500 euro challenge 2015: brik VF750S 1983

Balen Wim, Eigelijk wat iedereen hier boven zegt.
Maar als ik het zo lees is het wel te doen om de VF op te knappen, mits je frame en achterbrug nog recht zijn.
Succes er mee, en hopen dat je je pech nu voor de chellenge hebt opgemaakt :+
 
Jeetje , dat is balen Wim. Hopelijk word het allemaal vergoed.
En ben je het voorval weer snel "vergeten".
 
ik hoop dat ze haar niet totall loss verklaren. Realistisch gezien is de motor afgeschreven met een gladde achterband.
Maar dit zuigt monkey balls.
 
Eerst de verzekering afwachten en dan verdere keuzes maken.
Ik rij de challenge alleen op welke fiets is nu nog even afwachten.

En theoretisch klopt het dat als de motor zijn banden versleten heeft de motor geen waarde meer heeft. Want bij mij waren de kosten van banden inclusief montage hoger dan de aanschaf....

Al moet ik wel zeggen, dat achteraf gezien bij de aanschaf wel geluk heb gehad qua prijsstelling.
 
Zo vandaag Euro's uitgegeven die behoren bij het budget '(
Andere achterveer aangeschaft en nu maar hopen dat deze beter werkt (hij sloeg snel door, zodat er geen enkele vorm van vering meer was ;( :( ). Om een beetje lekker te kunnen rijden is goede vering absoluut noodzakelijk, vandaar deze uitgave.

Morgen de VF ophalen van de motorzaak (met een proforma nota van de schade), zodat ik de schade richting de verzekering kan onderbouwen. En daarna afwachten....

Morgenavond kijken of ik de achterveer kan vervangen (en dan komen er weer foto's).

Zaterdag kom ik gewoon op m'n VF :Y

Na de achtervering worden nog de jiffy en de koppelingshandel vervangen worden (ivm belasting bij het schuiven over het asfalt, dus buiten budget aangezien dit tot de schade behoort).

Jiffy tweehands (heb ik ondertussen liggen) en de koppelingshandel wordt geheel nieuw (zijn de kosten ook niet ;) ).

En om straks de weg te kunnen vinden :+ moet er nog een houder voor mijn Garmin aangeschaft worden en gemonteerd.
 
Iets later dan gepland, maar hier toch enige foto's van het wisselen van de monoschokbreker

Verwisselen dient trouwens uitgevoerd worden via de bovenzijde.
full
 
Twee monoschokbrekers naast elkaar, je hoeft niet te vragen welke gemonteerd moet gaan worden ;)
full
 
Vanmiddag de andere schokdemper gemonteerd. Ben geschrokken van het verschil :X

Dat wordt beter en veiliger rijden. Dit is een goede besteding van een deel het sletelbudget geweest :Y
 
Heb nog niet kunnen bedenken hoe ik de betere vering in foto kan vastleggen. Wel komt er nog een foto van " work in progress"
 
Vandaag met de VF naar Harderwijk. Heenreis was memorabel.
Als eerste was de snelweg erg ver weg, want de toegangswegen vanuit het Westland naar de A12 waren afgesloten.

En hoe raar het klinkt, daarmee heb ik geluk gehad. Want in Delft ontdekt dat er 1 bevestigingsbout van mijn rechterremklauw verdwenen was :X :X :X
Wat dan, eerst terug richting huis, maar onderweg zag ik een scooterzaak met werkplaats, vragen of zij een passende bout hebben kan altijd. Werd doorverwezen naar een motorzaak slechts een halve kilometer verder. En ja dit bedrijf heeft mij perfect geholpen.

Dus hierbij een warme douche en een dik compliment voor Groenewold motoren in Delft :}

Dan even naar de premeet in Harderwijk. Wat een ongelooflijk t...ingweer onderweg. Wel handig om te ontdekken dat de VF daar minder last van heeft dan de berijder :+
Was gezellig, alleen relatief weinig brikken die de tour gaan rijden, maar er resten nog twee maanden om de andere uitdagingen rijdend te krijgen.

Gezien de temperatuur was het niet gek dat een aantal de warme chocomel niet kon weerstaan :P .
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag ontdekt dat de tank niet echt groot is..... |(

Na 262.2 km moest ik gaan duwen :(
Gelukkig was ik al nagenoeg bij het tankstation *D .
Denk dat ik uiteindelijk slechts z'n 300 meter moet duwen. Ben wel blij dat de motor soepel rijdt, want het duwen was daardoor niet heel erg zwaar.

Er wordt getankt als de motor op z'n jiffy staat. Op deze wijze kan de tank niet veel meer dan 15 liter bevatten.

Hoe dan ook ik ga voortaan toch iets eerder tanken, want een motor is toch echt bedoeld om op te rijden en niet om te duwen _O- _O-
 
Dit was na reserve. Lampje brandde natuurlijk al een flink tijdje. Dacht dat ik het tankstation nog net zou redden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan