Empyrium
MF veteraan
- 29 mei 2010
- 1.714
- 1
Jawel, mijn brik voor de 500 euro challenge 2015 is de eerste non-Honda in het deelnemersveld, en ondanks de behoorlijke puntenachterstand op voorhand heb ik er alle vertrouwen in dat hij de vloer aanveegt met de concurrentie .
Genoeg van de toren geblazen, want hoogmoed komt natuurlijk altijd voor de val, en aangezien dat in de alpen vrij diep kan zijn, zit ik daar niet echt op te wachten.
Het lijdend voorwerp van mijn vrije tijd komende winter: de Suzuki GS550 uit 1980.
Iemand heeft hier een poging gedaan een "ghetto-caferacer" van te maken, en op het gebied van rijcomfort (geen) is dat aardig gelukt.
Pimp my caferacer :
Ondanks dat hij over het algemeen (tank en spatborden) erg netjes in de lak zit, ga ik er toch wat anders mee doen. Nog geen idee wat, maar dit is wel erg fout. Vanavond bij thuiskomst gelijk maar begonnen met het reviseren van de voorrem. Deze deed zo goed als niets meer.
Ik heb ergens nog een stalen leiding liggen, afkomstig van m'n Tiger, als ik die heb gevonden gaat die de originele (en dus 34 jaar oude) rubberen slang vervangen.
Verder de voorvork wat gepolijst, ondanks de staat van de binnenpoot lijken de keerringen nog steeds dicht te zijn!
Voor:
Na:
Is verre van perfect maar veel beter gaat het met deze poten zonder professionele behandeling niet worden vrees ik.
M'n eerste mod uitgevoerd, deze gaat eraf!
En deze erop:
Morgen verder aan t blok en de achterkant. Achterrem reviseren, kleppen stellen, roest weghalen en zien wat er verder nog aan moet gebeuren.
To-do lijst:
- Balhoofd lager vervangen
- Achterrem revisie
- Voorvork schoonmaak/revisie
- Ontroesten
- Gat in collector (uitlaat) dichtlassen
- Knipperlichten monteren
- Kleppen stellen
- Olie + filter
Als ik geld/budget over heb:
- Compleet demonteren, alles overspuiten
- Ketting + tandwielen
Als ik dan nog geld over heb:
- R6 kontje
- RSV1000 voorvork
- Full Akrapovic systeem
- Brembo's
Done:
- Voorrem revisie
- Knipperlicht aansluiting voorkant gevonden
- Ander stuur gemonteerd
Genoeg van de toren geblazen, want hoogmoed komt natuurlijk altijd voor de val, en aangezien dat in de alpen vrij diep kan zijn, zit ik daar niet echt op te wachten.
Het lijdend voorwerp van mijn vrije tijd komende winter: de Suzuki GS550 uit 1980.
Iemand heeft hier een poging gedaan een "ghetto-caferacer" van te maken, en op het gebied van rijcomfort (geen) is dat aardig gelukt.
Pimp my caferacer :
Ondanks dat hij over het algemeen (tank en spatborden) erg netjes in de lak zit, ga ik er toch wat anders mee doen. Nog geen idee wat, maar dit is wel erg fout. Vanavond bij thuiskomst gelijk maar begonnen met het reviseren van de voorrem. Deze deed zo goed als niets meer.
Ik heb ergens nog een stalen leiding liggen, afkomstig van m'n Tiger, als ik die heb gevonden gaat die de originele (en dus 34 jaar oude) rubberen slang vervangen.
Verder de voorvork wat gepolijst, ondanks de staat van de binnenpoot lijken de keerringen nog steeds dicht te zijn!
Voor:
Na:
Is verre van perfect maar veel beter gaat het met deze poten zonder professionele behandeling niet worden vrees ik.
M'n eerste mod uitgevoerd, deze gaat eraf!
En deze erop:
Morgen verder aan t blok en de achterkant. Achterrem reviseren, kleppen stellen, roest weghalen en zien wat er verder nog aan moet gebeuren.
To-do lijst:
- Balhoofd lager vervangen
- Achterrem revisie
- Voorvork schoonmaak/revisie
- Ontroesten
- Gat in collector (uitlaat) dichtlassen
- Knipperlichten monteren
- Kleppen stellen
- Olie + filter
Als ik geld/budget over heb:
- Compleet demonteren, alles overspuiten
- Ketting + tandwielen
Als ik dan nog geld over heb:
- R6 kontje
- RSV1000 voorvork
- Full Akrapovic systeem
- Brembo's
Done:
- Voorrem revisie
- Knipperlicht aansluiting voorkant gevonden
- Ander stuur gemonteerd
Laatst bewerkt: