500 Euro Challenge 2021: Brik&Brak (verzet naar 2022)

Meer schnitzel = meer beter, meer rustdagen = meer beter, minder snelweg = meer beter. Maar langs de andere kant komt de Oost-route in de buurt van de meest recente editie (2019), dus voor de afwisseling...

Voor mij 1-1, beide hebben voor- en nadelen, beide zijn voor mij ok 👍 (met een lichte voorkeur voor de Oost-route 😅)
Deboostroute lijkt inderdaad veel op de route van 2019. Alleen hebben we destijds vanaf de Stelvio een shortcut genomen omdat er nog veel passen dicht waren.

En natuurlijk valt er altijd nog een beetje te sleutelen aan de routes en de rustdagen. Beide routes zijn zo gemaakt dat er ruimte is voor veranderingen zonder het helebschema overhoop te moeten gooien.
 
Meer schnitzel = meer beter, meer rustdagen = meer beter, minder snelweg = meer beter. Maar langs de andere kant komt de Oost-route in de buurt van de meest recente editie (2019), dus voor de afwisseling...

Voor mij 1-1, beide hebben voor- en nadelen, beide zijn voor mij ok 👍 (met een lichte voorkeur voor de Oost-route 😅)
hier net zo hang wel naar de oost route daar vorige keer veel in de auto gezeten heb
 
Omdat ik achterop kom rijden is de route door Frankrijk minder handig (veel meer km’s om aan te haken). Kan dinsdag pas vertrekken. Vandaar mijn voorkeur voor de route ‘oost’.

En het zou anders zijn als ik gelijk vanaf zaterdag mee zou kunnen rijden 😉.

Al moet ik zeggen dat Weissen de voorkeur heeft boven wijn 🙈😂
 
Omdat ik achterop kom rijden is de route door Frankrijk minder handig (veel meer km’s om aan te haken). Kan dinsdag pas vertrekken. Vandaar mijn voorkeur voor de route ‘oost’.

En het zou anders zijn als ik gelijk vanaf zaterdag mee zou kunnen rijden 😉.

Al moet ik zeggen dat Weissen de voorkeur heeft boven wijn 🙈😂
De Franse variant is ook aan te passen. Bijvoorbeeld door Millau te skippen. We zouden dan naar Vallon Pont d'Arc kunnen rijden of naar Crest (zoals in 2017)
 

overnachting meeting punt was toch ergens anders?
Overnachting is gepland in Nassau. MeetingPoint nog nader te bepalen. Als ik nu even rustig je post teruglees bedoel jij dat je Boele's Place als meeting point voorstelt?
 
Ik rijd met Wim mee.

Route maakt me niet zo veel uit.

Ben inmiddels begonnen aan wat onderhoud

Maar eens begonnen met kleppen stellen
 
Een overzicht van mijn Challengebikes tot nu toe
2014.JPG


2014: Honda CX500


2015.jpg


2015: Honda GL650 Silverwing Interstate



2017.JPG


2017: Yamaha XVZ1300 Venture Royale



2019.jpg


2019: Yamaha XJ900
 
Wat is ie mooi die 2019 versie...
Dat was ook een heel mooi exemplaar. Was van iemand van de XJ club geweest en heel goed onderhouden. RVS uitlaatsysteem, glimmen als een eikel in de maneschijn.
Was niet mijn motor. De motor was van Auke Artskjid, die de XJ aan mij geleased had voor een krat bier. Mijn beoogde Challengebike van dat jaar had ik niet op tijd gereed voor de challenge. Ik had nogal wat problemen met de stator kort voor de challenge.

Dee XJ was geen straf om op te rijden!!!!
 
Voor de liefhebber: mijn gsx400x (suzuki impulse) moet weg. Het project topic staat hier ergens. Ik had’m graag helemaal opgeknapt, maar dat gaat helaas niet meer lukken. Voor 250 euro mag’ie weg. De motor loopt, klinkt gezond, is compleet, remmerij en voorvork is nieuw.. maar heeft 10 jaar in een stal gestaan en dat zie je. Zou het leuk vinden als’ie volgend jaar meerijdt. Of dit jaar nog, maar dan heb je flink wat te doen.

F6BC7ADC-A65F-4663-970B-4E5C4B626C0D.jpeg
 
Ja erg he. Ja mijn garage moet leeg door externe factoren, en de motor in de huidige staat buiten zetten voor een tijd moet echt niet. N-1.. heb al heel wat weg gedaan. Opzich ook wel eens lekker, hoewel ik deze wel had willen houden. Over 10 jaar denk ik vast: had ik maar….
 
En Hans van de Rooie Rakker die stiekem mee blijft lezen.
Dit jaar weer uitzwaaien of bij terugkomst "inzwaaien".
Helemaal niet 'stiekum' . Ik ben heel openlijk aan het meelezen...
En wat betreft in/uit/af/op zwaaien:
Diep in mijn hart brandt de vonk van verlangen om een dergelijke onderneming geheel en al te ervaren, van binnen uit dus.
Maar er is een verschil tussen wat ik wil, en wat ik kan, en daaruit volgt dat ik moet willen wat ik kan, want als ik niet kan wat ik wil wordt het niet leuk. Maar ik wil wel graag, dus pak ik een heel klein beetje mee...:]

En daarom volg ik met een redelijk intense belangstelling de korte verhaaltjes, de uitspraken en uitspattingen, de ups en downs van dat onvergelijkbare stelletje halve bandieten, die tezamen avonturen aangaan, ervaringen opdoen en de wereld versteld doen staan door met oude brikken duizenden kilometers af te leggen, bergen te bedwingen, en het onwaarschijnlijke waarschijnlijk maken :}, waar de strak in het pak zittende motorrijder op zijn/haar (ik maak geen onderscheid) glanzende machine met aarzeling enige honderden kilometers aflegt, vervuld van met een onredelijke spanning van "hij blijft het toch wel doen"?

Slava 500EC !!

Harmony,
Hans.
( duidelijk toch ? ;) )
 
@hans En toch zou je eigenlijk een keer mee moeten. Al was het alleen maar voor de verslaglegging….

@borisz Jammer dat Gandal - de GL1000 - nog niet meerijdt. Moet er ook niet te veel over nadenken. Dan wil ik hem terug kopen 😬
 
@hans En toch zou je eigenlijk een keer mee moeten. Al was het alleen maar voor de verslaglegging….

@borisz Jammer dat Gandal - de GL1000 - nog niet meerijdt. Moet er ook niet te veel over nadenken. Dan wil ik hem terug kopen 😬
Helaas i s het niet gelukt om serieus tijd in Gandalf te steken, het streven is wel om er in september mee op vakantie te gaan!
 
Terug
Bovenaan Onderaan