500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

@borisz Inderdaad, misschien een datumprikker aanmaken? Ik zag dat je daarin ook op locaties/bestemmingen kan laten stemmen.
En je kan afspraken maken die langer dan een dag duren. (En als je bij de eerste optie de einddatum invult, neemt hij voor de overige begindatums ook hetzelfde aantal dagen.)
Datumprikker!!!!! goed idee als je met z'n vieren een eendaagse activiteit moet plannen. Mijn ervaring is dat het met meer dan 10 personen erg lang duurt voordat je een beslissing kan nemen over een 2 weekse vakantie.
 
Data voor de Challenge: zaterdag 19-6 t/m zondag 4/7

We gaan dit keer in de 2e helft van juni op Challenge. De afgelopen 2 challenges gingen we in de eerste helft van juni. In deze challenges waren er nogal wat passen gesloten (zeker in 2019) waardoor we routes moesten aanpassen. Twee weken later waren alle passen open. Des te later we gaan, des te kleiner de kans op gesloten passen.
Dat ligt eraan hoeveel mogelijkheden je aanbiedt...


Daar heb je helemaal gelijk in!
 
Laatst bewerkt:
Data voor de Challenge: zaterdag 19-6 t/m zondag 4/7

We gaan dit keer in de 2e helft van juni op Challenge. De afgelopen 2 challenges gingen we in de eerste helft van juni. In deze challenges waren er nogal wat passen gesloten (zeker in 2019) waardoor we routes moesten aanpassen. Twee weken later waren alle passen open. Des te later we gaan, des te kleiner de kans op gesloten passen.



Daar heb je helemaal gelijk in!
Ik maak wel ff een verse poll....
 
Ik heb ook gestemd. Met de opmerking dat ik achter jullie aan zal moeten komen.

Startweekend zit ik namelijk in Dessel bij Graspop (ervan uitgaande dat Corona geen roet in het eten gooit, ongev 55000 man op een paar hectare).

Dus die maandag wordt dan een lange rit om jullie bij te sloffen. Heb dan trouwens wel geoefend met bierdrinken 😎
 
Ik heb ook gestemd. Met de opmerking dat ik achter jullie aan zal moeten komen.

Startweekend zit ik namelijk in Dessel bij Graspop (ervan uitgaande dat Corona geen roet in het eten gooit, ongev 55000 man op een paar hectare).

Dus die maandag wordt dan een lange rit om jullie bij te sloffen. Heb dan trouwens wel geoefend met bierdrinken 😎
Tis bij mij 'om de hoek'. Relatief gezien.
 
Ik heb ook gestemd. Met de opmerking dat ik achter jullie aan zal moeten komen.

Startweekend zit ik namelijk in Dessel bij Graspop (ervan uitgaande dat Corona geen roet in het eten gooit, ongev 55000 man op een paar hectare).

Dus die maandag wordt dan een lange rit om jullie bij te sloffen. Heb dan trouwens wel geoefend met bierdrinken 😎
Aan het einde van de Challenge, na 2 weken quarantaine, kun je dan gezellig mee een pilsje drinken ;)
 
Oké, data zijn bekend, en waar gaan we naartoe? Die vorige poll was wel grappig maar niet heul serieus; ik geloof bijna drie keer zoveel stemmen als deelnemers. Ik meen dat Noorwegen hoog scoorde, en Ierland, en Picos de Europa.
 
Oké, data zijn bekend, en waar gaan we naartoe? Die vorige poll was wel grappig maar niet heul serieus; ik geloof bijna drie keer zoveel stemmen als deelnemers. Ik meen dat Noorwegen hoog scoorde, en Ierland, en Picos de Europa.
Doorgaans zijn de polls hier niet echt superserieus. Er was idd veel belangstelling voor de bovengenoemde gebieden. Noorwegen is natuurlijk enigszins tricky ivm het weer en de vroege periode waarin wij reizen. Schotand en Ieralnd zit je weer met een boottrip. Picos d'Europa is natuurlijk wel een eindje rijden.

Doorgaans worden er een paar routes voorbereid en gepitcht tijdens de PreMeet. Na het pitchen wordt er gestemd over de te rijden route. Mochten er deelnemers zijn die goede ideeën hebben voor een route dan kun je mij een pb sturen.
 
Oké, data zijn bekend, en waar gaan we naartoe? Die vorige poll was wel grappig maar niet heul serieus; ik geloof bijna drie keer zoveel stemmen als deelnemers. Ik meen dat Noorwegen hoog scoorde, en Ierland, en Picos de Europa.

Even een redelijke serieuze reactie met wat kanttekeningen ;)

Uitgangspunten:
- Er zijn 16 dagen beschikbaar.
- Het is een vakantie, dus haast hebben we niet (alleen 's-middags misschien als er tenten opgezet worden, maar dat is dan omdat er koud bier gedronken moet worden 8-) ).
- Er zijn rustdagen (waarop je MAG rijden, maar ook "niks" doen (of als je heel weinig bagageruimte hebt "de was", of als je een slecht brik heb noodzakelijk onderhoud _O-).
- Er wordt bijvoorkeur niet gereden over snelwegen. En daarbij is de dagindeling zo dat er ongeveer 6 uren beschikbaar zijn om te rijden (op kleinere wegen is dat iets van 200-300 km). Lees redelijk op tijd uit bed, ontbijten (koffie :Y ), tentzooi op de motor en vertrekken (is het zo 10.30 uur). Uurtje rijden koffie, lunch kopen bij winkel), stukje rijden, mooie plek vinden om te lunchen (of een horecagelegenheid vinden). Genieten van een lunch, verder rijden, in de middag nog een keer koffie/ijsje/thee/frisje (geen alcohol onderweg :t). Eind van de middag camping, tentje bouwen, biertje/drankje doen (belangrijk *O*), eten (zelf prutsen op camping op een brandertje of zoek een restaurant eea afhankelijk van de dikte van je portemonnee) .
Om ergens te komen kan er gekozen worden om de eerste dag van de challenge een deel snelweg te rijden, maar dat is dan slechts bedoeld om vlot in gebieden te komen waar het mooi :] is (lees bochten en bulten). Maar het blijft wel vakantie, het is geen aangenomen werk en we zijn niet aan het racen :N
- Motorrijden met mooi weer is veel leuker/veiliger dan met regen :X.

Als je het bovenstaande combineert, ligt het voor de hand om richting de Alpen te gaan of Pyreneeën. Maar die 2e bestemming ligt al een flink eindje verder weg. Zodat er meer tijd gaat zitten om er te komen. Daarbij zijn de Alpen verspreid over Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Slovenië. Dus mogelijkheden zat mooie routes te rijden (en er zijn veel campings beschikbaar).
Waarbij Zwitserland als mij als motorrijder niet trek, erg duur en de kans op extreme boetes hoog is :r.

Daarbij is afreizen naar Noorwegen best leuk, maar regel het eens ? Ga je door Denemarken (veel km-ers voor je bij de brug naar Zweden staat) ? Of via Kiel, maar dan moet er wel een bootje geregeld zijn. Daarbij we zijn met "oude zooi" op stap :Y. Dus een planning kan je maken, maar gaat er iets een keer goed mis heb je kans dat de plannen aangepast moeten worden. Al is het wel zo dat de challenge "doorrijdt" als iemand zijn/haar motor echt overleden is. Met de opmerking dat er natuurlijk veel sleutelervaring in de groep meerijdt en dat iemand laten staan niet de bedoeling is.
Noorwegen is heel mooi, maar de kosten lopen daardoor wel veel verder op, dan als er richting de Alpen of Pyreneeën wordt gereden (en autoroute wordt bijvoorkeur gemeden, dus tolwegen in Frankrijk zullen zeer beperkt zijn).

Hoop met dat bovenstaande gedachtenspinsels er wat meer inzicht komt in hoe de twee weken challenge verloopt en wat vooraf te plannen is.

En om alles even in perspectief te zetten: ervaring leert dat in 2 weken op de manier 3500 km wordt gereden. En dat is voor een groot aantal motorrijders in Nederland meer dan hun jaargemiddelde. En dat doen wij dan nog eens op oude brikken, waarvan de onderhoudshistorie meestal een zwart gat is :Y
 
Ik zag op een Duitse camper eens staan: "Ich bin auf Urlaub, nicht auf der Flucht". Zeer mooi verwoordt.
 
Even een redelijke serieuze reactie met wat kanttekeningen ;)

Uitgangspunten:
- Er zijn 16 dagen beschikbaar.
- Het is een vakantie, dus haast hebben we niet (alleen 's-middags misschien als er tenten opgezet worden, maar dat is dan omdat er koud bier gedronken moet worden 8-) ).
- Er zijn rustdagen (waarop je MAG rijden, maar ook "niks" doen (of als je heel weinig bagageruimte hebt "de was", of als je een slecht brik heb noodzakelijk onderhoud _O-).
- Er wordt bijvoorkeur niet gereden over snelwegen. En daarbij is de dagindeling zo dat er ongeveer 6 uren beschikbaar zijn om te rijden (op kleinere wegen is dat iets van 200-300 km). Lees redelijk op tijd uit bed, ontbijten (koffie :Y ), tentzooi op de motor en vertrekken (is het zo 10.30 uur). Uurtje rijden koffie, lunch kopen bij winkel), stukje rijden, mooie plek vinden om te lunchen (of een horecagelegenheid vinden). Genieten van een lunch, verder rijden, in de middag nog een keer koffie/ijsje/thee/frisje (geen alcohol onderweg :t). Eind van de middag camping, tentje bouwen, biertje/drankje doen (belangrijk *O*), eten (zelf prutsen op camping op een brandertje of zoek een restaurant eea afhankelijk van de dikte van je portemonnee) .
Om ergens te komen kan er gekozen worden om de eerste dag van de challenge een deel snelweg te rijden, maar dat is dan slechts bedoeld om vlot in gebieden te komen waar het mooi :] is (lees bochten en bulten). Maar het blijft wel vakantie, het is geen aangenomen werk en we zijn niet aan het racen :N
- Motorrijden met mooi weer is veel leuker/veiliger dan met regen :X.

Als je het bovenstaande combineert, ligt het voor de hand om richting de Alpen te gaan of Pyreneeën. Maar die 2e bestemming ligt al een flink eindje verder weg. Zodat er meer tijd gaat zitten om er te komen. Daarbij zijn de Alpen verspreid over Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Slovenië. Dus mogelijkheden zat mooie routes te rijden (en er zijn veel campings beschikbaar).
Waarbij Zwitserland als mij als motorrijder niet trek, erg duur en de kans op extreme boetes hoog is :r.

Daarbij is afreizen naar Noorwegen best leuk, maar regel het eens ? Ga je door Denemarken (veel km-ers voor je bij de brug naar Zweden staat) ? Of via Kiel, maar dan moet er wel een bootje geregeld zijn. Daarbij we zijn met "oude zooi" op stap :Y. Dus een planning kan je maken, maar gaat er iets een keer goed mis heb je kans dat de plannen aangepast moeten worden. Al is het wel zo dat de challenge "doorrijdt" als iemand zijn/haar motor echt overleden is. Met de opmerking dat er natuurlijk veel sleutelervaring in de groep meerijdt en dat iemand laten staan niet de bedoeling is.
Noorwegen is heel mooi, maar de kosten lopen daardoor wel veel verder op, dan als er richting de Alpen of Pyreneeën wordt gereden (en autoroute wordt bijvoorkeur gemeden, dus tolwegen in Frankrijk zullen zeer beperkt zijn).

Hoop met dat bovenstaande gedachtenspinsels er wat meer inzicht komt in hoe de twee weken challenge verloopt en wat vooraf te plannen is.

En om alles even in perspectief te zetten: ervaring leert dat in 2 weken op de manier 3500 km wordt gereden. En dat is voor een groot aantal motorrijders in Nederland meer dan hun jaargemiddelde. En dat doen wij dan nog eens op oude brikken, waarvan de onderhoudshistorie meestal een zwart gat is :Y


Goed verwoord Wim! Voor het maken van de routes heb ik mezelf de afgelopen jaren de volgende regels aangeleerd. (iets met schade en schande en voortschrijdend inzicht)

-Om ergens te komen is vanaf het meetingpoint vaak nodig om deze dag snelweg te pakken
-de tweede dag is ook nog voor kilometers te maken
-zorg ervoor dat de tweede dag het laatste half uur binnendoor te gaan rijden. Het onthaasten begint dan meteen​
-zorg voor een netto rijtijd van 4 uur (max 5 uur). Zodoende hou je onderweg ook nog tijd over voor koffie/fotostops/berglucht opsnuiven/lunch​
-netto rijtijden van 6 uur zijn niet onmogelijk, wel onwenselijk. probeer deze lange rijdagen te plannen gevolgd door een rustdag.
-overnachtingsplekken zo kiezen dat er meerdere campings in de omgeving zijn​
-overnachten bij voorkeur op campings waar catering aanwezig is of op loopafstand van dorp/stadje met eetgelegenheden
-pauzes proberen in te plannen bij tankstations/winkelcentra, zeker rond lunchtijd​
-denk ook na over tankstops (geldt voornamelijk bij de snelwegdagen)
-probeer om drukke steden heen te plannen. verkeerslichten zijn erg vervelend met groepen​
-zorg voor voldoende rustdagen in inspirerende omgevingen. Een rustdag in de Vercors is interessanter dan op een kale vlakte.

Dus: mocht je interesse hebben om een route te maken.............. stuur me dan een PB. Voor zover ik nu weet op dit moment gaan er al een aantal mensen in de weer met routes. tzt Meer info omtrent de routes.

 
Ow ja, nog een kleine indruk van 2017. Op dit filmpje zijn we net door de tolpoortjes van de peage heen. Het is dag 2 en we zijn in de buurt van Valence. We hebben hier net afrit 15 van de A7 gepakt en moeten nog 50km naar Camping le moto. De laatste 50km gaan door de Vercors. Zoals je wel kan zien is iedereen blij dat de snelweg erop zit. Het is op zondag 28 mei. de volgende snelwegdag was pas 2 weken later op zondag 11 juni. Op 11 juni reden we vanuit Echternach naar huis.

 
Ow ja, nog een kleine indruk van 2017. Op dit filmpje zijn we net door de tolpoortjes van de peage heen. Het is dag 2 en we zijn in de buurt van Valence. We hebben hier net afrit 15 van de A7 gepakt en moeten nog 50km naar Camping le moto. De laatste 50km gaan door de Vercors. Zoals je wel kan zien is iedereen blij dat de snelweg erop zit. Het is op zondag 28 mei. de volgende snelwegdag was pas 2 weken later op zondag 11 juni. Op 11 juni reden we vanuit Echternach naar huis.

'Dag kijkers!' _O- Kijk al weer uit naar editie '21!
 
Hoi boy,s
Ik zou het leuk vinden om ergens aan te sluiten onderweg.
Vind het nog steeds een leuke trip die jullie maken.
Dus als fan van de groep.....ik hoor het wel.
Groetjes Tom
2021 we wachten op je.
 
'Dag kijkers!' _O- Kijk al weer uit naar editie '21!
Daar stond ik ook ja.
Goffer.
Als ik er aan terug denk :X

Volle bepakking. Stil staan voor tol betalen, midden in vette plas diesel. Ik voelde mn schoenen glijden, terwijl ik stil stond... Not a happy moment.


Maar tis goed gegaan. Met wederom gesamtlichkeit of zoiets 😂

T was een mooie tijd...

Tevens ex weer gezien op beeld, dank.... :/
 
Hoi boy,s
Ik zou het leuk vinden om ergens aan te sluiten onderweg.
Vind het nog steeds een leuke trip die jullie maken.
Dus als fan van de groep.....ik hoor het wel.
Groetjes Tom
2021 we wachten op je.
Misschien gaat de route wel naar jou.... 😀
 
Even een redelijke serieuze reactie met wat kanttekeningen ;)

Uitgangspunten:
- Er zijn 16 dagen beschikbaar.
- Het is een vakantie, dus haast hebben we niet (alleen 's-middags misschien als er tenten opgezet worden, maar dat is dan omdat er koud bier gedronken moet worden 8-) ).
- Er zijn rustdagen (waarop je MAG rijden, maar ook "niks" doen (of als je heel weinig bagageruimte hebt "de was", of als je een slecht brik heb noodzakelijk onderhoud _O-).
- Er wordt bijvoorkeur niet gereden over snelwegen. En daarbij is de dagindeling zo dat er ongeveer 6 uren beschikbaar zijn om te rijden (op kleinere wegen is dat iets van 200-300 km). Lees redelijk op tijd uit bed, ontbijten (koffie :Y ), tentzooi op de motor en vertrekken (is het zo 10.30 uur). Uurtje rijden koffie, lunch kopen bij winkel), stukje rijden, mooie plek vinden om te lunchen (of een horecagelegenheid vinden). Genieten van een lunch, verder rijden, in de middag nog een keer koffie/ijsje/thee/frisje (geen alcohol onderweg :t). Eind van de middag camping, tentje bouwen, biertje/drankje doen (belangrijk *O*), eten (zelf prutsen op camping op een brandertje of zoek een restaurant eea afhankelijk van de dikte van je portemonnee) .
Om ergens te komen kan er gekozen worden om de eerste dag van de challenge een deel snelweg te rijden, maar dat is dan slechts bedoeld om vlot in gebieden te komen waar het mooi :] is (lees bochten en bulten). Maar het blijft wel vakantie, het is geen aangenomen werk en we zijn niet aan het racen :N
- Motorrijden met mooi weer is veel leuker/veiliger dan met regen :X.

Als je het bovenstaande combineert, ligt het voor de hand om richting de Alpen te gaan of Pyreneeën. Maar die 2e bestemming ligt al een flink eindje verder weg. Zodat er meer tijd gaat zitten om er te komen. Daarbij zijn de Alpen verspreid over Frankrijk, Zwitserland, Oostenrijk, Italië en Slovenië. Dus mogelijkheden zat mooie routes te rijden (en er zijn veel campings beschikbaar).
Waarbij Zwitserland als mij als motorrijder niet trek, erg duur en de kans op extreme boetes hoog is :r.

Daarbij is afreizen naar Noorwegen best leuk, maar regel het eens ? Ga je door Denemarken (veel km-ers voor je bij de brug naar Zweden staat) ? Of via Kiel, maar dan moet er wel een bootje geregeld zijn. Daarbij we zijn met "oude zooi" op stap :Y. Dus een planning kan je maken, maar gaat er iets een keer goed mis heb je kans dat de plannen aangepast moeten worden. Al is het wel zo dat de challenge "doorrijdt" als iemand zijn/haar motor echt overleden is. Met de opmerking dat er natuurlijk veel sleutelervaring in de groep meerijdt en dat iemand laten staan niet de bedoeling is.
Noorwegen is heel mooi, maar de kosten lopen daardoor wel veel verder op, dan als er richting de Alpen of Pyreneeën wordt gereden (en autoroute wordt bijvoorkeur gemeden, dus tolwegen in Frankrijk zullen zeer beperkt zijn).

Hoop met dat bovenstaande gedachtenspinsels er wat meer inzicht komt in hoe de twee weken challenge verloopt en wat vooraf te plannen is.

En om alles even in perspectief te zetten: ervaring leert dat in 2 weken op de manier 3500 km wordt gereden. En dat is voor een groot aantal motorrijders in Nederland meer dan hun jaargemiddelde. En dat doen wij dan nog eens op oude brikken, waarvan de onderhoudshistorie meestal een zwart gat is :Y
Praktitistisch vallen GB en Scandinavië af. In mijn ogen dan hoor 😇😀

Tis idd mix van mooie omgeving zoeken, en er kunnen komen, met zoveel dagen max en zonder km stress.

Ook vertrek is een ding. De één is altijd 6 uur wakker. Altijd. Daarom heeft jottum ook koffie klaar....

Anderen hebben meer tijd nodig. Ongeacht alcoholconsumptie, want dat is wel een individuele verantwoordelijkheid. Niet zuipen en zat op de motor...

En idd. Zo veel uurtjes in een dag. En de ene omgeving rijd je dan meer dan in een andere.

Ik vond twee dagen snelweg prima om ergens te komen. Zeker laatste stukje binnendoor, want dan is het begonnen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan