500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Als ik dit lees, jeukt mijn N + 1 virus... Zeker ook omdat het heel wat anders is dan ik tot op heden heb gereden ;)

Maar ja, de garage staat al vol met 6 motoren.

de enige reden dat’ie hier ook staat. Ik zag, ik wou, ik kocht. Nog nooit op zo’n ding gereden, maar dat ga ik ook niet doen. Ik dacht er een leuke backup motor aan te hebben maar had het bij die gedachte moeten houden. En dat ligt met name aan de grootte/gewicht van de machine.
 
Over gewicht denk ik niet zo over na. Dit omdat er ook een XS750 en een XS850 in de garage staan. En die zijn ook best aan de wicht...

Maar het lukt mij om die exemplaren te verplaatsen en op de bok te zetten. Dus iets lomps zal wel lukken 😉

Succes met de verkoop
 
Gewicht alleen zegt niet alles. Zo staat er bij mij in het hok een ouwe jawa van amper 150 kilo die moeilijk op te bokken is terwijl de GL1500 van Auke bijna vanzelf op de middenbok gaat.
 
Veel punten en waarschijnlijk redelijk betrouwbaar

 
Veel punten en waarschijnlijk redelijk betrouwbaar

En je hoeft geen ketting te smeren, riemaandrijving. Ik heb exact dezelfde gehad.
 

Voor degene die nog twijfelen of hun brik de reis wel aan kan }). Of voor degene die hun brik alweer verkocht hebben :X

Er is nog best wat te vinden, gok dat deze zonder heel veel kosten nog de nodige kilometers aan kan. En je weet zelf wat van het recente onderhoud (en dat is bij voor marktsegment waarin de challenge plaatsvindt redelijk uitzonderlijk :+)
 
Vanmorgen tijdens een vergadering de agenda voor volgend jaar gezien en helaas mag ik mjin plekje afstaan aan iemand die wel mee kan|(

Volgend jaar heb ik naast mjin vakantie weinig tijd over om vrij te nemen.
 
Woensdag (overdag) ga ik naar een motor kijken (NTV 650). Toevallig iemand in de buurt van Utrecht die tijd en zin heeft om mee te gaan als 2e paar ogen?

Of anders iemand nog tips specifiek omtrent de NTV qua zwakke plekken? Zijn volgens mij redelijk hufterproof en in het verleden zonder rare kosten 50.000km gereden in 3 jaar tijd.
 
even een berichtje hier,
is er nog plek? is er al een wachtlijst voor 2022?
en ik ben nu tegen een leuk project aangelopen, mag ie dan mee voor 2022?

gr. Jos
 
@FastFriend
De challenge is tot op heden een tweejaarlijks fenomeen :)
Echter of er in 2023 een editie gereden gaat worden is nu nog onbekend. De huidige organisatie heeft namelijk al laten weten dat dit zijn laatste "optreden" is als "opperhoofd".

Maar laat je niet uit het veld slaan :N.
Er staat geen copyright op het concept :+.
Je kan sowieso proberen een paar motorvrienden ook zo gek te krijgen om vuile handen te maken aan een oud brik en dat brik (veilig) rijdbaar te maken en ga als toetje met z'n allen een rondje Europa rijden (lees je gaat met je brik op ga motorvakantie :Y).

Het mooie van het concept van de 500 Euro challenge is dat je het dan zelf kan aanpassen aan jullie eigen wensen/eisen/ongein regels.
En als je gaat zoeken in dit topic heb je alvast een mooie opzet voor 2023 (en er zullen vast wel personen zijn die je willen ondersteunen).
Je kan dan ook zelf bepalen of je 1 week of 2 weken met je brik op stap gaat (inclusief het reisdoel van jullie vakantie).

Wil je nog meer weten mag je mij een PB-tje sturen ;)
 
helder, dankjewel
er is idd reeds een groepje waarmee we jaarlijks enkele keren een weekje buitenland doen,
of ik nou met nieuw of oud meerijd, moet niet uitmaken
 
Die optie bied ik ook voor mensen in omheving eindhoven. Kratje bavaria. En als je ze niet in de dasty wil dan zelf reiniger meenemen. 😇
Daar maak ik graag een keer gebruik van. Ben vandaag met Dikke Suus bij een bevriend monteur geweest en hij denkt ook dat het aan mijn carbs ligt dat ze rond de 4000-5000 toeren slechter gaat lopen. Dus: hele zaakje er vanaf en schoonmaken. Heeft geen haast, wat mij betreft.
 
even een berichtje hier,
is er nog plek? is er al een wachtlijst voor 2022?
en ik ben nu tegen een leuk project aangelopen, mag ie dan mee voor 2022?

gr. Jos
Zoals Wim al zei: de komende Challenge is de laatste die ik organiseer en de Challenge is een evenement wat ik om het jaar organiseer.
Van mijn hand komt er in principe geen Challenge in 2022. Het kan natuurlijk zijn zijn dat de Challenge in 2021 niet doorgaat vanwege Coronaperikelen en lockdowns. In dat geval schuiven we het een jaar door.

En voor de verder Challenges denk ik dat er genoeg mensen zijn die het stokje van me willen overnemen en er ook weer een geweldig evenement van gaan maken.
 
Voor degene die hun brik niet vertrouwen :+ of hun voorgenomen challengebike al weer de deur uit gedaan hebben ❌


Het zal niet veel punten opleveren, maar waarschijnlijk wel een technisch stressloze motorvakantie.
 
Nog een kleine update van mijn kant. Na de verkoop van mijn vorige brik heb ik afgelopen weekend een ander brik gehaald, namelijk een NTV 650. Iets meer betaald dan de 500 euro, maar dat kwam omdat de eigenaar het verkocht met 3 delige kofferset en TomTomRider. 100 euro extra voor de accessoires leek me een prima deal en ruim binnen de marge van het beleid.

Motor rijdt prima, ploft wat bij gas dicht. Mogelijk doordat er een nieuwe uitlaat op zit die niet helemaal goed afsluit. Kit/sealer (hoe heet dat spul) is bijgeleverd.
 
Voor degene die hun brik niet vertrouwen :+ of hun voorgenomen challengebike al weer de deur uit gedaan hebben ❌


Het zal niet veel punten opleveren, maar waarschijnlijk wel een technisch stressloze motorvakantie.
Denk toch dat ik eerst mijn eigen xj doe

Mocht dat niet lukken zal er tegen die tijd wel weer wat zijn.

Wel leuke motor

Maar sleutelen hoort er voor mij ook bij

Alleen nog niet begonnen..
 
Voor degene die hun brik niet vertrouwen :+ of hun voorgenomen challengebike al weer de deur uit gedaan hebben ❌


Het zal niet veel punten opleveren, maar waarschijnlijk wel een technisch stressloze motorvakantie.
Heel erg bedankt voor het plaatsen hier, ik hoop ook echt de motor aan iemand van het forum te verkopen 👍🏻

edit: en ik vind dit topic en initiatief echt geweldig 🤩
 
Motor rijdt prima, ploft wat bij gas dicht. Mogelijk doordat er een nieuwe uitlaat op zit die niet helemaal goed afsluit. Kit/sealer (hoe heet dat spul) is bijgeleverd.
Mijn eerste reactie is om de uitlaat eraf te halen en dan nieuwe pakkingen ertussen te doen. Kosten niet heel veel maar voorkomt herrie en vermogensverlies. Pakkingen of direct bij de motordealer of via een toeleverancier. Deze pakkingen druk je samen als de uitlaat gemonteerd worden, dus feitelijk een éénmalig gebruik.
Andere optie is om eerst de uitlaat iets vaster te zetten (let wel niet extreem vast draaien anders gaat het stuk ;) en op die plaats is dat zwaar k..t :( ). En in deze situatie ga ervanuit dat de pakkingen niet goed aangedrukt zijn. Maar als er oude hergebruikt zijn, gaat dit hem niet worden :N

En wanneer kunnen wij het topic verwachten (ben helemaal niet nieuwsgierig _O- ) natuurlijk vergezeld met de nodige foto's ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan