500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Kan er ook wel inkomen. Was alleen benieuwd. Dit om op die manier soms toch net te kunnen reageren op een interessante motor.
Ik snap je gedachtengang wel :)

De basis is een cheap ass motor kopen. En dan met beperkt budget zo in orde maken, dat je veilig een vakantietoer kunt maken.
Daarom vallen bijvoorbeeld remmerij en banden buiten het budget.

Het moet wel een challenge blijven :)

En het is ook echt wel leuk hoor. Ideale aanleiding om eens te verdiepen in de motor, en te proberen. En als het niet lukt, roep je 'help'. :)
 
Je komt uit t noorden. Zie ik.

Dan is hulp vanuit de challenge crew/groep/liefhebber niet ver weg hoor :t

#belovennamenseenander
 
Zeg niet offroadchallenge. Want DR's en echte off road rijders... :X
 
Naked van maken en knallen met die bak :] 8)7
Heb een donor gevonden. Maar heb een beetje lopen kanibaliseren en die heeft minder gelopen en is net wat netter. De oude loopt echter best alleen het mooie is er wel vanaf. Alleen de kleppendeksel pakking moet er nieuw op en een andere achterband. En wat kap schroefjes hier en daar. En een knipperlichtje maar die hebben ze zat bij ome ali🤣
 

Bijlagen

  • 20200529_135213.jpg
    20200529_135213.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 11
Je komt uit t noorden. Zie ik.

Dan is hulp vanuit de challenge crew/groep/liefhebber niet ver weg hoor :t

#belovennamenseenander

Ja fijne belofte zeg.. maar vooruit, ik ben geen motormonteur maar heb wel die complexe k*tcarburateurs van mijn vfr weten te reviseren. Dus a: een japanse viercilinder kan heel spannend zijn zogauw een goedkoop onderdeel de geest geeft en b: als je er niet uitkomt dan mag je sleutelen in m’n werkhok.
 
Top al die aanbiedingen. Net de motor opgehaald. Honda VT500C uit 1984. Alles functioneert, maar zit een beetje roest in de tank, even afwachten of dit voor problemen gaat zorgen. De carburateurs moeten schoongemaakt worden, toerenteller werkt niet, 1 knipperlicht is gebroken en 1 is lam (beide werken) maar net gewoon naar huis gereden. In totaal inclusief proefrit 40km gereden zonder problemen, afgezien van soms even stoten wanneer het gas bij lage toerentallen wordt opengedraaid. Hopelijk is het schoonmaken van de carburateurs voldoende. Blok zweet/lekt niet, voorvorkkeringen zijn goed, bandjes moeten wel een keer vervangen worden. Al wat oudere bandjes, profiel is er nog wel.

Nu eerst een paar keer gebruiken voor woon werk verkeer en kijken hoe die het doet.
 

Bijlagen

  • IMG-20200804-WA0003.jpeg
    IMG-20200804-WA0003.jpeg
    1,3 MB · Weergaven: 10
Marijn, ik ben jaloers op je VT! Ik wil ook altijd nog eens een chopper. Maarja, wou ook altijd nog een vfr.. dus mag niet klagen. Leuk ding
 
.....en bij mij mag je voor een pak gevulde koeken je carbs ultrasonen!
Daar ga ik zeker gebruik van maken! Eerst even bekijken of het nodig is om de tank te behandelen. Zou wel beter zijn, maar lijkt wat oppervlakkige vliegroest te zijn. Verwacht eigenlijk geen problemen wanneer de tank gevuld wordt weggezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan