500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

En straks natuurlijk een foto (we zijn hier helemaal niet nieuwsgierig :+ )

Maar zo te lezen zijn dit mooie deals :t
 
En thuis aangekomenen.

Rijd goed
Stationair variëerd wat
Benzine die er in zit ruikt niet heel recent.

Verder het nodige onderhoud nodig
 

Bijlagen

  • 20220330_164955.jpg
    20220330_164955.jpg
    420,2 KB · Weergaven: 58
Mooi origineel zo te zien.

En vanuit fatsoenlijk rijdend gaan werken aan nog beter rijdend is een fijne positie om je werk uit te starten.
 
Heerlijk dat je al kan rijden op je challengebike zeg. Die luxe had ik vorig jaar ook met mijn vfr750, maar ik moest zonodig weer een werkelijk stokverotte suzuki kopen omdat.. nouja.. je hart daarvan soms sneller gaat kloppen. Spijt? Hmmm ..
 
@Lv87
Je bedoelt je GSX400 Implusse ? Kan mij voorstellen dat je die aantrekkelijk vindt. Staat ook op mijn aandachtslijst 😉 (maar past meestal qua budget niet in de 500 euro Challenge 😩).

En voor de XJ serie geldt dat ik al de 600 in 2 variaties heb gehad (XJ600 en YX600). Dus een 900 hoeft niet direct 😉

Voor mijn huidige challengebike geldt dat dit het derde merk waarop gereden wordt. Honda en Yamaha zijn al geweest. Overigens had dit brik minder werk nodig dan ingeschat (wat best fijn is/was). Al moet het stationair draaien nog wel verbeterd worden (waarschijnlijk luchtmengselschroeven verstellen). Maar schat in dat het oplosbaar is 😁

Ben tot op heden best tevreden over deze brommert.
 
De Impulse inderdaad. Ik beschouw het nu maar als een motor om te restaureren in plaats van op te knappen voor verre ritten. Zo jammer dat het er niet in zit voor mij dit jaar, lijkt me ontzettend leuk om met een stel knutselaars op pad te gaan. Maargoed, volgend jaar wellicht nieuwe kansen!
 
Zojuist even met Wimvlis gemaild over de challenge van dit jaar. Het is ondertussen al april en de zomer komt eraan, al zou je dat niet zeggen qua weer. We hebben een paar punten waar we mee aan de slag willen.

1. We willen wel weer een PreMeet houden. Wat vinden jullie?

2. We zitten nog een beetje te dubben over de te volgen routes. Er is een optie om de RDGA nog een keer te rijden (via een iets andere heenreis dan in 2017) of wellicht nog een keer een route via Duitsland/Oostenrijk/Italie.​
 
Zojuist even met Wimvlis gemaild over de challenge van dit jaar. Het is ondertussen al april en de zomer komt eraan, al zou je dat niet zeggen qua weer. We hebben een paar punten waar we mee aan de slag willen.
1. We willen wel weer een PreMeet houden. Wat vinden jullie?​
Als het uitkomt met de agenda: zeker! Als het niet uitkomt: ik ga er van uit dat ik de meesten van het zooitje ongeregeld ken ;)
2. We zitten nog een beetje te dubben over de te volgen routes. Er is een optie om de RDGA nog een keer te rijden (via een iets andere heenreis dan in 2017) of wellicht nog een keer een route via Duitsland/Oostenrijk/Italie.​
'Route 2017' of 'Route 2019', hmm..

Route 2017: als de 2 eerste dagen bestaan uit minder snelweg, dan klinkt dat niet verkeerd. Ik krijg nog wel koude rillingen als ik denk aan de camping in Menton 😅🤣 Maar de Gorges du Verdon, Col de la Bonette, etc. blijven toppers natuurlijk!
IMG_20170603_103357_zpsafq4flm9.jpg

IMG_20170603_153308_zpsaz3fd7so.jpg


Route 2019: niets op aan te merken gehad 👌 Aangezien het nu wat later op het jaar is zal de Stelvio dit jaar misschien wel via de 'goede kant' bereikbaar zijn.
IMG_20190607_183622.jpg


En laten we vooral niet vergeten dat het 'schnitzel level' tijdens die route een stuk hoger / beter was dan de (Franse) route 2017 🤤
IMG_20190601_200725.jpg


Maar goed, zolang het maar lekker weer is maakt het me niets uit waar we naartoe trekken 🙏👌
 
Route 2017: als de 2 eerste dagen bestaan uit minder snelweg, dan klinkt dat niet verkeerd. Ik krijg nog wel koude rillingen als ik denk aan de camping in Menton 😅🤣
Die camping in Menton die gaat er sowieso uit. Dat was niks. Het was een hele uitdaging om daar met m'n bankstel omhoog te rijden. En de drukke route langs de kustplaatsen zoals Monaco laat ik er dan ook uit. Dat was ook een drama
Die snelwegdagen waren niet echt fijn. Ik zie nog voor me hoe blij iedereen was toen we eindelijk van de snelweg af konden.
 
Als het uitkomt ben ik voor een premeet zeker als nieuwe deelnemer

Ik ga binnenkort aan de al rijdende XJ beginnen.
Ik heb nog mijn oude topic van ver verleden zal ik dat nieuw leven in blazen?

Die staat alleen nog bij de brikken
 
Die staat alleen nog bij de brikken
Je kan altijd een melding doen naar een Mod met het verzoek om jouw topic te verplaatsen naar Projecten. En zelfs als deze niet verplaatst worden en je meldt hier in dit topic zal er een link in het begin van dit topic worden gezet (mogelijk staat die daar zelfs al).

En natuurlijk succes met het verbeteren van je rijdende XJ ;)
 
Ik denk er alvast aan om mee te doen met de volgende editie. Ik verwacht niet opnieuw voor verrassingen te staan zoals vorig jaar... hoewel het net daarom een verrassing was/is natuurlijk 🤔
 
nieuw topic van me staat online !
 
Zojuist even met Wimvlis gemaild over de challenge van dit jaar. Het is ondertussen al april en de zomer komt eraan, al zou je dat niet zeggen qua weer. We hebben een paar punten waar we mee aan de slag willen.
1. We willen wel weer een PreMeet houden. Wat vinden jullie?​
2. We zitten nog een beetje te dubben over de te volgen routes. Er is een optie om de RDGA nog een keer te rijden (via een iets andere heenreis dan in 2017) of wellicht nog een keer een route via Duitsland/Oostenrijk/Italie.​
1 ja !
2 combo vd 2 ?
 
De routes in een notedop:
Er zijn dit keer weer twee routes waar de deelnemers uit kunnen kiezen. Door stemming gaan we de te rijden route bepalen.

Westroute.
 
Laatst bewerkt:
De oostroute voert ons langs de oostelijke Alpen. We doorkruisen onder andere Duitsland, Oostenrijk, Italie, Zwitserland en Frankrijk. Het Schnitzelgehalte is behoorlijk hoog!

Oostroute

  • Zaterdag: We rijden vanaf het MeetingPoint naar Nassau. We logeren op een camping aan de rivier de Lahn.
  • Zondag: Vanaf Nassau rijden we naar Dinkelsbühl. We rijden zoveel mogelijk op de kleinere wegen. Om de drukte rond Frankfurt te vermijden rijden we ongeveer 70km over de snelweg. Daarna volgen we de Rijn en de Main en gaan verder over de Romantische Strasse. DRK Rettungswache Nassau to Kobeltsmühle 6
  • Maandag: Dinkelsbühl laten we achter ons en we vertrekken naar het zuiden. Het doel van vandaag is Füssen. Google Maps
  • Dinsdag: rustdag
  • Woensdag: Vanaf Füssen gaan richting Berchtesgaden door een van de mooiste gebieden van Duitsland. Google Maps
  • Donderdag: rustdag.
  • Vrijdag: Via de Grossglockner rijden we Oostenrijk uit en gaan we door naar Cortina d'Ampezzo. B20 naar Strada Statale 51 di Alemagna, 74
  • Zaterdag: Vandaag rijden we door het hart van de Dolomieten richting Bozen en slaan dan af om de SS38 te volgen naar Prad am Stilfserjoch. Strada Statale 51 di Alemagna naar Dornweg, 2
  • Zondag: Rustdag
  • Maandag: We vertrekken naar Campodolcino via de Stelvio, de Bernina en de Malojapas. Dornweg, 2 naar Via Luciano Leonardi, 2
  • Dinsdag: We rijden Italie weer uit en rijden via de Splügenpas, de San bernardinopas, de Gotthard en Süstenpas naar Brienz. Via Luciano Leonardi, 2 naar Interlaken
  • Woensdag: Rustdag
  • Donderdag: Vandaag rijden we via de Panoramische Strasse naar het westen en verruilen we Zwitserland voor Frankrijk. https://goo.gl/maps/jA3GqQJx28gaxG5j9
  • Vrijdag: rustdag
  • Zaterdag: Le Clerjus laten we achter ons en door de glooiende lege landerijen van noord-oost Frankrijk rijden we naar Echternach. Le Clerjus to Mindener Str. 18
  • Zondag: Na een proper ontbijt starten we de motoren en rijden we naar huis.
 
Laatst bewerkt:
Meer schnitzel = meer beter, meer rustdagen = meer beter, minder snelweg = meer beter. Maar langs de andere kant komt de Oost-route in de buurt van de meest recente editie (2019), dus voor de afwisseling...

Voor mij 1-1, beide hebben voor- en nadelen, beide zijn voor mij ok 👍 (met een lichte voorkeur voor de Oost-route 😅)
 
Terug
Bovenaan Onderaan