500 euro challenge 2015: Borisz and the GL650 Silverwing

Misschien is Ronaldt al onderweg naar de Alpen!! Of misschien heeft hij een Alptraum!

Update: de Silverwing staat nu opgehokt. Weinig aan te doen met deze belastingregels. De komende maanden wordt er een beetje geklust aan de silverwing. Op het programma staan: startmotor schoonmaken en modificeren, carbs reinigen, trekhaakje scoren/lassen/aansluiten, bandjes bestellen (BT45), remklauwen reinigen en stahlflexjes halen

De afgelopen week bezig geweest on de Beemert winterklaar te maken, die staat nu ook veilig op stal!
 
Nu de feestdagen voorbij zijn en de wind om het huis giert is het tijd om weer aan het sleutelen te gaan. De GL staat te wachten tot 1 maart, op de brug staat nu Mitkah's BMW voor een wissel van het koppelingsdruklager. Daarna nog een elektrische storing aan Mitkah's intruder opsporen. Een ritje naar de RDW met de White Wonder staat ook nog op het program deze maanden.

Daarna maar weer verder met het maken van een trekhaak aan de GL, balhoofdlagers vernieuwen en nieuw rubber bestellen. En nu allemaal ideeën aan het opdoen om de GL te pimpen voor de trip!
 
Sorry haha, ik heb op een of andere manier de update's gemist...
Maar het zal nog wel even bij dromen blijven ben ik bang :') teveel hobby's en te weinig tijd... Luxeprobleem zeg maar :X
Maar ik volg jullie op de voet, blijft toch wel een heel gaaf idee
 
Sorry haha, ik heb op een of andere manier de update's gemist...
Maar het zal nog wel even bij dromen blijven ben ik bang :') teveel hobby's en te weinig tijd... Luxeprobleem zeg maar :X
Maar ik volg jullie op de voet, blijft toch wel een heel gaaf idee

Dat luxe-probleem van teveel leuke hobbys ken ik maar al te goed. Ik denk dat ik op dit moment eigenlijk al twee levens tekort kom om al mijn dromen te verwezenlijken!

En als je ons toch op de voet volgt dan heb ik het volgende voor je:
Binnenkort is de Pre-Meet waar door de deelnemers beslist gaat worden over de te rijden route. En omdat omdat ik ook graag wil weten wat de MF'ers vinden, nodig ik alle volgers, meedenkers en hulptroepen uit om aan de POLL deel te nemen!
 
Woensdag een ritje naar Rotterdam om de losse spullen voor een trekhaak. Hopen dat ik ditmaal geen slingerende aanhanger heb tijdens de Challenge!!
 
Je neemt dus wel weer een aanhanger mee?


Ja, de aanhanger gaat weer mee. Doordat de aanhanger meegaat kan ik elke dag een demonstratie tent opzetten geven. ;)
En er kan mooi wat gereedschap mee. Plus dat je er best veel bekijks mee hebt met zo'n aanhanger!

Woensdag naar Rotterdam om de onderdelen voor mijn trekhaak op te halen. Best wel essentieel zo'n trekhaak als je met een aanhanger wilt gaan rijden!!
 
Ja, de aanhanger gaat weer mee. Doordat de aanhanger meegaat kan ik elke dag een demonstratie tent opzetten geven. ;)
En er kan mooi wat gereedschap mee. Plus dat je er best veel bekijks mee hebt met zo'n aanhanger!

Woensdag naar Rotterdam om de onderdelen voor mijn trekhaak op te halen. Best wel essentieel zo'n trekhaak als je met een aanhanger wilt gaan rijden!!
Ach, in het kader van een brik werkt een spanbandje toch ook wel om de aanhanger vast te zetten? })
 
>>>>>>BELANGRIJKE MEDEDELING<<<<<<​

De locatie van de Pre-Meet is verplaatst. We gaan niet naar Loenen aan de Vecht!!!

De nieuwe locatie is:
Van der Valk Hotel de Bilt
De Holle Bilt 1
3732 HM De Bilt


Indien er nog twijfelaars zijn over deelname aan de 500 Euro Challenge dan is het misschien handig om naar de Pre-Meet te komen. Er zijn nog enkele plekken aan onze tafel beschikbaar!!!
Laat het ff weten via PB als je nog mee wilt met de PRe-Meet.
 
Nog lang geen 1 maart, maar wel weer motorgerelateerd bezig. Mitkah's BMW R850R staat op de brug. Er zijn al een aantal dingen gedaan. De bendix van de starmotor is gereinigd, de slavecilinder van de koppeling is vervangen, de remblokken zijn vervangen, een setje Hyperpro verlagingsveren geplaatst, de achterband is vernieuwd.
Nu nog de stroomvoorziening van de Rage goed wegwerken en de ARO koffers plaatsen. Nog genoeg te doen dus.
 
Mooi filmpje, zeker een optie om dit stukje eens te gaan rijden.

Gelukkig verveel ik me nooit. Sterker nog: ik ben bang dat ik op dit punt in mijn leven al 2 levens tekort kom met alle dingen die ik nog wil doen!!!
;) ;)
 
Laatst bewerkt:
Hallo borisz , via het 500eurochalenge 2014 topic kom ik hier terecht. Gewoon uit interesse en nieuwsgierighied omdat je uit L'warden komt. Zie ik tot mijn verbazing het you-tube waar jij een honda de garage uit rijdt op de K.burg.
Man wij zijn bijna buren! Grappig de wereld is klein. Ik woon naast het speeltuintje op de hoek met garage naast huis, op de Schuilenburg. Mocht ik je ooit ergens mee kunnen helpen, altijd welkom!

Gr Willem

Wilhølms Span (eindelijk) on the road
 
Hey Wilholm

Ik woon daar zelf niet, Mitkah woont daar. We sleutelen vaak samen in zijn garage. En ik denk dat degene die je de Honda uit de garage ziet rijden Mitkah is. Ik heb even door je zijspantopic geneusd en het ziet er prachtig uit. Helemaal mijn ding. Ik wil je span wel eens een keer in het wild zien. Misschien dat we een keer de koppen bij elkaar kunnen steken als de ophokplicht weer voorbij is.
 
Vandaag wwer even motorgerelateerd gesleuteld: Mitkah's beemert moest weer in elkaar worden gezet. Tussen de bedrijven door had ik de gelegenheid om:
- de veerpoot van mijn K100 te demonteren. De schokdemper is harstikke lek.
- de startmotor van de Silverwing is uit elkaar geweest. Het was allemaal flink smerig daarbinnen. Alles weer schoongemaakt en de koolborstels een bekeken,..........finaal versleten dus!!!

Foto volgt!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan