500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Denk niet dat dat een groot probleem op zou leveren.

Maar Michelle gelieft toch niet een heel groot probleem te zijn, het is toch de eerste in zijn soort die bij jouw hersteld wordt ?
Ik ga er echt alles aan doen :Y
 
Een paar dagen niet gekeken en het topic leeft!!!

De zomer komt zo langzamerhand dichterbij en de Challenge uiteraard ook. Helaas zijn de Covid-19 perikelen nog niet voorbij en dat geeft toch wel wat problemen voor wat betreft de Challenge.

Zoals reeds opgemerkt: Camping-op-de-bonnefooi zal waarschijnlijk niet echt makkelijk zijn met een grote groep.
1,5 Meter is een mooi verhaal maar zal niet echt werkbaar zijn als je met een groep vrienden ergens bent en je afstand moet houden
Er bestaat ook nog de kans dat er horeca gesloten zal zijn.
Wellicht dat er nog landen of regio's zijn die afgesloten kunnen worden.

Best wel een paar dingen om rekening mee te houden.


Ow ja, check ook even hoe je werkgever in de Covid zaak zit. Als ik door een verblijf in het buitenland in quarantaine moet, dan betaalt mijn werkgever geen salaris over deze periode.

Best wel een paar dingen om rekening mee te houden.
 
Ik wil binnenkort aan mijn xj gaan beginnen

Hoewel als de jawa door de jury komt..

Is er al iets van besluit wel of niet gaan?

Binnenkort wil ik verlof gaan regelen

Hoor graag wat andere deelnemers willen
 
Ik wil binnenkort aan mijn xj gaan beginnen

Hoewel als de jawa door de jury komt..

Is er al iets van besluit wel of niet gaan?

Binnenkort wil ik verlof gaan regelen

Hoor graag wat andere deelnemers willen
Goed dat je er over begint!
 
Het is ondertussen februari en hoewel er nog een dik pak sneeuw ligt is het wel zaak om vooruit te kijken.

In de App-groep is er ook al over gesproken, een deel is voor gaan en een deel voor niet gaan. Alles in overweging nemende is er besloten om de Challenge dit jaar niet door te laten gaan! Er zijn nog teveel onzekerheden om met een dergelijk grote groep op pad te gaan .

De Challenge schuift op naar 2022!!!
 
Geen probleem, alleen dan wordt de situatie duidelijk anders. Want de kans is groot dat mijn challenge bike dit jaar wel gebruikt gaat worden voor een dikke rit door Europa. Daarna gaat hij in de verkoop. En dan voor 2022 moet ik nog zien. Of dan de CX500 (nu nog zonder kenteken) rijdt of dat er weer iets anders opgescharreld wordt.

Voor andere challengers. Ik ga, mits de COVID-perikelen het mogelijk maken, wel een motorvakantie voorbereiden in de tijd dat de challenge 2021 gepland is/was. En als er wat personen aansluiten is dat wat mij geen probleem. Met de opmerking max iets van 6/7 personen, aangezien ik verwacht dat Corona dan nog steeds voor restricties veroorzaakt (en aankomen met een groep van 15 man bij een horecabedrijf of camping lijkt mij dan niet "handig".

Dit is een relatief primaire reactie, maar hoe verder naar het zomerseizoen hoe meer duidelijk zal worden of wat hierboven staat ook bewaarheid kan worden.
 
Goed plan Wim! Ik denk zelf dit jaar ook wel een tripje te maken. Met een paar personen zal dit ook weinig problemen geven.
 
Ik haalde het hier even aan omdat ik nog niet in de app groep zit

In de beslissing wel / niet stond ik neutraal.

Ik had vorig jaar met een auto een rit naar mongolië staan.

Dit is ook doorgeschoven naar.....

Ik wil nog steeds graag mee.

Ook een rit met kleine groep staat me aan.

Even kijken hoe de puzzel samen valt

Mooi dat er nu duidelijkheid is
 
De Challenge schuift op naar 2022!!!
Helaas het is niet anders en ik was er al bang voor. Bij mij was er al grote twijfel of het allemaal wel zou kunnen. Ik heb geen planningsperikelen dus op korte termijn plannen wijzigen is geen probleem. Bij mij is de grote vraag: is het veilig?

Of er dit jaar voor mij een trip in zit is dus afwachten. De wil is er zeker.

Met de challenge voor dit jaar had ik gedacht dat het de laatste voor mij zou zijn. Het wordt tijd voor andere trips. Ik ben er dus niet bij in 2022. (nou ja misschien tegemoet rijden naar La Mouche).
 
Balen, maar wel heel begrijpelijk en wat dat betreft goed om ruim voor tijd een beslissing te nemen. De motor staat al in de schuur, maar die gaat dan gebruikt worden voor woon-werk verkeer.
 
Woonwerk is een heel goede methode om te komen tot een zeer betrouwbaar "brik". En het brik kan beter regelmatig rijden dan langdurig stil staan.

Enige probleem voor mij is dat er nu geen woonwerk is (iets een met een virusje en thuiswerken :+ )
 
Ik kan genoeg mensen die 's ochtends even een rondje gaan lopen en 's middags weer om toch het idee te krijgen dat de werkdag een beetje normaal is ondanks het thuis werken. Misschien hetzelfde doen alleen dan met de motor? :]
 
Ik kan genoeg mensen die 's ochtends even een rondje gaan lopen en 's middags weer om toch het idee te krijgen dat de werkdag een beetje normaal is ondanks het thuis werken. Misschien hetzelfde doen alleen dan met de motor? :]
Nou weet ik niet hoor. Om nou elke ochtend even een stuk te gaan wandelen met de motor is niet bepaald mijn hobby. Maar ieder zijn eigen hobby...
 
Zo deze week een Teamsmeting gehad met Hielke (d'n Kluivert op dit forum). Kennis gemaakt en de situatie besproken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van een motorvakantie.
Conclusies:
- de zin om weg te gaan is meer dan aanwezig :Y
- motoren zijn beschikbaar (brikken en relatief recentere motoren) 8-)
- kampeerervaring en spullen zijn beschikbaar :)
- vrije dagen voldoende om weg te kunnen })
- de directie thuis is akkoord met het gegeven dat er een motorvakantie gehouden zal worden :+_O-

Enige wat echt nog niet duidelijk is, wat zullen de reisbeperkingen zijn rond half juni ? Want de meeste challengers hebben wel iets met een virus, maar dat is alleen schadelijk voor de vulling van de garage O-)
Dat andere virus heeft meer effect op reisplannen. De conclusie was, dat we wel weg willen maar dat concrete plannen nog niet gemaakt worden. Wel is duidelijk dat als we weg mogen er "bulten/bergen" opgezocht gaan worden.

Ook is de wens aanwezig om weinig of niet van het "recept" van de 500 Euro challenge manier van motorvakantie af te wijken. Zijnde een mooie mix van motorrijden en vakantie vieren. Dus niet extreem veel kilometers danwel rij-uren op een dag en daarmee zorgen dat je ook tijd hebt om te genieten van je kilometers en de tijd op een camping. In de trant van beetje prutsen met eten klaar maken, lekker "oh-en" met een biertje erbij, of lekker ergens gaan eten.

Waarom dan het bovenstaande stukje hier vermelden :?
Er zijn mogelijk nog wat meer potentiële vakantiegangers, want de challenge doorgeschoven is naar 2022, maar dat betekent niet automatisch dat er geen motorvakantie met een "motorfiets van enigszins gevorderde" leeftijd gereden kan worden.
Wel wordt gelijk de kanttekening gemaakt dat het "virus" tot gevolg heeft dat het aantal personen dat in 1 groep kan reizen door ons wordt ingeschat op max 6/8 personen.

We zien de reactie hier wel verschijnen (pb-tjes zijn natuurlijk ook toegestaan, evenals telefoontjes *D )

Als dit echt wat worden zal er natuurlijk wel wat verder geregeld moeten worden en zal er een keer "kennisgemaakt" moeten worden in "real live". Maar dat komt tzt wel.
 
Zo deze week een Teamsmeting gehad met Hielke (d'n Kluivert op dit forum). Kennis gemaakt en de situatie besproken over de mogelijkheden en onmogelijkheden van een motorvakantie.
Conclusies:
- de zin om weg te gaan is meer dan aanwezig :Y
- motoren zijn beschikbaar (brikken en relatief recentere motoren) 8-)
- kampeerervaring en spullen zijn beschikbaar :)
- vrije dagen voldoende om weg te kunnen })
- de directie thuis is akkoord met het gegeven dat er een motorvakantie gehouden zal worden :+_O-

Enige wat echt nog niet duidelijk is, wat zullen de reisbeperkingen zijn rond half juni ? Want de meeste challengers hebben wel iets met een virus, maar dat is alleen schadelijk voor de vulling van de garage O-)
Dat andere virus heeft meer effect op reisplannen. De conclusie was, dat we wel weg willen maar dat concrete plannen nog niet gemaakt worden. Wel is duidelijk dat als we weg mogen er "bulten/bergen" opgezocht gaan worden.

Ook is de wens aanwezig om weinig of niet van het "recept" van de 500 Euro challenge manier van motorvakantie af te wijken. Zijnde een mooie mix van motorrijden en vakantie vieren. Dus niet extreem veel kilometers danwel rij-uren op een dag en daarmee zorgen dat je ook tijd hebt om te genieten van je kilometers en de tijd op een camping. In de trant van beetje prutsen met eten klaar maken, lekker "oh-en" met een biertje erbij, of lekker ergens gaan eten.

Waarom dan het bovenstaande stukje hier vermelden :?
Er zijn mogelijk nog wat meer potentiële vakantiegangers, want de challenge doorgeschoven is naar 2022, maar dat betekent niet automatisch dat er geen motorvakantie met een "motorfiets van enigszins gevorderde" leeftijd gereden kan worden.
Wel wordt gelijk de kanttekening gemaakt dat het "virus" tot gevolg heeft dat het aantal personen dat in 1 groep kan reizen door ons wordt ingeschat op max 6/8 personen.

We zien de reactie hier wel verschijnen (pb-tjes zijn natuurlijk ook toegestaan, evenals telefoontjes *D )

Als dit echt wat worden zal er natuurlijk wel wat verder geregeld moeten worden en zal er een keer "kennisgemaakt" moeten worden in "real live". Maar dat komt tzt wel.
Ik meld me bij dezen aan om mee te gaan!
 
Dank voor deze snelle reactie, wat ik trouwens vergeten was te vermelden dat de periode zoals gepland stond niet wordt gewijzigd.
 
Goed idee Wim. Met een kleine groep zal het goed te doen zijn.

Het begint hier nu ook zo langzaamaan te kriebelen, zeker nu de zon erbij komt. Mijn laatste vakantie was de Challenge van 2019, das alweer bijna 2 jaar geleden!
 
Ik wil mijn vrije dagen bewaren voor 2022 editie bewaren

Bovendien is het brik nog niet klaar
 
Het begint hier nu ook zo langzaamaan te kriebelen, zeker nu de zon erbij komt. Mijn laatste vakantie was de Challenge van 2019, das alweer bijna 2 jaar geleden!
Niet dat de challenge 2019 de laatste vakantie is geweest. Maar het is wel de laatste motorvakantie geweest. Het kriebelt dus heel erg om met de motor weg te willen. Liefst naar een wat warmer oord waar "haarspeldbochten" te vinden zijn :9

En dan nog bijvoorkeur met een wat oudere motor :Y (en dat heeft weer te maken dat ik die motor weer mag verkopen en op zoek kan naar een volgend brik :+ )

Wat betreft vrije dagen, die heb ik (gelukkig) voldoende.

We zullen wel zien wat straks de mogelijkheden zijn om naar het buitenland te gaan. Vooralsnog zijn er wel weekenden weg gepland, echter dat is met de "sleurhut".
 
Hoe komen jullie eigenlijk aan die 'schuurvondsten' met motoren die voor een appel en een ei worden aangeboden. Als ik op marktplaats of dergelijke sites kijk staat er onder de 500 euro haast niks te koop.
 
Nu speurders.nl niet meer bestaat is facebook de beste plek om te zoeken. Ook op marktplaats onder “motoren -> onderdelen” zetten mensen hun goedkope motoren neer omdat die rubrieken gratis zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan