500 euro challenge 2021: d'n Kluivert en Dikke Suus

23 feb 2020
216
175
In maart van dit jaar weer begonnen met motorrijden, na 25 jaar, sindsdien heel veel meegelezen op dit motor-forum en nu helemaal enthousiast voor deze 500 euro challenge 2021! Eerst nog lezen, over de 4 voorgaande edities en over alle opknaptopics, maar langzaamaan begon het te kriebelen; ik wil meedoen.
Dus, op zoek naar een geschikt brik. Niet té spannend, ik ben geen monteur, heb alleen ooit (1993) de voorvork+tank van mijn Virago 920 vervangen (2 keer in 1,5 jaar O-)), en niet te klein want ik moet er met mijn lange stelten wel een beetje op passen. In het hoofdtopic van de Challenge 2021 heb ik verslag gedaan van mijn zoektocht, en in dit topic ga ik verder vertellen over de opbrengst van deze tocht: Dikke Suus!

Suus is een Suzuki GSX 1100 F uit 1989, met zo'n 45000 km op de teller en in best wel goede conditie. Voor mij is een 1100 met (oorspronkelijk in ieder geval) 135 pk best een dikke motor, vandaar Dikke Suus. Suus staat gestald in Sint-Michielsgestel, net onder Den Bosch 's-Hertogenbosch(!), tegenover Vught.
Maar voor ik verder ga over Suus eerst laten zien dat ik aan de regels voldoe:
  • aanschafprijs is max. €500,.
    Suus heeft me 400 euro gekost.
  • je motorfiets moet in 2021 minimaal 25 jaar oud zijn
    Suus is van 1989, 31 jaar oud dus en volgend jaar zelfs 32.
  • je motor mag niet voor 1-1-2020 zijn aangeschaft
    Suus is vandaag aangeschaft: zondag 16 augustus 2020.
  • standaard sleutelbudget is €150,-. Sleutelbudget kun je uitbreiden door een goedkopere motor te kopen. Het verschil met de max aanschaf van €500,- mag je dan bij je budget optellen. Dus als je een motor koopt van €150,- euro dan heb je €350,- extra sleutelbudget!!!
    Suus was 400,-, dus 150+100=250 euro sleutelbudget.
  • Banden, remmen en kettingsets gaan buiten het sleutelbudget om
    De banden zijn nog bijna nieuw (Bridgestone BT45, zo uit m'n hoofd)