500 Euro Challenge 2021: Cesar de Fezar

enne, een slijptol leg je weg, met de schijf van de grond of werkblad af :t
 
Zoals ieder verstandig mens heb ik de slijptol er maar ingezet om zo mijn eigen linkpijp te creëren. Het is geen @Jottum! kwaliteit uitlaat fabricage, maar zal zeker z'n werk doen. O-)

De demper staat zowaar best aardig onder de FZR en is idioot stil. Best een aardig succes al met al. Nu nog een montagebeugel zien te fixen.
Beugeltjes..... zoooooo nineties. Sterrenstokkies dat is het betere werk!
 
Eerste keer dat ik echt wat met metaalbewerking doe. :X Ik doe mezelf graag een lol en behoud graag m'n vingers om meer te leren en kunnen met metaal. Beschermkap gemonteerd. Is overigens niet de enige PBM die ik gebruik. :Y

IMG_20200804_130148931_HDR~2.jpg
 
Ook alweer een tijdje terug heb ik een bende aan onderdelen gekocht van Bas Tussengas. Dit betrof het volgende:
Screenshot_20200916-222004~2.png


Natuurlijk heb ik inmiddels het één en ander gemonteerd, waaronder de demper. Natuurlijk is mijn motor weer een bouwpakket. Uitlaat bochten van een exup fzr dus de originele demper paste niet. Gelukkig past het tussenstukje dat ik voor de SV demper had gebeunt er perfect tussen. Kwa geluid scheelt het niet veel, maar kwa powerband is de motor een stuk rustiger geworden. Vooral onder in toeren, dus het was zeker de moeite waard.

IMG-20200823-WA0032~2.jpeg


Wat ook de moeite waard is, is de achterschokbreker vervangen. Tot mijn verbazing was de originele schokbreker in prima staat, alleen zat hij op z'n maximale preload voor mijn gewicht. Met bagage rijden zou hem dus een dwijl maken. Tijd voor upgrades dus! Op een middag de Ohlins veer van Bastussengas erin gezet. Gelijk alle lagers schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.

IMG_20200830_152416704.jpg
IMG_20200830_153308531.jpg
IMG_20200830_153747339.jpg
IMG_20200830_185545198.jpg
Screenshot_20200916-225047.png
IMG_20200830_200446901.jpg


Nou heeft Cesar hyperpro veren voor en een Ohlins veer achter. Ik zie er de humor wel van in voor dit budget. Voor ik het resultaat echt kan gaan testen staat eerst de kettingkit op de planning. Hoorde van een maat dat de vreselijk versleten ketting er nu toch echt bijna van het tandwiel afloopt bij het optrekken. :X
 
Weer even met de slaghamer en slijptol aan de slag geweest. Ik betrapte me erop dat ik de slijptol toch weer met de schijf naar beneden neerzette. Anyway... Er zit een verse kettingkit op Cesar! *O*

IMG_20200923_145538689_HDR.jpg


Fixt bijna alle geluidjes, rammeltjes en hoeken/stoten. Echt, wat was de oude kettingkit aan gort. :X
 
Meer dan 90 dagen geleden... Allemachtig wat gaat de tijd snel.

Anyways, ondertussen het eerste ritje met de FZR weer gemaakt. Start en rijd prima zo na de winterstop. De Challenge gaat dit jaar helaas niet door. Dit betekent dat ik de FZR ga verkopen (geheel of in onderdelen) en mijn focus ga leggen op het herstellen van Glenda de GL500.

Heb je interesse? Laat het weten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan