Hedenochtend opgehaald. Dit brik (of is het een klassieker) dat mij komende zomer gaat vervoeren.
En als het meezit met een aantal anderen een hele mooie vakantie gaat opleveren
Basisinfo:
- fabrikant Honda
- bouwjaar 1982, op kenteken gezet in februari 1983
- tot nog toe mee gereden 67 dkm (tenminste dit is de afgelezen stand)
- aanschafkosten voldoende om het sleutelbudget te verhogen met meer dan 100 Euro
- kleur zwart (met hier en daar wat bruin.... roest dus )
- afkomstig uit Alphen aan de Rijn, advertentie stond op MF
- motor gaat 2 januari 2015 overgeschreven worden (waarmee de kans op gezeik met de belastingdienst over motorrijtuigenbelasting tot nul is gereduceerd)
Eerste inventarisatie welke werkzaamheden verricht moeten gaan worden:
-remmen reviseren (nu koffiebruine drap als remvloeistof ) bij demontage van de remmen beoordelen of de remblokken vervangen moet worden Remklauwen zijn opgeknapt waarbij de remblokken zijn vervangen.
-originele remleidingen vervangen door staalommantelde. Besteld bij Noud's Motorbazaar. Deze zijn gemonteerd op16-1-2015
-koppelingsvloeistof vervangen. Rubberen van de deel van de leiding wordt niet vervangen.
-voorvorkkeerringen (zijn lek) en natuurlijk de olie in de voorvork. Keerringen zijn vervangen en de olie is ververst !
-olieverversen, motorblok en cardan met nieuw filtertje
-luchtfilter nakijken het zijn wasbare luchtfilters (goed voor het budget )deze zijn uitgespoeld en geolied 16 febr 2015
-nieuwe accu, accu gevuld en gemonteerd 21 febr 2015
-banden vervangen (Dunlop Roadsmart)
-roest op de achterbrug wegwerken
- roest op de uitlaat (de uitlaatpot onder het blok blijft roestig, want demonteren geeft te veel risico op afbreken achterste aansluitingen )
-nieuwe bougies
-spiegels zijn aangeschaft (tweedehands, 20 Euro)
- bij verwijderen van de tank natuurlijk beoordelen of de benzineslangen vervangen moeten worden (benzineslang blijft zitten, zijn nog goed)
-natuurlijk poetsen en dat was veel werk
-koelvloeistof is vervangen begin febr. 2015
-kleppen gecontroleerd en gesteld zijn gezet 15/100 mm is gelijktijdig uitgevoerd met het vervangen van de vervanging de koelvloeistof
Overigens heb ik vorige week al een klein stukje op de motor gereden en vastgesteld dat de elektra werkt (en dat is voor mij heel fijn want elektra is niet mijn sterkste kant ).
Samengevat: ik heb nog het nodige werk te doen voor 1 maart 2015, want dan valt de ophokplicht weg.
En omdat we hier gek zijn op plaatjes hierbij komen er een aantal.
En als het meezit met een aantal anderen een hele mooie vakantie gaat opleveren
Basisinfo:
- fabrikant Honda
- bouwjaar 1982, op kenteken gezet in februari 1983
- tot nog toe mee gereden 67 dkm (tenminste dit is de afgelezen stand)
- aanschafkosten voldoende om het sleutelbudget te verhogen met meer dan 100 Euro
- kleur zwart (met hier en daar wat bruin.... roest dus )
- afkomstig uit Alphen aan de Rijn, advertentie stond op MF
- motor gaat 2 januari 2015 overgeschreven worden (waarmee de kans op gezeik met de belastingdienst over motorrijtuigenbelasting tot nul is gereduceerd)
Eerste inventarisatie welke werkzaamheden verricht moeten gaan worden:
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- roest op de uitlaat (de uitlaatpot onder het blok blijft roestig, want demonteren geeft te veel risico op afbreken achterste aansluitingen )
-
-
- bij verwijderen van de tank natuurlijk beoordelen of de benzineslangen vervangen moeten worden (benzineslang blijft zitten, zijn nog goed)
-
-
-
Overigens heb ik vorige week al een klein stukje op de motor gereden en vastgesteld dat de elektra werkt (en dat is voor mij heel fijn want elektra is niet mijn sterkste kant ).
Samengevat: ik heb nog het nodige werk te doen voor 1 maart 2015, want dan valt de ophokplicht weg.
En omdat we hier gek zijn op plaatjes hierbij komen er een aantal.
Laatst bewerkt: