500 euro challenge 2021: Kawasaki zx10 1989 'Tom'

FreddyCzan

Rookie
24 apr 2019
2
8
Na in 2019 als support van ErikE meegereden te hebben op mijn eerste aangeschafte motor (Kawasaki ER-5) heb ik besloten om in 2021 weer mee te gaan. Niet als support deze keer, maar als deelnemer.

De vraag was alleen op welke motor er gereden ging worden. Onder het genot van het nodige gerstenat in de lokale kroeg besloot ErikE dat ik op een motor moet rijden waarvan het verschil in vermogen net zo groot is als tussen de motoren van zijn eerste challengetrippen (1ste op honda cb 450, 2de op Yamaha FJ 1200). Aangezien ik geen mening heb, deed ik wat mij werd opgedragen en ging ik op zoek naar een motor van minimaal 132 pk.

Niet lang daarna op een Kawasaki ZX10 Tomcat gestuit op MF. Afspraak gemaakt en gekocht voor €450,-. Aangezien hij gewoon reed kon er meteen een testritje naar huis worden gemaakt.
DSC_0731.JPG

Na aanschaf nog een paar ritjes mee gereden voordat ik hem geheel na wilde lopen (mijn andere motor, Versys 650, had kuren en ik wilde wel blijven rijden).

Uiteindelijk deed de Versys het weer en kon Tom naar de sleutelplaats worden gereden. Starten deed hij moeilijk, aan het eind van de straat sloeg hij af en toen ik achterom keek bleek er meer benzine op straat te liggen dan dat er nog in tank zat. Tom is dus weer wandelend terug gezet op zijn plek en omdat ik vlak daarna ging verhuizen is er sinds die tijd nog vrij weinig veranderd aan de staat waarin Tom verkeerd.

Er moeten nog een paar dingen gebeuren in huis, maar verwacht binnen enkele weken te kunnen starten met het opknappen van Tom.
 
Even de foto goed bekeken, moet zeggen dat Tom visueel in redelijk staat lijkt te zijn.

Gok ik het goed dat het opknappen meer aan de technische kant ligt dan aan het compleet en visueel netjes maken is van de motor ?

Overigens succes met het opknappen !
 
Dat die ZX 10 op de markt kwam was dat het TOP model van Kawasaki alleen de voor remmen waren te zwak voor dat vermogen / en snelheid
 
Een set staalommantelde remleidingen zal dan zeker aan te bevelen zijn....

En het zal waarschijnlijk dan ook zinvol zijn om de remmen geheel te demonteren te schonen en weer netjes op te bouwen...
 
Een set staalommantelde remleidingen zal dan zeker aan te bevelen zijn....

En het zal waarschijnlijk dan ook zinvol zijn om de remmen geheel te demonteren te schonen en weer netjes op te bouwen...
Daar red je het mee Ik zou op zoek gaan naar andere ( REM tangen beetje Nieuwer Type ). Nieuw waren ze al niet goed in die tijd . gratis Tip
 
Ik had er zo'n eentje in 1994, er bestond nog geen A1/A2 rijbewijs.
Behoorlijk bullig apparaat in vergelijking tot de toerenbeukers tegenwoordig.
Volgmodus aan. :t
 
Vooruitlopend op de vraag van de eigenaar van deze fiets, weet je ook welke remklauwen er zo oppassen 😇

Scheelt een hoop zoekwerk...
 
Geinug.. mijn oude motortje die ik van 2016 tot 2018 heb gehad. Als je wilt weten wat er toendertijd al aan gedaan is of wat foto's ervan wilt hoor ik t wel ;)
 
Voorvork is in ieder geval in augustus 2016 gereviseerd ;)

Bij ons heette hij alleen Mister Yippie vanwege het kenteken :D
 
Laatst bewerkt:
door het doorklikken heb ik op het verkeerde topic gereageerd, excuses, ik kan zo niet vinden hoe ik dit bericht verwijder.
 
Laatst bewerkt:
door het doorklikken heb ik op het verkeerde topic gereageerd, excuses, ik kan zo niet vinden hoe ik dit bericht verwijder.
Deze fout is voor het leven geregistreerd.
Verwijderen is onmogelijk. :+
 
Kort topic.. whatskebeurt.. of wil jij dat ook weten? ;)

De topicstarter heeft überhaupt niet meer gepost na twee berichten..
Ik wil eignelijk weten of hij nog meegaat dit jaar met de 500EC. Ik zie het nu ook at er maar weinig gepost is. Moet ook eerlijk bekennen dat ikzelf ook bijna een jaar afwezig ben geweest hier.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan