500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Even een heel praktische vraag, hoeveel deelnemers zijn er mogelijk ?

Heel anders gezegd is het mogelijk dat nieuwe deelnemers zich kunnen aanmelden ?

En mijn challengebike 2020 is vorige jaar al verkocht ;(
 
Hey Wimvlis, Je stond al op de lijst en dat blijf je vooralsnog. Nieuwe deelnemers kunnen pas aanschuiven als er deelnemers afvallen.

Max deelnemers is 20
 
Had al z'n vermoeden dat het zoiets zou moeten zijn. Maar aangezien dit platform nogal wat lezers heeft is het handig om dit vermeld te krijgen.

Dus dank voor deze informatie ;)
 
Gut, ik kom er nu achter dat ik onderdeel ben van het plaatje op de openingspost *D. Ga deze editie niet mee, ook al heb ik een CX die in aanmerking zou komen. Maar heb geen tijd. Misschien een paar dagen als support, wie weet. Succes in ieder geval met alle voorbereidingen.
 
Ik Meld me helaas ook af, vorig jaar was er veel interesse dus ga ik geen plek bezet houden voor een andere enthausiasteling. Ik moet zeggen dat het superleuk is om bezig te zijn met de challenge, voor mij was het een vrijbrief om een guilty pleasure aan te schaffen (vfr750 en nu de suzuki gsx400 impulse).

Door een nieuwe baan zit ik niet ruim in de vakantiedagen en ik ga de weken ervoor met vriendinlief op vakantie.
 
Ik ga ook afvallen.

Net vakantieplanning op t werk gemaakt met de collega's
 
Ik ook; heb de dikke Suus vervangen door een dikke Guz. Met 1300 euro niet duur, denk ik, maar te duur voor de challenge. Ik ga voor een rondje België dit jaar, in juli.
 
Ondanks dat ik mijn 2020 challengebike heb verkocht (YX600 Radian) gaat er weer iets komen. Als het goed is komt er zaterdag op een aanhanger een vers brik.
Zoals het er nu uitziet wordt het een heel lelijke standaard Japanse 4 cylinder. Lelijk = tijdsorigineel
 
Ah, jammer voor de afvallers. Zou heel graag mee gaan, maar 2 weken is me te lang. Jammer! Volg wel weer graag de topics!
 
Deze gaat gereed gemaakt worden voor de challenge (en ook gebruikt worden voor woon-werk en werk gerelateerde ritjes). Heeft bij de vorige eigenaar ongeveer 24dkm in 23 jaar gedaan. Dus eerst goed gebruiken voordat er vakantie mee gevierd kan worden.

Om een idee te hebben, heb hem even gewassen en daarbij braken beide rubberen ventielen af 😇. Dus best kans dat er nog wel ergens wat vergaan/verweerd rubber te vinden is.

Blok draait wel maar niet altijd op 4 pitten. Zit dus wel werk aan (maar dat weet je in deze prijsklasse).
4802B7E3-5F73-4507-AE1A-FD55DBC3ED35.jpeg
 
Helaas voor mij is dat niet zo. Want dan zou deze motor in het kwart tarief vallen (32 Euro voor 9 maanden rijden). Nu (motor is uit 1995) moet ik houderschapbelasting betalen van 11 euro per maand 😢.
 
Over dat geen drol kosten moet ik beamen. 25 eurocent per cc.

En uit de mondelinge informatie blijk ik overigens wel geluk te hebben gehad. Vorig jaar verse bougies, vers luchtfilter, verse olie en filter. Ook zijn er pakkingen in de carbs vernieuwd. Ook is er gewerkt aan de remmen.

Verder is info dat de motor niet lekker blijft lopen/draaien. Maar ik heb even in de tank gekeken en “die ziet er niet uit”. Er is wat roest te zien en een soort “vernis”. Denk dat hier “het probleem” zit van deze motor.

Er komt nog een topic van deze “universele Japanse motor” 😉
 
Deze gaat gereed gemaakt worden voor de challenge (en ook gebruikt worden voor woon-werk en werk gerelateerde ritjes). Heeft bij de vorige eigenaar ongeveer 24dkm in 23 jaar gedaan. Dus eerst goed gebruiken voordat er vakantie mee gevierd kan worden.

Om een idee te hebben, heb hem even gewassen en daarbij braken beide rubberen ventielen af 😇. Dus best kans dat er nog wel ergens wat vergaan/verweerd rubber te vinden is.

Blok draait wel maar niet altijd op 4 pitten. Zit dus wel werk aan (maar dat weet je

Deze gaat gereed gemaakt worden voor de challenge (en ook gebruikt worden voor woon-werk en werk gerelateerde ritjes). Heeft bij de vorige eigenaar ongeveer 24dkm in 23 jaar gedaan. Dus eerst goed gebruiken voordat er vakantie mee gevierd kan worden.

Om een idee te hebben, heb hem even gewassen en daarbij braken beide rubberen ventielen af 😇. Dus best kans dat er nog wel ergens wat vergaan/verweerd rubber te vinden is.

Blok draait wel maar niet altijd op 4 pitten. Zit dus wel werk aan (maar dat weet je in deze prijsklasse).Bekijk bijlage 1729793
Ben benieuwd hoe deze het in de bergen gaat doen.
 
Ben benieuwd hoe deze het in de bergen gaat doen.
Tsja, daar kom je pas achter als je de motor omhoog jaagt over de haarspelden :+

Bespeur enige terughoudendheid (via meelezen, iets met carbs reinigen op een camping ;) )

Wat wel een voordeel is dat er veel van deze motoren rondrijden dan wel gereden hebben en als het niet goed werken was er well van te vinden. En in de vorige versie reed ook een dergelijke fiets (Bertha van Geert) mee en die had nergens last van :)
Vandaag de carburateurs weer in elkaar gezet, op 1 brakke vlotterbakpakking na geen bijzonderheden gezien (en als die niet in orde is, komt dat snel genoeg naar voren, iets met stank in garage).
 
Tijdens de Challenge werd Bertha steeds trager en moest ze steeds hoger in toeren gejaagd worden. Uiteindelijk was de topsnelheid nog maar 120 op de terugweg. Bleken alle membranen gescheurd te zijn door de leeftijd/marteling. Ik had een '88-er met een nog ouder type carburateur. Zo met een '95-er ben je volledig safe. Gooi er gerust iets te veel olie in, vinden ze wel prettig. Superbike stuur is ook een aanrader.
 
@grrtjuhh superbike stuur heb ik wel liggen. Enige detail wat voor kroonplaat moet je daarvoor hebben ?

Overigens zijn de membranen in heel goede staat. Soepel en zonder enige vorm van visuele schade/slijtage.

Overigens is er redelijk onzorgvuldig aan de motor geprutst, mis echt bouten op belangrijke plekken. Bijv onderaan de voorvorkpoot om de as vast te klemmen en een moer onder 1 van de stuurdelwn (imbusbout is er wel, maar de moer is pleite). Zit natuurlijk nu wel wat op 😉
 
Nadat ik vorig jaar mijn Burgman voor een mooi bedrag kon verkopen zat ik zonder challengebike. Op zich was er altijd nog de mogelijkheid om op de CX650E te gaan maar er kwam iets veel leukers op mijn pad. Coenox had nog een oude Goldwing staan die wat TLC nodig had. Hij bood mij de motor eind vorig jaar al aan en na 2 seconden heel diep nadenken heb ik toch maar ja gezegd.

Gisteren m'n challengebIke opgehaald met mijn 2 begeleiders. Na de koffie met gebak de Wing opgeladen.......

.....my first Goldwing!!
IMG-20220305-WA0018.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo het brik voor de eerste keer ‘uitgelaten’. Even naar de overkant geweest. Vanuit het Westland is het niet ver naar Hoek van Holland, maar vanuit Hoek van Holland naar de overkant is best een stukje rijden.

Conclusie de carburateurs moeten echt synchroon gesteld te worden. En een ander stuur lijkt noodzakelijk 😳 Zal wel iets met leeftijd te maken hebben 😩, want iets meer rechtop zitten lijkt mij wel prettig.

Maar het komt er wel op neer dat de motor ongeveer klaar is 😁 B50D1BEB-A9FF-4958-BB38-CC1BE1B3EA3D.jpeg
8B4488E9-8806-4354-80DE-7681FD8CE1BC.jpeg
93B2CF36-59A8-4B45-8FD7-EAF3B7AA81F0.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan