500 Euro Challenge 2024: Alles kump goed!

Ohhhh juist, ineens herinner ik me al die verhalen van mijn collega en zijn waterschoenen.

Ik heb mogelijks een bike gevonden voor de challenge, moeten eerst nog wat overeenkomen om af te spreken.
Hij tikt best wat vinkjes af van wat ik zou willen in een 2de fiets; alleen is het potverdikke wel weer een 4 in lijn.
Voor de rest word ik er behoorlijk warm van :]
 
moet me zooooo ontzettend inhouden om niet direct eroverheen te gaan, qua biedingen... Prijs me dan maar gelukkig dat het aan de 'verkeerde' kant van de grens wordt aangeboden en het 2 jr te jong is.. (ik zoek het liefst in D, anders moet ik zo'n ding ook nog gaan invoeren, en dat kostte mij bij de vorige 300+... Dat budget wou ik toch wel ergens anders in steken...)
 

Een klein begin gemaakt met het reanimatietopic van de VFR 500 euro challenge. Zit wel behoorlijk wat werk aan om deze weer lekker rijdend te krijgen. Gelukkig heb ik nog even tijd voor het zover is.
20230505_090418.jpg
 
Na een aantal teleurstellende zoektochten via marktplaats hier maar een poging doen.

Ik zoek, in het noorden van Nederland een challenge motor. Geen scooter en bij voorkeur een wat forsere motor...............op een kleine zit ik niet zo fijne ;-)
 
Facebook heeft groepen waar je best leuke projecten kan vinden.

Bedenk wel dat je aan de onderkant van de markt zoekt. Dus enig onderhandelen moet je voor lief nemen.

En als je meld dat de motor weer gereed gemaakt wordt voor een volgende ronde is dat een mooi punt om wat van de vraagprijs af te kletsen 😎
 
Na een aantal teleurstellende zoektochten via marktplaats hier maar een poging doen.

Ik zoek, in het noorden van Nederland een challenge motor. Geen scooter en bij voorkeur een wat forsere motor...............op een kleine zit ik niet zo fijne ;-)


En zo zullen er nog wel zijn :)
 
Maandagmorgen ga ik een kijkje nemen voor wat mogelijks mijn nieuwe fiets wordt. Ik heb er een goed gevoel bij, kump hielemoal goed.

EDIT: helaas zit er al een haar id boter vanwege een vervelend voorgeval in de familie. Heb het dus al moeten verplaatsen naar volgende week zaterdag.
 
Laatst bewerkt:
Leuke motor z’n VF750S.

Mijn eerste challenge in 2015 op gereden. Kan gewoon goed mee in het huidige wegverkeer. Rijden lekker.
 
Aangezien ik nu toch al mijn kawasaki gtr aan het opknappen ben, en eigenlijk veel te veel projecten heb lopen wil ik hier mijn Honda CB400n te koop aan bieden.

Ik ben hier ooit aan begonnen om op te knappen maar door verhuizing en eem drukke periode ben ik er nooit aan toe gekomen deze af te maken.

Sterker nog de motor is nu in Frankenstein staat. En ligt verspreid over 3 dozen op zolder compleet uit elkaar.

Pluspunten:
- 2 cil dus extra punten
- Bouwjaar 78 uit mijn hoofd dus extra punten
- Frankenstein staat dus extra punten
- motorblok met nieuwe koppeling en zuigers en cilinders gehoond
- reserve motorblok aanwezig
- de motor is verder compleet en er zitten nog wat nieuwe onderdelen bij.
- past nu zo achter in de auto

Zie hier hoe dit project ooit starte.
 
Laatst bewerkt:
Aangezien ik nu toch al mijn kawasaki gtr aan het opknappen ben, en eigenlijk veel te veel projecten heb lopen wil ik hier mijn Honda CB400n te koop aan bieden.

Ik ben hier ooit aan begonnen om op te knappen maar door verhuizing en eem drukke periode ben ik er nooit aan toe gekomen deze af te maken.

Sterker nog de motor is nu in Frankenstein staat. En ligt verspreid over 3 dozen op zolder compleet uit elkaar.

Pluspunten:
- 2 cil dus extra punten
- Bouwjaar 78 uit mijn hoofd dus extra punten
- Frankenstein staat dus extra punten
- motorblok met nieuwe koppeling en zuigers en cilinders gehoond
- reserve motorblok aanwezig
- de motor is verder compleet en er zitten nog wat nieuwe onderdelen bij.
- past nu zo achter in de auto

Zie hier hoe dit project ooit starte.
Ik vind deze eigenlijk wel heel erg aanlokkelijk
 
Ik kan je niet zeggen hoelang dat duurt, enkel dat ik helemaal niets heb moeten betalen voor de invoer van mijn moto uit "92 (NL->BE). Gewoon inschrijvings- en aankoopbewijs online doorgegeven aan de douane en dan kreeg ik enkele dagen later alle nodige documentatie om hem in te schrijven in België.
Vind het een beetje vreemd dat andere mensen dan weer aangeven tóch zo een certificaat aan te (moeten) vragen.
 
Was dit voor of na de invoering vd keuring voor motoren (januari 2023)?

1685527574681.png


Als je motor voldoet naar (1) dan is het enkel dat vignet e705 aanvragen. Had dit ook gedaan, maar bleek dat er geen typegoedkeuring op het kentekenbewijs stond. Hierdoor zei de keuring dat ik dus eerst een validatiecertificaat (2) moest aanvragen voor ik hem kon inschrijven. Verder was de keuring probleemloos verlopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan