500 Euro Challenge 2021: LV87`s Impulse Aankoop

We zijn weer wat verder. Heb een tooltje gemaakt om de dop van de binnenpoot in te drukken zodat het veerringetje er makkelijk uit kan. Ja het kan ook met de bankschroef en lomp doen, maar dit was fijner.

De keerringen zijn kapot, die vervang ik ook. Kosten weet ik nog niet. Wel weer een stap verder.





F29FDDF9-52DC-4E4C-A7DF-891FCFF5522E.jpeg

En oeh wat stonk de olie die hier uit kwam…

FD748382-9667-4713-92EC-09351259B3F8.jpeg


Hoewel ik een hekel heb aan matzwart, heb ik een 2k spuitbus in die kleur over van een andere klus. En een spuitbus geel en oranje. Ik denk dat ik met een busje hoogglans zwart wel een leuke combi kan maken. Moet ik die kosten meerekenen in het sleutelbudget?
 
Restjes verf (ook al zitten ze in een spuitbus) reken ik niet mee. Wel heb ik bij vorige versies van de challenge wel wat meegerekend voor verf. Met name metaalverf (hoogglans zwart gebruikt als corrosiebescherming op de frames) of als ik een verse spuitbus volledig had geleegd op onderdelen van een brik (maar als de Action de leverancier is, valt de schade mee :+). Zelfde geldt als ik een bout of moer uit de "grabbelbak" toepaste op het challengebrik. Maar als ik een paar verse boutjes bij de Horny gehaald had, gingen die gewoon in het Excellijstje ;)

En dat is een mooi tooltje voor voorvorken :t. Vindt die veerringen altijd |(
 
We zijn weer wat verder. Heb een tooltje gemaakt om de dop van de binnenpoot in te drukken zodat het veerringetje er makkelijk uit kan. Ja het kan ook met de bankschroef en lomp doen, maar dit was fijner.

De keerringen zijn kapot, die vervang ik ook. Kosten weet ik nog niet. Wel weer een stap verder.

Bekijk bijlage 1695255



Bekijk bijlage 1695251
En oeh wat stonk de olie die hier uit kwam…

Bekijk bijlage 1695253

Hoewel ik een hekel heb aan matzwart, heb ik een 2k spuitbus in die kleur over van een andere klus. En een spuitbus geel en oranje. Ik denk dat ik met een busje hoogglans zwart wel een leuke combi kan maken. Moet ik die kosten meerekenen in het sleutelbudget?
Hoogglans blanke lak erover en foetsie is de matte lak.
 
Waar waren we gebleven? Ohja.. voorvork.. heb de binnenpoten al een poosje liggen maar de keerringen en stofkapjes waren vergaan. Via CMSNL is dat allemaal te koop, maar wel voor bedragen die hard aantikken in het sleutelbudget waar ik waarschijnlijk nog heel wat van nodig heb. Toen ik zag dat Aliexprss dat spul ook te koop heeft wou ik dat eens proberen. De keerringen zijn alleen iets minder dik.. maar dat lijkt me niet zo’n probleem toch?




90B86B43-9355-46D7-97E1-A55BA03C2C90.jpeg

BABE5BA6-8698-4DEF-9E8C-0FBB4B8A4EEE.jpeg

Verder is de straalkast echt een uitkomst. Je kan alles weer mooi maken. Ondanks dat de action al een tijdje dicht is stond er nog een spuitbussie matzwart op de plank.
79DDE22C-EAAE-4B03-B8C0-FB01C5FE3A16.jpeg

FD43ECEB-C5CA-49E0-A5CC-04B9F51DAB17.jpeg
 
Ziet er weer strak uit.

En voor de meeste keerringen geldt die zijn in allerlei smaken ook te koop bij zaken die in motorzooi handelen (alleen moet je van te voren even de basismaten opzoeken ;), maar dat geen nieuws zijn).
 
Waar waren we gebleven? Ohja.. voorvork.. heb de binnenpoten al een poosje liggen maar de keerringen en stofkapjes waren vergaan. Via CMSNL is dat allemaal te koop, maar wel voor bedragen die hard aantikken in het sleutelbudget waar ik waarschijnlijk nog heel wat van nodig heb. Toen ik zag dat Aliexprss dat spul ook te koop heeft wou ik dat eens proberen. De keerringen zijn alleen iets minder dik.. maar dat lijkt me niet zo’n probleem toch?
Ik post hier niet zo vaak wat, maar een leuk project! het verschil in de hoogte van de keerring deed bij mijn motor wel kwaad, aangezien de keerring wordt opgesloten door een ring die in een groef valt. om het verschil in hoogte op te vangen heb ik 2 schijfjes geprint (ook een 3D printer hier).
 

Bijlagen

  • 61300D1E-DF4F-45E7-BFB6-427791B94557.jpeg
    61300D1E-DF4F-45E7-BFB6-427791B94557.jpeg
    104 KB · Weergaven: 18
  • 3BB96D88-4A8B-4A30-92B9-F66F42B66BBE.jpeg
    3BB96D88-4A8B-4A30-92B9-F66F42B66BBE.jpeg
    98 KB · Weergaven: 22
Ik post hier niet zo vaak wat, maar een leuk project! het verschil in de hoogte van de keerring deed bij mijn motor wel kwaad, aangezien de keerring wordt opgesloten door een ring die in een groef valt. om het verschil in hoogte op te vangen heb ik 2 schijfjes geprint (ook een 3D printer hier).
Ah ja dat zou bij mij ook het geval kunnen zijn! Ga ik eens naar kijken! Ideaal zo’n printer he..

En wat ik mezelf aan doe vraag ik me ook wel eens af. Ik had ook gewoon een courante motor kunnen restaureren en misschien wat van mn investering in tijd terug kunnen zien. Maargoed.. het heeft ook wel weer wat.
 
Het is/word geen challenge bike meer, althans niet voor 2022. Maargoed, heb’m nu in mijn hart gesloten dus het word maar een soort resto-mod. Hij is natuurlijk van zichzelf al knap lelijk, ik vind daarom dat de kleuren ook moeten knallen.

80067DAD-D70B-4548-9E0A-3521F0A7E90C.jpeg


Heb tevens van die kleine lesd-bars gekocht die ik als koplamp wil gebruiken. Ik kwam erachter dat coolkid-customs een gsx-r heeft gebouwd in de stijl die ik ook wat voor ogen heb:


D74822D4-E3C4-4D29-A81E-40893A53A08E.jpeg
 
Terug
Bovenaan Onderaan