500 Euro Challenge 2024: Alles kump goed!

1685527942778.png


Dit was trouwens het keuringsbewijs dat ik kreeg. Moet dus terug nadat ik dat nummer heb gekregen. Dan konden ze zo'n identificatie plaatje maken maken
 
Na een aantal teleurstellende zoektochten via marktplaats hier maar een poging doen.

Ik zoek, in het noorden van Nederland een challenge motor. Geen scooter en bij voorkeur een wat forsere motor...............op een kleine zit ik niet zo fijne ;-)

Je mag mijn dwarse virago wel :p dan zoek ik een makkelijker exemplaar. Kiddin’.. het is zoals anderen ook zeggen echt een kwestie van mazzel hebben. Toch staan er in het noorden wel wat Virago’s en Yamaha XJ’s voor weinig. Ik kijk altijd bij de rubriek “onderdelen -merk-“, want voor die ouwe zooi wil niemand de 25 euro advertentiekosten betalen.
 
Maandagmorgen ga ik een kijkje nemen voor wat mogelijks mijn nieuwe fiets wordt. Ik heb er een goed gevoel bij, kump hielemoal goed.

EDIT: helaas zit er al een haar id boter vanwege een vervelend voorgeval in de familie. Heb het dus al moeten verplaatsen naar volgende week zaterdag.
Die zaterdag was gisteren en dat was goed héél goed bevallen :t
Ik moet in de loop van komende week terug met de aanhanger, export papieren in orde brengen etc en dan pas kan ik zeggen dat het officieel is… maar onofficieel hebben jullie er een extra challengemaatje bij :]

Ik ga nog niet uit de doeken doen welke bike het wordt tot ie op mijn naam staat, maar de oplettenden onder jullie kunnen het mss alvast raden.
 
Die zaterdag was gisteren en dat was goed héél goed bevallen :t
Ik moet in de loop van komende week terug met de aanhanger, export papieren in orde brengen etc en dan pas kan ik zeggen dat het officieel is… maar onofficieel hebben jullie er een extra challengemaatje bij :]

Ik ga nog niet uit de doeken doen welke bike het wordt tot ie op mijn naam staat, maar de oplettenden onder jullie kunnen het mss alvast raden.
Een v4 of een 1 cilinder of een cb1
 
Die zaterdag was gisteren en dat was goed héél goed bevallen :t
Ik moet in de loop van komende week terug met de aanhanger, export papieren in orde brengen etc en dan pas kan ik zeggen dat het officieel is… maar onofficieel hebben jullie er een extra challengemaatje bij :]

Ik ga nog niet uit de doeken doen welke bike het wordt tot ie op mijn naam staat, maar de oplettenden onder jullie kunnen het mss alvast raden.
Dat klinkt veelbelovend :Y

Maar zit jij in be, of in nl :?
 
Een v4 of een 1 cilinder of een cb1
Godver, jij hebt inderdaad goed opgelet 😅 ik had mijn woorden beter moeten kiezen besef ik. Doch het is geen van die drie opties! maar had absoluut wel gekund haha.
Dat klinkt veelbelovend :Y

Maar zit jij in be, of in nl :?
Ik ben van Limburg dus dat is een speciaal geval :P maar wel aan de zuidelijke kant van de landsgrens.
De motor staat echter wel in NL. In mijn ervaring is het daar makkelijker een goedkope, maar nog degelijke, fiets te vinden dan in BE.
 
Godver, jij hebt inderdaad goed opgelet 😅 ik had mijn woorden beter moeten kiezen besef ik. Doch het is geen van die drie opties! maar had absoluut wel gekund haha.

Ik ben van Limburg dus dat is een speciaal geval :P maar wel aan de zuidelijke kant van de landsgrens.
De motor staat echter wel in NL. In mijn ervaring is het daar makkelijker een goedkope, maar nog degelijke, fiets te vinden dan in BE.
Dat laatste is zeker waar.
 
Godver, jij hebt inderdaad goed opgelet 😅 ik had mijn woorden beter moeten kiezen besef ik. Doch het is geen van die drie opties! maar had absoluut wel gekund haha.

Ik ben van Limburg dus dat is een speciaal geval :P maar wel aan de zuidelijke kant van de landsgrens.
De motor staat echter wel in NL. In mijn ervaring is het daar makkelijker een goedkope, maar nog degelijke, fiets te vinden dan in BE.
Of bedoel je de kle?
 
Jaaaa die wil ik als je er slecht vanaf komt. Slecht idee. Maar mn maakt heeft er 1, in dezelfde kleur. Rijdt fantastisch. Als backup voor de Virago
 
@jort17 deze komt inderdaad wel heel hoog in mijn lellukheidslijst voor, waar heb je die gevonden? staat nl. ook nog redelijk bij mij in de buurt, dus een linkje zou ik waarderen..
 
Ik had jullie nog wat te goed en ben sinds zaterdag de trotse bezitter van onderstaande dame, maar besloot eerst van het goede weer te profiteren alvorens uit de doeken te doen welke fiets het nu geworden is.

Ik gaf al aan dat de oplettende lezer het misschien kon raden, maar die lezer had ook zo nieuwsgierig moeten zijn dat 'ie mijn posts voor 22 mei even zou gaan checken.
Op 20 mei post ik nl dit
2023-06-12 17_10_21-Suzuki GS850GN uit 1979 _ Motor-Forum and 2 more pages - Work - Microsoft​...png

gevolgd door het nieuws dat ik misschien wel een bike heb gevonden:
Ik heb mogelijks een bike gevonden voor de challenge, moeten eerst nog wat overeenkomen om af te spreken.
Hij tikt best wat vinkjes af van wat ik zou willen in een 2de fiets; alleen is het potverdikke wel weer een 4 in lijn.
Voor de rest word ik er behoorlijk warm van :]

Alweer die 4 in lijn dus, maar wat zijn de vinkjes dan die ik wél kan aftoetsen?
  • Luchtgekoeld
  • Ouder dan mezelf
  • Geschikt voor lange ritten
  • Geschikt voor ritjes met passagier (beter dan de CB-1)
  • Kickstart want dat vind ik stoer :Y
  • Een andere rijervaring dan mijn huidige moto
  • In vrij originele staat (zodat ik me niet achterover moet buigen om door de keuring te komen)
    • doch met nog steeds voldoende werk om het een project te noemen

Ik hou u niet langer in spanning, hier is ze dan:

Dikke Suzi aka Fat Suzi:
18776d38-6b4c-4012-b287-dbf8ad3772d3.jpeg


Afgelopen zaterdag een tweetal uurtjes met de aanhanger naar Hagestein gereden. Eerst snel de export papieren in orde gebracht, dan de motor gestart; de oprit naar boven gereden en met vier sterk hebben we er haar zo in geduwd en aangespannen.
Alvorens we vertrokken (mijn vriendin en ik) hebben we eerst nog een lekker Radlertje gedronken, wat gekletst over motoren en dan kwam de tijd om de reis te hervatten.
Heel erg bedankt @Tijmen22 @RR Vliet & Tijmen's vader voor de hulp en de gastvrijheid!
40dd8866-da58-4523-80b0-5d0839e2b517.jpeg


De prijs voor dit geweld: €200,-.
Ik was bereid er meer voor te geven en had dat ook duidelijk gemaakt, maar @Tijmen22 heeft zoveel sympathie voor de €500 challenge dat 'ie zelf de prijs had voorgesteld om me wat extra budget te gunnen. Als dank daarvoor heb ik hem twee goedgevulde biermanden bezorgd 🍺🇧🇪
b45e63bb-6445-4bf2-bedb-56f85a3e1ded.JPG



Dat het extra budget goed gebruikt kan worden bleek meteen toen ik thuis aankwam en de motor wou starten: geen teken van leven - batterij is al terug leeg.
Dat er elektrisch iets goed fout zit mag dus duidelijk wezen en met wat speurwerk op het wereldwijde web kom je al snel tot de vaststelling dat dit niets ongewoon is voor deze Suzuki's. Ik wist ik al voorop dat er elektrisch wat schorde en ik vermoed dat dit ook de grootste uitdaging gaat zijn gezien mijn geringe kennis elek-elec.

Een blik onder het zadel laat zien dat het beste plan van aanpak allicht zal zijn om een volledig nieuwe kabelboom te leggen:
IMG_9295.jpg


De rest van de updates zullen uiteraard gebeuren in het eigen topic onder "Projecten". Ik heb er alvast zin in! *O*
 
Denk vaak bij dit soort fietsen, maar goed dat de garage al vol staat :X

Overigens gisteren een eerste poging gedaan een overzicht van de huidige deelnemers 2024 te maken (openingstopic is nog niet aangepast).
 
Terug
Bovenaan Onderaan