50+Driver

50+Driver

Rookie
4 sep 2006
2
0
Veldhoven
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en zal me even voorstellen.
Zoals jullie al kunnen afleiden van mijn gebruikersnaam val ik in de categorie 50-plussers.
Sinds een half jaar rijd ik weer motor na een periode van bijna 20 jaar geen motor meer gereden te hebben. Dat was wel even wennen. Niet alleen het rijden zelf, maar in die 20 jaar is er voor de motorrijder heel wat veranderd. Zo zijn de wegen veel drukker waardoor wat harder rijden eigenlijk niet meer kan. Oja, en onze fraaie landelijke buitenwegen waar het lekker toeren is, liggen vol met drempels en versmallingen. Ja, Nederland is er op dat gebied niet op vooruit gegaan.
Op het ogenblijk rijd ik een Honda VT500C. De keuze was op deze motor gevallen omdat mijn vrouw ook wilde gaan rijden. Nu blijkt daar in de praktijk niet veel van te komen en de Honda bevalt mij niet zo goed. Daarom ben ik op zoek naar een andere motor. Vandaag heb ik proef gereden op een BMW R1100RS uit 1994. Is toch wel een hele fraaie motor, alleen de bediening van de knipperlichten e.d. is niet erg ergonomisch. Ik heb niet zo´n grote handen en de schakelaars om de knipperlichten aan te zetten, zitten wel heel erg ver weggestopt aan de onderzijde van de handgrepen. Eigenlijk kan ik er niet bij. Ik heb bij een RS1150RS gezien dat de schakelaars net iets beter zaten. Daar was ook de bediening van de koppeling hydraulisch. Ik weet niet of jongere R1100RS-en ook deze verbeterde layout hebben? Misschien weet iemand dat. Dan zou ik dat graag horen.
Verwacht van mij niet te veel antwoorden op allerlei vragen, want ik ben zeker geen ervaren techneut. Ik heb wel werktuigbouwkunde gestudeerd, maar ben 25 jaar geleden direct de IT ingerold. Theoretisch weet ik dus nog wel wat, maar praktisch heb ik geen ervaring. Ook in de verleden heb ik mijn motoren altijd bij dealers laten onderhouden.
 
163.gif
 
Ook van deze gebruiker van het motor-forum, hartelijk welkom, en misschien rijden we samen nog eens een ritje. wel ga ik over veertien dagen met vakantie naar zwitserland op de motor. :] :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan