan moeten mensen waar de route het niet meer snapt zelf maar gaan gokken hoe ze moeten rijden (offroad modus?). Dat gaat soms goed, maar zodra je dan op een bospad afslaat op een onverharde kruising gaat het fout.
Als jij een "offroad modus" kent waar je dat mee op lost, dan hoor ik dat graag.
 
Laatst bewerkt:
Ik wist niet dat er ook Garmin toestellen waren die niet met een track overweg kunnen. Weer wat geleerd. Offroad rijden zonder tracks (sporen in Basecamp) blijft verre van ideaal. Dan moeten mensen waar de route het niet meer snapt zelf maar gaan gokken hoe ze moeten rijden (offroad modus?). Dat gaat soms goed, maar zodra je dan op een bospad afslaat op een onverharde kruising gaat het fout.
Als jij een "offroad modus" kent waar je dat mee op lost, dan hoor ik dat graag.
De enige oplossing is dan de navi op "offroad" zetten en waypoints zetten als "route" waar de navi dan rechtstreeks naartoe wijst dmv een lijntje.
Verre van ideaal, maar het kan wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan