500 Euro Challenge 2021 : Kawa gpz 550 '82

Sleevelezz

Rookie
3 aug 2020
21
14
Dit is mijn project voor de brik en brak Challenge van 2021.

Voor mij de eerst keer dat ik mee doe en nog maar net op het motorforum en dit is allemaal de schuld van een vrienden BBQ.

Heb al eens mee gedaan aan de auto versie en op de motor lijkt me het nog mooier.

Ik ben dus op marktplaats gaan zoeken en ben zo dus deze
IMG_20200815_155807.jpg

Oude Kawa tegen gekomen en vind hem nu al geweldig hier en daar wel wat werk maar dat hoort erbij.

Maar voor deze Challenge moet ook nog wat bewijs om te voldoen aan de regels.
Screenshot_20200806-203703.png
Screenshot_20200806-203650.png
 
Mooi dat je meedoet. En kijk uit dat je niet besmet raakt met N + 1 🤣

Is er nog verdere info over je GPZ550 ?
Bouwjaar km-stand (mag afgerond 😉). Aanvulling: Bouwjaar staat in de topic titel (niet goed opgelet 🤫).

En wat verwacht je dat nodig is om de motor zodanig betrouwbaar te krijgen dat je in 2 weken ergens tussen de 3,5 en 4 dkm kan rijden ?

Al nagedacht over bagagefaciliteiten ?

Maar de aftrap is er. Vindt het trouwens een mooie motor, zo te zien redelijk origineel. En voldoende pit om redelijk door te kunnen tuffen.
 
Laatst bewerkt:
Hey, welkom aan boord. Mooi jaren 80 fietsje. Velen zullen hem als saai bestempelen maar meestal leent dit soort fietsen zich goed voor vakanties en lange ritten. De zitpositie en de mogelijkheid om er koffers aan te hangen zijn dikke pluspunten!
 
Om eerlijk te zijn heb ik krap aan 10 mtr er opgereden dus heb nog geen idee haha.

Maar de km stand is dacht ik 56k, banden en ketting zijn goed, lekke uitlaatpakkingen, kapot buddyseat schakelmechanisme zit veel speling op,
Voorvorkkeeringen zijn lek
Tank zwaar verroest aan de buitenkant, misschien wat nieuws erin lassen of een vervangende tank opzoeken.

Maar heb er niet eens overna gedacht deze motor met bagage enzo vond wel grappig ding dus nog ff zien en ben benieuwd wat ik nog meer tegen kom met deze fiets.

Kortom nog wel wat te doen.
 
8-)
Succes met de werkzaamheden.

Mag ik de conclusie trekken uit je informatie dat de motor wel draait en rijdt (ondanks de reeds geconstateerde problemen) ?

Want als het blok niet loopt/draait was de vraagprijs van 500 Euro uit het Whatsapp-gesprek wel heel hoog..... (zegt een heel zuinige Westlander 8-) , want voor dat bedrag verwacht ik een motor die wel rijdt en niet extreem veel mankeert ;) tenzij het iets heel bijzonders is)

Het is sowieso een leuke uitdaging en nog genoeg werk zo te lezen.
 
De motor is starten en lopen en geen gekke bij geluiden.

Kwa opsomming lijkt het veel maar zijn echter meer kleinigheden.
De remmen al los gehad en die zijn gangbaar en goed.
De vorige eigenaar heeft de olie al vervangen incl filter.

Maar de rest gaat cker goed komen
 
Voor de remmen, doe jezelf een plezier en gun jezelf staalommantelde remleidingen (want op de foto staan zo te zien nog hele oude). Scheelt echt in remvermogen (en gevoel met remmen). Dit is een adres dat niet al te duur is Stahlflex-Shop – Stahlflexleitungen mit ABE und Sonderanfertigungen – Konfigurator sowie Bremstechnik finden Sie im stahlflex-shop (en qua budget tellen remmen niet mee).

Weet niet hoe je bent ingevoerd in oude motoren, maar controleer je DOT-codes van je banden (vraag maar aan ErikE wat het doel daarvan is).

En voor de rest "poets ze" !
 
Ja idd die uitdrukking slaat de plank wel goed mis haha, maar had niet gedacht aan de rem leidingen bedankt voor de tip😎
 
Misschien ten overvloede de meeste fabrikanten van motoren geven meestal aan dat de remleidingen 1 x4 jaar te vervangen. Dus als je tegen de 10-maal van die termijn zit mag het best wel eens 😇
 
Ik heb de voorloper ervan dubbele achterveren

Met de onderdelen die je noemt kan ik je niet echt helpen

Maar heb nog wel wat liggen

Speling schakel mechanisme zit vaak in het zijdeksel vh blok

Ik heb er een busje in zitten.

John
 
Dank u maar de speling zit hem gelukkig in een klein kogel gewricht en ben er net achter gekomen dat de tank lek is.....

Ff rond zoeken voor een andere of een nieuw stuk erin lassen
 
Dit solderen gaat niet meer lukken lijkt me lol

Ai, dat zal een flinke ingreep worden (of een andere tank). Er is wel een beunoplossing, dat het epoxy. Zeker geschikt om de huidige tank bruikbaar te maken, waardoor je de motor wel kunt rijden (zonder een benzinespoor achter te laten) en ondertussen te speuren naar een andere tank.
 
Sleutelbudget is voor de gebruikte onderdelen.

Koop je een tweede exemplaar en "pluk" er wat vanaf, dan moet je alleen dat onderdeel tellen. En wat je dan rekent: doe het redelijk in verhouding tot de hele motor die je extra gekocht hebt.
 
Opzich wel een leuk ding maar juist de 2 dingen die ik nodig ben zijn slecht
 
Daar heb je een punt natuurlijk maar der komt vast nog wel een tank voorbij heb nog wel even de tijd iig, bedankt voor de tip
 
Terug
Bovenaan Onderaan