500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Top, jullie reacties! Na de uitgebreide beschrijving van Wimvlis krijg ik er al helemaal zin in.
wat de bestemming betreft; heb ik net een dikke Suus uitgekozen omdat ik dacht dat ik wel eens helemaal naar Noord-Spanje of Noorwegen zou moeten gaan rijden, blijven we gewoon in de buurt;)!
Nee geintje, ik vind te helemaal prima allemaal. Ben nog nooit op de motor in de Alpen of Pyreneeën geweest dus laat maar komen. Ik hou erg van Frankrijk dus een wat langere aanloop richting Pyreneeën vind ik alleen maar leuk.
Nu moet ik onderhand wel eens gaan sleutelen want anders blijft het bij plannen...
Dikke Suus rijdt, vorige week onverwacht nog getest (2e auto die middag verkocht, ‘s avonds naar een verjaardag, zegt mijn vrouw ‘ik heb een vergadering hè, maar jij kunt toch op de motor?), maar ze loopt niet mooi, blijft wat stotteren bij het optrekken.
 
Top, jullie reacties! Na de uitgebreide beschrijving van Wimvlis krijg ik er al helemaal zin in.
wat de bestemming betreft; heb ik net een dikke Suus uitgekozen omdat ik dacht dat ik wel eens helemaal naar Noord-Spanje of Noorwegen zou moeten gaan rijden, blijven we gewoon in de buurt;)!
Nee geintje, ik vind te helemaal prima allemaal. Ben nog nooit op de motor in de Alpen of Pyreneeën geweest dus laat maar komen. Ik hou erg van Frankrijk dus een wat langere aanloop richting Pyreneeën vind ik alleen maar leuk.
Nu moet ik onderhand wel eens gaan sleutelen want anders blijft het bij plannen...
Dikke Suus rijdt, vorige week onverwacht nog getest (2e auto die middag verkocht, ‘s avonds naar een verjaardag, zegt mijn vrouw ‘ik heb een vergadering hè, maar jij kunt toch op de motor?), maar ze loopt niet mooi, blijft wat stotteren bij het optrekken.
Je hebt een pb!
 
Misschien een brutale vraag, maar hoe veel kost de reis je ongeveer? (Gewoon uit belangstelling!)
Doorgaans ben ik voor een dergelijke vakantie tussen de 1200 en 1500 kwijt. Ongetwijfeld kan het goedkoper maar ik ben op zo'n trip wel een beetje van buiten de deur eten. En ik drink regelmatig iets op het terras. Met eenbeetje inspanning door zelf te koken en niet teveel op terassen te hangen wordt het al gauw een stuk goedkoper natuurlijk.
 
Doorgaans ben ik voor een dergelijke vakantie tussen de 1200 en 1500 kwijt. Ongetwijfeld kan het goedkoper maar ik ben op zo'n trip wel een beetje van buiten de deur eten. En ik drink regelmatig iets op het terras. Met eenbeetje inspanning door zelf te koken en niet teveel op terassen te hangen wordt het al gauw een stuk goedkoper natuurlijk.

Eten en drinken op terrasjes ben ik ook fan van. Maar met een €100 per dag moet je dus wel redelijk uitkomen... Goed om te weten. :t
 
Eten en drinken op terrasjes ben ik ook fan van. Maar met een €100 per dag moet je dus wel redelijk uitkomen... Goed om te weten. :t

Dat moet zeker lukken. Als je uitgaat van 3500km en 16 overnachtingen en 16 dagen onderweg
3500km op een motorfiets die 1:17 rijdt = € 308 benzine
overnachting 16x€16,- = €256
zelf koken/drankje bij de tent/bakje koffie onderweg 16x €17,50 = €280

Totaal €844


Je kan dus voor relatief weinig geld behoorlijk op roadtrip!
 
Laatst bewerkt:
Dat moet zeker lukken. Als je uitgaat van 3500km en 16 overnachtingen en 16 dagen onderweg
3500km op een motorfiets die 1:17 rijdt = € 308 benzine
overnachting 16x€16,- = €256
zelf koken/drankje bij de tent/bakje koffie onderweg 16x €17,50 = €280

Totaal €844


Je kan dus voor relatief weinig geld behoorlijk op roadtrip!


Klinkt goed. Ik wil al langer eens lekker gaan roadtrippen op de motor. Dit jaar zit het er niet meer in (we gaan in de herfstvakantie nog wel een weekje naar de Ardennen en de motor gaat ook mee) maar wellicht iets voor volgend jaar. Ik heb me alleen nooit verdiept in de kosten. Elke avond hotel is natuurlijk een heel ander verhaal en dat hebben we tot nu toe op lange weekendjes weg altijd gedaan. Kamperen op de motor lijkt me daarentegen (alleen, zonder vriendin er bij) ook wel eens leuk om te doen, en het liefst op de bonnefooi.



Eigenlijk zou ik dolgraag deze tocht eens meerijden, en dat had op mijn vorige twee motoren ook nog gemogen qua toelatingseisen. Misschien eens gaan sparen voor over een paar jaar. :t
 
@Sjefman, dan geef ik je de tip om ook in het kampeertopic rond te struinen. Want kamperen op de motor vraagt een bepaalde manier van kijken/denken. Want gewicht is niet het meest belangrijk (motor kan het toch wel sjouwen), maar volume is iets wat echt telt.

Daarbij is een stoel iets wat belangrijk is, want in de avond wil je gewoon lekker relaxed zitten (ervaring van vele). En hoe veel luxe wil je met slapen matje van 5 mm of een Exped van 12 cm dik, waarbij het prijsverschil zowat de kosten van een brik overstijgen 😬

Verder zal je keuze moeten hoe je je eten verzorgd, zelf prutsen of altijd uit eten. En wat doe je als ontbijt, thee of koffie of water. Zie hier wat gedachten rondom kamperen met een motor.
 
+1 voor de stoel, belangrijkste wat er is bijna. Mijn uitrusting, na ervaring van de eerste Challenge, heb ik aangepast voor de 2e naar:
- Paraplu tent i.p.v. gewone (extra snel aan het bier, maar ook extra snel ingepakt), enige nadeel daar aan is dat ze >70cm zijn ingepakt (dwars over de koffers geen probleem)
- 10cm 'exped-achtig' self inflatable luchtbed. Ik ben een grote jongen, dus in 70x205cm maat ofzoiets. Fatsoenlijk slapen is vreselijk belangrijk immers en dat lukt op deze mat. Wederom, wel een grote pakmaat (dwars over de koffers)
- Merinowollen onderkleding, vocht regulerend, anti-bacterieel, etc. Kun je 2 weken aan zonder wassen, zonder te stinken.
- Quechua 'kussen' wat je moet vullen met een trui of dergelijke voor volume.
- Binnentassen voor eventuele koffers, kun je de inhoud er uit halen en de koffers laten hangen. Makkelijk voor boodschappen, ...

En afhankelijk van welk brik je mee neemt, een hoeveelheid gereedschap en/of onderdelen :)
 
Oeewh klinkt leuk! Ik ga de data in de werkagenda zetten. Wel een kritische tijd ivm oplevering project, maar er is nog voldoende tijd om dat wat uit te laten lopen.

Vandaag evenwat kilometers op mijn brik gemaakt.Ruikt als een oude motor maar lijkt niks echt te lekken. Wel ben ik door de sportieve houding blij dat er geen uuuuren achter elkaar gereden hoeven te worden.
 
Ben er even een weekje uitgeweest (val van offroadmotor met als resultaat minimaal 4 gebroken ribben) en lees nu dat de datum is vastgesteld.
Helaas.: ik had gehoopt op begin juni, maar nu het de tweede helft van juni is geworden moet ik helaas afzeggen. Onze reis naar IJsland van dit jaar is naar 2021 verplaatst en valt in precies dezelfde periode.

Jammer, maar helaas.

Ik twijfel nu wat ik met de challengemotor ga doen: een soort caféracer van bouwen of hier te koop aanbieden? Is er belangstelling voor een Honda CBR1000F uit 1987?
 
Ben er even een weekje uitgeweest (val van offroadmotor met als resultaat minimaal 4 gebroken ribben) en lees nu dat de datum is vastgesteld.
Helaas.: ik had gehoopt op begin juni, maar nu het de tweede helft van juni is geworden moet ik helaas afzeggen. Onze reis naar IJsland van dit jaar is naar 2021 verplaatst en valt in precies dezelfde periode.

Jammer, maar helaas.

Tjsa, dat is een neveneffect van Covid-19 ;( en dan maar te hopen voor je dat volgend jaar de reis naar Ijsland wel door kan gaan (want wie garandeert ons dat Covid-19 als een moeilijke periode in de geschiedenis dan achter ons ligt).

Dus je kan altijd nog op "twee paarden wedden" door de je challengebrik wel "klaar te stomen" want voor de challenge hoef je niet te vliegen, motorrijden is redelijk solitair en afstand houden op de motor gaat wel heel makkelijk en bij kamperen is afstand houden niet heel moeilijk. En als laatste zijn routes als het nodig is op een heel laat moment nog aan te passen....

Ene niets verplicht ;)
 
Klopt.

Wie zegt dat er tegen die geen reisbeperkingen zijn, in welke vorm dan ook.
 
Ik wil niet op het laatste moment afzeggen. Dan zou ik iemand anders die wel tijd heeft en nu op de "reservelijst" staat daarmee tekort doen.
Ik laat uiterlijk 1 januari weten wat ik besluit. Dan heeft iemand anders dan nog ruim de tijd om mijn plaats over te nemen.

Overigens vind ik het erg leuk om lekker te sleutelen aan de uitgeklede. Nu ook de spatborden verwijderd en dat maakt hem alleen maar ruiger eruit zien. Foto's plaats ik op mijn projectpagina.

En ik kan inderdaad niet in de toekomst kijken, dan zou ik vorige week zaterdag dat laatste heuveltje van de dag niet zijn opgegaan 8)7, maar op dit moment ga ik er maar vanuit dat volgend jaar alles weer toegestaan is.
 
Grote update; de motor is weg. Na ongeveer 1000km te hebben gereden is het niet mijn type motor en is het besluit genomen om de motor weg te doen. Een lekkende voorvork maakte dat besluit des te makkelijker.

Dus vanochtend stond grrtjuhh hier met een kameraad. Na wat onderzoek en onderhandelen hebben ze de motor meegenomen. Nu zelf op zoek naar wat anders (sport)tour of mogelijk enduro.

Succes met het opknappen grrtjuhh...en met het bier van je kameraad opdrinken
 
Grote update; de motor is weg. Na ongeveer 1000km te hebben gereden is het niet mijn type motor en is het besluit genomen om de motor weg te doen. Een lekkende voorvork maakte dat besluit des te makkelijker.

Dus vanochtend stond grrtjuhh hier met een kameraad. Na wat onderzoek en onderhandelen hebben ze de motor meegenomen. Nu zelf op zoek naar wat anders (sport)tour of mogelijk enduro.

Succes met het opknappen grrtjuhh...en met het bier van je kameraad opdrinken

Of deze:

Topic is op slot, maar @halflive gaf aan dat hij anders zelf het een en ander eraan ging doen, dus misschien daarom nu op slot gedaan. Vragen kan geen kwaad
 
Triumph is verkocht. Is naar Letland, daarbij voldoet / voldeed hij niet “te jong”. Die PC lijkt mij wel heel leuk, maar ja er staan al 6 motoren in de garage en hij is nu vol 😉
 
@marijnhalmingh Zoiets dan?
1601202332512.png
 
In heb nog een gtr1000 uit 1989 staan. Na reinigen van de carbs loopt’ie weer zonder lekkage. Er heb per ongeluk een gaatje in het luchtfilter geprikt, wat er verder aan mankeert weet ik niet. Motor maakt een verzorgde indruk met zn bandjes met fris profiel, nieuwe rvs dempers en nieuw bekleed zadel. Kuipwerk ook schadevrij. En met zijkoffers..

edit: was/is mijn backup bike maar ik denk dat ik het wel red qua houding op de vfr. Als ik wat anders “moet” dan heb ik liever wat lichters.

edit 2: 400 euro :)

edit 3: slechts 66000km
 

Bijlagen

  • 4341DBFD-DBCB-4BC1-AFEE-27057201F5F9.jpeg
    4341DBFD-DBCB-4BC1-AFEE-27057201F5F9.jpeg
    157,3 KB · Weergaven: 10
In heb nog een gtr1000 uit 1989 staan. Na reinigen van de carbs loopt’ie weer zonder lekkage. Er heb per ongeluk een gaatje in het luchtfilter geprikt, wat er verder aan mankeert weet ik niet. Motor maakt een verzorgde indruk met zn bandjes met fris profiel, nieuwe rvs dempers en nieuw bekleed zadel. Kuipwerk ook schadevrij. En met zijkoffers..

edit: was/is mijn backup bike maar ik denk dat ik het wel red qua houding op de vfr. Als ik wat anders “moet” dan heb ik liever wat lichters.
Mooie tourfiets, ideal voor de lange tochten!!!
 
Ja absoluut, hij is alleen nog niet rijdbaar (remmen slijten wat aan, zou de motor eerst even grondig checken), alleen veel te zwaar voor mij. Zowel om mee te manoeuvreren als te sleutelen, krijg hem niet eens op de bok.
 
In heb nog een gtr1000 uit 1989 staan. Na reinigen van de carbs loopt’ie weer zonder lekkage. Er heb per ongeluk een gaatje in het luchtfilter geprikt, wat er verder aan mankeert weet ik niet. Motor maakt een verzorgde indruk met zn bandjes met fris profiel, nieuwe rvs dempers en nieuw bekleed zadel. Kuipwerk ook schadevrij. En met zijkoffers..

edit: was/is mijn backup bike maar ik denk dat ik het wel red qua houding op de vfr. Als ik wat anders “moet” dan heb ik liever wat lichters.

edit 2: 400 euro :)

edit 3: slechts 66000km
Als ik dit lees, jeukt mijn N + 1 virus... Zeker ook omdat het heel wat anders is dan ik tot op heden heb gereden ;)

Maar ja, de garage staat al vol met 6 motoren.
 
Ja absoluut, hij is alleen nog niet rijdbaar (remmen slijten wat aan, zou de motor eerst even grondig checken), alleen veel te zwaar voor mij. Zowel om mee te manoeuvreren als te sleutelen, krijg hem niet eens op de bok.

Je hebt PB
 
Terug
Bovenaan Onderaan