500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

borisz

"In de moele"
18 dec 2009
4.317
707
Leeuwarden
We gaan in 2021 weer op Challenge. De datum is bekend. We gaan van zaterdag 18-6 t/m zondag 3-7

de routes vind je
hier

De motorvakantie van dit jaar is voor velen nog onzeker en daarom is het goed om iets te hebben om naar uit te kijken. Routes/bestemmingen/data worden nog bekend gemaakt. Tips voor routes zijn uiteraard altijd welkom. De data zijn nog niet bekend, maar reken maar ergens in de maand juni.

Dit keer zijn er wat regels veranderd. We trekken de leeftijd van de motorfiets op naar 25 jaar en voor scooters verlagen we de leeftijd naar 15 jaar.

Waarom de leeftijd optrekken naar 25 jaar?
-Met de oorspronkelijk regel van 20 jaar komen er al heel veel moderne motoren beschikbaar. We willen het wel een beetje op een barreltrip laten lijken.

Waarom de scooters naar 15 jaar?
-Om met een soooter de snelheidseis te halen heb je eigenlijk een behoorlijke scooter nodig. Deze Bigscoots kwamen in het begin van deze eeuw op de markt en zijn af en toe voor een habbekrats te krijgen. Een kleine scooter (125/250cc) rijdt wel 100km/h op papier, maar in de praktijk blijkt dat toch niet altijd het geval. Met een flinke tegenwind wordt het al vervelend. En bij heuvelopwaarts (doorgaans zit er nog wel wat heuvelop in de routes) op de snelweg wordt het erg tricky.


De regels zijn vrij simpel:
  • aanschafprijs is max. €500,.
  • je motorfiets moet in 2021 minimaal 25 jaar oud zijn
  • je scooter moet in 2021 minimaal 15 jaar oud zijn
  • je motor mag niet voor 1-1-2020 zijn aangeschaft
  • standaard sleutelbudget is €150,-
  • Sleutelbudget kun je uitbreiden door een goedkopere motor te kopen. Het verschil met de max aanschaf van €500,- mag je dan bij je budget optellen. Dus als je een motor koopt van €150,- euro dan heb je €350,- extra sleutelbudget!!!
  • Banden, remmen en kettingsets gaan buiten het sleutelbudget om
  • Bewijs dmv een screenshot van advertentie/mailwisseling/appverkeer is verplicht
  • kosten moeten worden gedocumenteerd
  • je maakt van je motorfiets een topic aan in de rubriek Projecten
Ook zou ik graag van een ieder links zien naar geschikte motorfietsen. Dus als je iets vindt, deel het dan hier! Heb je zelf een motorfiets staan die je wilt verkopen aan een deelnemer, plemp het hier maar neer. Bedenk wel dat eigenlijk niks te gek is voor dit dollemansproject!

Mocht je nog vragen hebben, stel ze dan in dit topic!!!!!

Veel leesplezier en veel zoekplezier naar geschikte bikes!

WhatsApp Image 2020-05-08 at 09.16.41.jpeg
 
Laatst bewerkt:
25 toch?
je motorfiets moet in 2021 minimaal 20 jaar oud zijn

Geen tijd en plek voor een extra motor maar meelezen doe ik wel :)
 
Ik ga ook proberen mee te doen, momenteel staat t nog vol door een ander klusproject, die helaas net over budget gaat.
Of meer ruimte vinden, en anders wordt t wss een last minute project
 
volgmodus aan

ahum ik had toch dispensatie ?? had de motor al voordat je de regels veranderde . motor is in 2021 24 jaar
 
Ik hoop ook mee te kunnen doen en ben al een tijdje aan het kijken of er wat interessants te koop is.
Ik wil graag een motor die wat afwijkt van de massa. En bij voorkeur iets wat afwijkt van wat ik nu heb.
Bijvoorbeeld een 1 cilinder all-road, ofzo. Maar ik heb ook al gereageerd op een Yamaha GTS1000, die helaas meer wilde dan waarmee ik binnen budget dacht te kunnen blijven...
 
@borisz
Wil je mij op de lijst als “support” neer plempen? Ik heb voorlopig gebrek aan ruimte/tijd en energie om een nieuw project te starten. Wellicht pak ik dan de DR750.
Ik heb mij afgelopen jaar kostelijk geamuseerd en zou het niet willen missen.
 
Ik volg. Ga misschien wel als bierdrager mee met de Magna, of ook een dispensatie gevalletje?
Ik gooi jouw dispensatievoorstel in de groep.Wat mij betreft kom je in aanmerking voor dispensatie doordat je in 2019 niet mee kon.
 
voor mij wordt het een behoorlijk last-minuteje. Ga momenteel verbouwen dus heb nog even de ruimte niet voor een challengemotor haha.
Dan maar komend voorjaar
 
@borisz
Wil je mij op de lijst als “support” neer plempen? Ik heb voorlopig gebrek aan ruimte/tijd en energie om een nieuw project te starten. Wellicht pak ik dan de DR750.
Ik heb mij afgelopen jaar kostelijk geamuseerd en zou het niet willen missen.
Same here, danwel mee als bierkoerier 8-)
Echt, dit wordt een luilakken editie. Bier drinken zonder je stoel uit te komen. Ik teken ervoor!

Oh ja de €500 raad is bijeengekomen en heeft geoordeeld dat ik als deelnemer mee kan!
Hier een plaatje van de laatst aangeschafte challengebike:
20191016_150418.jpg
 
Echt, dit wordt een luilakken editie. Bier drinken zonder je stoel uit te komen. Ik teken ervoor!

Oh ja de €500 raad is bijeengekomen en heeft geoordeeld dat ik als deelnemer mee kan!
Hier een plaatje van de laatst aangeschafte challengebike:
Bekijk bijlage 1497940

Mooi zo.
Ga je die dempers nog beter vastzetten, of neem je je sterrenstokjes apparaat mee achterop. 😂
 
Ik ben er ook weer bij. Vorig jaar zo naar m'n zin gehad. Wil het voor geen goud missen.

Vooralsnog ga ik met weer zo'n saaie 4 cilinder. Tenzij ik iets gaafs tegenkom. Ik heb deze beunbak aangeschaft van een maat. Topic moet nog komen.

IMG-20200507-WA0018.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan