borisz
"In de moele"
- Onderwerp starter
- #76
Heerlijk deze dag. Niet gereden, maar wel met de Silverwing aan de knutsel geweest. Als eerste werd het eens tijd om de carburateurs te reinigen. Het zadel en de tank er maar afgehaald en daar kwam meteen de laag klei weer tevoorschijn. Op de foto zie je het frame; het hoort eigenlijk zwart te zijn.
Ook de carbs zitten onder een laag klei en corrosie.
Zo te zien heeft het linker aanzuigrubber het begeven. Eerst ff met tape opgelost, deze week ff zoeken naar een nieuwe.
Tot mijn grote verbazing zaten de schroeven van de carbs niet eens muurvast! Bij een latere sleutelsessie ga ik ze echter wel vervangen door imbusbouten. Het is per slot van rekening JIS en oud!
Het werd inderdaad wel echt tijd om de carbs te reinigen. Zoals je ziet zit er flink wat zooi in/aan de sproeiers.
De vlotterbakken waren ook lekker versmeerd. Gelukkig biedt Dasty uitkomst.
En na een kwartiertje weken en afspoelen zag het er weer als nieuw uit.
Hierna de startmotor weer teruggebouwd, helaas nog met de oude koolborstels (de nieuwe waren nog niet binnen). Alle slangetjes weer aangesloten, accu teruggeplaatst. Bij de eerste startpoging was het al wel duidelijk dat de carburateurschoonmaakbeurt wel degelijk geholpen heeft. Tot nu toe was koud starten een beetje moeilijk omdat een cilinder niet echt goed meedeed in het begin. Dat is nu verleden tijd, beide cilinders pakken gelijk op.
Ook de carbs zitten onder een laag klei en corrosie.
Zo te zien heeft het linker aanzuigrubber het begeven. Eerst ff met tape opgelost, deze week ff zoeken naar een nieuwe.
Tot mijn grote verbazing zaten de schroeven van de carbs niet eens muurvast! Bij een latere sleutelsessie ga ik ze echter wel vervangen door imbusbouten. Het is per slot van rekening JIS en oud!
Het werd inderdaad wel echt tijd om de carbs te reinigen. Zoals je ziet zit er flink wat zooi in/aan de sproeiers.
De vlotterbakken waren ook lekker versmeerd. Gelukkig biedt Dasty uitkomst.
En na een kwartiertje weken en afspoelen zag het er weer als nieuw uit.
Hierna de startmotor weer teruggebouwd, helaas nog met de oude koolborstels (de nieuwe waren nog niet binnen). Alle slangetjes weer aangesloten, accu teruggeplaatst. Bij de eerste startpoging was het al wel duidelijk dat de carburateurschoonmaakbeurt wel degelijk geholpen heeft. Tot nu toe was koud starten een beetje moeilijk omdat een cilinder niet echt goed meedeed in het begin. Dat is nu verleden tijd, beide cilinders pakken gelijk op.