LePensZeur
MF Frietkraam
Waarom voor die 12 ? Euro het luchtfilter ook niet doen, die vettigheid blaas je er niet uit he.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
12 euro bezuinigen op een luchtfilter, dan kun je die 12 euro binnenkort aan een hoger verbruik weer uitgeven.Waarom voor die 12 ? Euro het luchtfilter ook niet doen, die vettigheid blaas je er niet uit he.
Omdat ik nog niet weet wat ik nog meer tegen kom, of wat ik nog nodig ben. Als ik de ketting spanner er af haal grote kans dat er een nieuwe pakking op moet, mocht deze spanner kapot of vast zitten dan moet ik kijken naar een 2de handse, indien de ketting zelf echt versleten was dan was ik hiervoor ook minstens een 5 tientjes kwijt. Ik zie aan het einde wel wat ik over hou en dan kan die luchtfilter voor die 15 altijd nog.elke 200 km bespaar je krijg je 40 km gratis , dubbeltje per 10 km is altijd aardig om aan te houden en rekent makkelijkerderderdur.
daarnaast krijg je (eerder) punten bij de challenga alstie zuiniger loopt.
ik snap dat hele luchtfilter uitblazen ook niet, zijn er mensen die hun sigarettefilters recyclen ? , beetje dat idee.
een populaire optie is ook om gewoon te gaan, ergens in een camping in Frankrijk stranden met een bijna verzuipende motor en dan 3 andere challengers die puntenOmdat ik nog niet weet wat ik nog meer tegen kom, of wat ik nog nodig ben. Als ik de ketting spanner er af haal grote kans dat er een nieuwe pakking op moet, mocht deze spanner kapot of vast zitten dan moet ik kijken naar een 2de handse, indien de ketting zelf echt versleten was dan was ik hiervoor ook minstens een 5 tientjes kwijt. Ik zie aan het einde wel wat ik over hou en dan kan die luchtfilter voor die 15 altijd nog.
Ja dat was wel een dingetje. De RF900 van NLT had er ook last van. Het afstellen van de carburateurs van die RF-en luistert nogal nauw. Later op de dag is het luchtfilter er uitgehaald om wat meer lucht aan de mengverhouding toe te voegen. Recordverbruik is toen een keer 1:6 geweest.een populaire optie is ook om gewoon te gaan, ergens in een camping in Frankrijk stranden met een bijna verzuipende motor en dan 3 andere challengers die puntengeilgraag verzamelen en jouw carburateurs uit elkaar trekken en aanpassen en je zonder luchtfilter verder laten rijden.
Of dit bij andere modellen dan een RF600 werkt weet ik niet zeker, misschien dan @Jottum! dat kan vertellen
Ik zal het nooit vergeten dat ik sogus vroegh naar de toiletten liep en ik het gek vond zo vroeg al benzine te ruiken en 3 lui al aan de gang te zien met een set carburateurs, toch apart wakker worden.
Bedankt voor de tips, ik zal morgen avond even proberen de shims eruit te krijgen, en uitzoek welke 4 ik erbij nodig ben. alle inlaten zijn nu 0,10mm. En ik zal dan ook maar de busjes weer in de voorveren plaatsen, hij is inderdaad erg slap op dit moment.Die bussen horen waarschijnlijk op de veren. Ik gok dat er nieuwe stuggere veren in zitten en die waren altijd 2cm korter dan de originele. Simpel te checken door de windingen van de veren te tellen. Ik heb nog wel ergens een lijstje met lengtes en aantal windingen van de verschillende veren die van de XJ900 in omloop geweest zijn.
Luchtfilter sowieso vervangen.
Kettingspanner van je nokkenasketting ook lekker laten zitten. Die ketting rammelt ook zelden.
Die klepspeling veroorzaakt dat tikken in ieder geval niet. De klepspeling van die te strakke klep zou ik wel aanpassen, dat kan beter 0,15 zijn dan 0,10. Naar verloop van tijd wordt de klepspeling vanzelf weer kleiner, die wordt in principe nooit groter!.
Waarschijnlijk hoor je de dynamoketting tikken tegen de oliesproeier waar de ketting mee gesmeerd wordt. Het ding zit middenin je blok en het kan pas kwaad als je kilometerstand over de 250000 gaat. (meestal).
Ik leg wel even de nadruk op "waarschijnlijk", ik kan het vanaf hier natuurlijk niet met zekerheid zeggen.
Waarom voor die 12 ? Euro het luchtfilter ook niet doen, die vettigheid blaas je er niet uit he.
En ik luister wel eens heren, soms.12 euro bezuinigen op een luchtfilter, dan kun je die 12 euro binnenkort aan een hoger verbruik weer uitgeven.
Ff rekenen, 1:16 of 1:20 = 1, 4onthouden, 0 toevoegen, is 40/20 x 1,70 is ehhh.....
Controleer even hoe het balhoofdlager gaat. Ook evne of dat nog soepel gaat zoals het hoort. Het kan best zijn dat oud vet er voor zorgt dat het niet meer soepel loopt, gaat de hele handel ook van zwabberen.Als ik 80+ rijd en het stuur loslaat dan begint het stuur hevig te zwabberen
Hij heeft een 7 maanden stil gestaan en er zat bijna geen druk meer in de banden (1.2bar), misschien een vlak stuk in de voorband? al is dat zo niet te zien na het oppompen. Het is mij niet eerder opgemerkt toen ik de motor heb opgehaald, al weet nik niet meer of ik het toen ook getest heb. Als ik 1 hand op het stuur leg is het ook direct weer over. Misschien toch even een motormonteur na laten kijken.
Japparts ook los, dacht ikBeetje laat wellicht, maar CMSNL heeft die borgclipjes nog wel voor de XJ900F voorvorkpoten seals.