500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Geen idee of je eventuele deelnames bijhoudt. In dat geval mag je mij daarvoor noteren.
En mij ook.

Ik heb een hele interessante motor op het oog (geregeld vanuit Griekenland 😄) en die ga ik in augustus bekijken.
Beetje krachtig voor een beginnende heropstapper, maar ook betrouwbaar en geschikt voor lange afstanden...
 
En mij ook.

Ik heb een hele interessante motor op het oog (geregeld vanuit Griekenland 😄) en die ga ik in augustus bekijken.
Beetje krachtig voor een beginnende heropstapper, maar ook betrouwbaar en geschikt voor lange afstanden...

Wat voor een?

Zelf trouwens gekeken bij een cbr600f en een rf600r. Beide kopen zijn niet doorgegaan. Overigens niet specifiek op zoek naar dat type, juist bij voorkeur niet, maar deze lagen op de route naar mijn werk.
 
Wat voor een?

Zelf trouwens gekeken bij een cbr600f en een rf600r. Beide kopen zijn niet doorgegaan. Overigens niet specifiek op zoek naar dat type, juist bij voorkeur niet, maar deze lagen op de route naar mijn werk.
Ik heb een Suzuki in de aanbieding voor je.
 
In mijn advertentie staat ook beschreven dat er over de prijs valt te onderhandelen ;)

Bedankt voor het aanbod, maar ik sla over. Zelf een GSX600F in huis (nieuwere type) en vind het niet leuk om op dezelfde motor de rit te gaan doen. Bij voorkeur op zoek naar een chopper/enduro, maar aangezien ik zelf niet al te handig ben, wordt de zoektocht nog wat lastiger. Maar we komen er wel...
 
Even een vraag. Is het toegestaan om creatief om te gaan met het sleutel budget en maximale aanschaf? Hiermee doel ik op een motor die net onderhoud heeft gehad, waardoor je geen gebruik maakt van het sleutel budget, maar de motor daardoor iets duurder is in aanschaf (maximaal 650 euro).
 
Dat gaat wat mij betreft helemaal voorbij aan de geest van de challenge. Met alle info op dit forum, internet en werkplaats handboeken moet iedereen toch wel basaal onderhoud uit kunnen voeren.

Houd er rekening mee dat je er 4000 kilometer op moet rijden. Dan wil je zelf toch ook weten wat er onder je kont gebeurd?

En als dat betekend dat een spannende motor buiten bereik ligt ivm te moeilijke opknap klussen, dan is het toch niet erg om op een 'saaie' motor te rijden waar je eenvoudige klussen mee leert doen.

Iedereen die hier topics plaatst over grote verbouwingen of exclusieve motoren in perfecte staat, heeft of heel veel geluk, of is niet voor de eerste keer bezig. Weet niet waar je woont, maar het is ook niet ongewoon dat MF'ers bij je langs komen om je de basis handelingen te leren.
 
Dat gaat wat mij betreft helemaal voorbij aan de geest van de challenge. Met alle info op dit forum, internet en werkplaats handboeken moet iedereen toch wel basaal onderhoud uit kunnen voeren.
Daar ben ik het helemaal mee eens.

Houd er rekening mee dat je er 4000 kilometer op moet rijden. Dan wil je zelf toch ook weten wat er onder je kont gebeurd?

En als dat betekend dat een spannende motor buiten bereik ligt ivm te moeilijke opknap klussen, dan is het toch niet erg om op een 'saaie' motor te rijden waar je eenvoudige klussen mee leert doen.
(...)
Maar dáármee dan weer helemaal niet...
Het viel mij ook wel op hoeveel mensen een motor onderhoud geven en dan te koop zetten. Dan had ik die motor ook liever vóór dat onderhoud gekocht, maar ja, dat gaat dan niet meer en dan zoeken we stug verder. Begon me inmiddels ook wel zorgen te maken of ik nog wat leuks kon gaan kopen, of toch voor een Japanse viercilinder moest gaan...

Ik denk trouwens dat de interessante motoren vaak juist motoren zijn waar prima aan te sleutelen valt, 1-cilinder, 2 cilinder dwarsgeplaatste V, boxers, weinig tupperware, weinig ingewikkelde elektronica.

Zo heb ik meerdere malen €400,- geboden op deze KLE, toen nog op Speurders voor €749,-. Haalde die handelaar de advertentie weer weg om hem er direct weer nieuw op aan te bieden, ik weer €400,- geboden... Maar goed, ik kreeg toch de indruk dat hij hem niet voor minder weg ging doen, en met die kapotte schokbreker zou ik hem echt niet voor meer moeten kopen. En ga überhaupt maar een schokbreker voor een KLE vinden, dus ik denk dat hij nog wel even te koop staat...

Ik had mijn hoop op het einde van het motorseizoen gezet, zodat men liever voor wat minder verkoopt dan dat de motor nog een half jaar in de schuur staat en verzekering en mrb doorlopen...

Maar goed, ik heb inmiddels iets ècht leuks gevonden, en als ik die opgehaald heb zal ik mijn topic aanmaken!
 
Daar ben ik het helemaal mee eens.


Maar dáármee dan weer helemaal niet...
Het viel mij ook wel op hoeveel mensen een motor onderhoud geven en dan te koop zetten. Dan had ik die motor ook liever vóór dat onderhoud gekocht, maar ja, dat gaat dan niet meer en dan zoeken we stug verder. Begon me inmiddels ook wel zorgen te maken of ik nog wat leuks kon gaan kopen, of toch voor een Japanse viercilinder moest gaan...

Ik denk trouwens dat de interessante motoren vaak juist motoren zijn waar prima aan te sleutelen valt, 1-cilinder, 2 cilinder dwarsgeplaatste V, boxers, weinig tupperware, weinig ingewikkelde elektronica.

Zo heb ik meerdere malen €400,- geboden op deze KLE, toen nog op Speurders voor €749,-. Haalde die handelaar de advertentie weer weg om hem er direct weer nieuw op aan te bieden, ik weer €400,- geboden... Maar goed, ik kreeg toch de indruk dat hij hem niet voor minder weg ging doen, en met die kapotte schokbreker zou ik hem echt niet voor meer moeten kopen. En ga überhaupt maar een schokbreker voor een KLE vinden, dus ik denk dat hij nog wel even te koop staat...

Ik had mijn hoop op het einde van het motorseizoen gezet, zodat men liever voor wat minder verkoopt dan dat de motor nog een half jaar in de schuur staat en verzekering en mrb doorlopen...

Maar goed, ik heb inmiddels iets ècht leuks gevonden, en als ik die opgehaald heb zal ik mijn topic aanmaken!

Staat bij de advertentie, loopt nu niet, denk vette bougies.
Dat is wel mooi bedacht, vette bougies bij een viertakt?
 
Even een vraag. Is het toegestaan om creatief om te gaan met het sleutel budget en maximale aanschaf? Hiermee doel ik op een motor die net onderhoud heeft gehad, waardoor je geen gebruik maakt van het sleutel budget, maar de motor daardoor iets duurder is in aanschaf (maximaal 650 euro).
Ok wel eensch met de voorgangers :)

Het is niet om deelnemer te klieren. Het is juist dat lastige voortraject, wat het geheel uniek maakt.
En geloof me: hulp is, komt er, onverwacht en wanneer nodig.
 
Staat bij de advertentie, loopt nu niet, denk vette bougies.
Dat is wel mooi bedacht, vette bougies bij een viertakt?
'goed op de banden' :')
Rem stuk.
Verich defect.
Loopt niet eens.
Zeer, zeer groot risico.

max €250 voor de onderdelen.
 
Ahh Hansje Kwant. Koopt zooi in voor 100 euro en verkoopt het voor 800. Heerlijke kerel. Ik bied m altijd een pizza, maar daar reageert hij weer niet op. _O-
 
Heyo, dit lijkt me een leuke challenge en ik wil mij hierbij graag aanmelden. Als ik een motor vind zal ik er ook even een pagina voor aanmaken.
 
Nice :)


Het wordt druk. Dat wordt twee challenges rijden :+
 
Ik zit sowieso in groep 5.

Kan best zijn dat ik alleen in die groep zit... :/



:+
 
Ik beloof bij deze trouwens plechtig, dat ik dezelfde navigatie op de motor zet als in 2017.

#hopenopweinigzon
 
Ok wel eensch met de voorgangers :)

Het is niet om deelnemer te klieren. Het is juist dat lastige voortraject, wat het geheel uniek maakt.
En geloof me: hulp is, komt er, onverwacht en wanneer nodig.

Kan er ook wel inkomen. Was alleen benieuwd. Dit om op die manier soms toch net te kunnen reageren op een interessante motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan