500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Allemachtig wat veel aanmeldingen dit keer. Zoals het er nu uitziet zin we met 24 personen onderweg volgend jaar. Na beraad in de 500EC WhatsApp-groep hebben we besloten dat we vol zitten en we dus geen nieuwe deelnemers meer toelaten.
 
Ik ben eens op gaan zoeken wat Brik en Brak ook alweer was. Ik ben het regelmatig tegen gekomen op vakantie in Frankrijk, maar zoals bij zoveel Franse woorden is me nooit echt helemaal duidelijk geworden wat het betekende...😊
Maar nu wel, zie hier wat de website interglot.nl hierover zegt:
  1. bric-à-brac:
  2. Wiktionary:
Ik denk dat we daar wel wat mee kunnen in deze editie van de Challenge... wat je ook aan je motor schroeft, hangt of plakt, het is altijd goed! Het mag (moet?!) zelfs een allegaartje, samenraapsel, mengelmoes zijn.

Eén probleem voor mij persoonlijk:
Dikke Suus is nog hartstikke origineel. En ik vind het eigenlijk zonde om van haar dan toch een ‘samenraapsel’ te maken...
 
Ik ben eens op gaan zoeken wat Brik en Brak ook alweer was. Ik ben het regelmatig tegen gekomen op vakantie in Frankrijk, maar zoals bij zoveel Franse woorden is me nooit echt helemaal duidelijk geworden wat het betekende...😊
Maar nu wel, zie hier wat de website interglot.nl hierover zegt:
  1. bric-à-brac:
  2. Wiktionary:
Ik denk dat we daar wel wat mee kunnen in deze editie van de Challenge... wat je ook aan je motor schroeft, hangt of plakt, het is altijd goed! Het mag (moet?!) zelfs een allegaartje, samenraapsel, mengelmoes zijn.

Eén probleem voor mij persoonlijk:
Dikke Suus is nog hartstikke origineel. En ik vind het eigenlijk zonde om van haar dan toch een ‘samenraapsel’ te maken...
Over Bric-a-Brac gesproken...............


1597931076004.png
 
Over brik & brac, mijn idee is dat een originele oudere fiets best in dit circus thuis hoort. Het is wat je er zelf van maakt. Maar als je met een gebakje begint hoef je je niet te schamen als het eindresultaat er "bijzonder" uitziet. Als het onderhuids (lees technisch) maar in orde is.
 
Ongeveer 2 weken.
En je wordt geacht je eigen behuizing (tent) mee te nemen op het brik.

De tocht voort langs campings waar ieder zijn eigen "zooitje" opzet. En als je nooit gekampeerd hebt is dat op zich al een uitdaging :Y
 
Ach een zeiltje is voldoende toch als tent haha, maar denk dat ik de 2 weken niet op maak.
Denk dat ik dat niet voor elkaar krijg met thuisfront.
Dacht ongeveer net als garbage run een week.
 
Hmm dat zou jammer zijn, is voor mij de reden geweest om niet mee te doen.

Doe je ook niet mee voor de punten ;)
 
Ach een zeiltje is voldoende toch als tent haha, maar denk dat ik de 2 weken niet op maak.
Denk dat ik dat niet voor elkaar krijg met thuisfront.
Dacht ongeveer net als garbage run een week.
Meestal maakten wij van carbage run ook een week of 2

Welke deed je mee?
Zomer of winter
 
Was de winter editie naar Tirol zo ver als ik mij kan herinneren was het een week het weekeind erna gelijk de berg op en skiën maar zo'n ooit gedaan te hebben lol

Maar kun je punten verdienen met de Challenge?😋
 
Ach een zeiltje is voldoende toch als tent haha, maar denk dat ik de 2 weken niet op maak.
Denk dat ik dat niet voor elkaar krijg met thuisfront.
Dacht ongeveer net als garbage run een week.
Dat moet je ook niet vragen hè...
Beter achteraf om vergeving vragen dan vooraf om toestemming...
 
Ja dat is ook een oplossing haha , maar had al het argument van dan is het lekker rustig in huis en hoef je mijn rommel ook niet op te ruimen,🤣😂🤣
 
Haha, hier is de deal: zij gaat naar Tenerife met haar zus en ik naar de Alpen met de motor. Discussie blijft: ik zeg het gaat om de kilometers dus heb ik recht op pak hem beet 7.000km (das veel voor een motortrip), zij zegt het gaat om het aantal dagen 😁
 
Was de winter editie naar Tirol zo ver als ik mij kan herinneren was het een week het weekeind erna gelijk de berg op en skiën maar zo'n ooit gedaan te hebben lol

Maar kun je punten verdienen met de Challenge?😋
Gaaf. Wij ook winter 2x scandinavië 1x oost europa
 
Ik vind het wel onwijs gaaf dat zoiets via MF gebeurt
 
Zijspan telt niet mee voor budget begreep ik.
Dus...
Kan je gelijk je tank daar in maken is dat ook opgelost
 
Terug
Bovenaan Onderaan